הרוקחת אימאן אבשאי במפגש ייעוץ (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
הרוקחת אימאן אבשאי במפגש ייעוץ (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

רוקחת סייעה במניעת נפילות של מטופלת

הרוקחת אימאן אבשאי, המשמשת גם רכזת תחום הדרכה רוקחית של שירותי בריאות כללית במחוז חיפה, גילתה שתרופות עם תופעות לוואי עשויות להיות הגורם לנפילות של מטופלת. במפגש ייעוץ רוקחי היא הדריכה את המטופלת כיצד ליטול את התרופות, כך שהנפילות לא יישנו

פורסם בתאריך: 15.12.20 13:23

רוקחת בבית המרקחת של שירותי בריאות כללית בשכונת הכרמל הצרפתי בחיפה איתרה במהלך ייעוץ רוקחי כי אשפוזה של מטופלת בשל נפילה היתה פועל יוצא של טיפול תרופתי, וסייעה בהתאמת טיפול שימנע את הישנותה של התופעה.

לטיפולה של הרוקחת אימאן אבשאי, המשמשת גם רכזת תחום הדרכה רוקחית של הכללית במחוז חיפה וגליל מערבי, פנתה מטופלת ששוחררה לאחר אשפוז בבית חולים, ובשיחה איתה התרשמה הרוקחת כי היא מבולבלת מאוד והבחינה כי נרשמו לה תרופות רבות. בשל כך היא זימנה אותה למפגש הדרכה רוקחית, ולקראת המפגש היא עברה על התיק הרפואי של המטופלת ומצאה שהיא אושפזה בשל נפילה. מעיון ברשימת התרופות עלה חשש כי הנפילה עלולה לנבוע מנטילת מינון יתר של תרופות שינה והרגעה שנרשמו לה, אשר תופעות הלוואי האפשריות שלהן הם בלבול, סחרחורות ופגיעה בשיווי המשקל.

הרוקחת ביקשה מהמטופלת להגיע למפגש ההדרכה עם כל התרופות ותוספי התזונה שברשותה, הסבירה לה כיצד ליטול את התרופות ולסדרן על בסיס תוכנית יומית כפי שסוכם בתיאום עם רופאת המשפחה, והתריעה בפניה על מזונות שאין ליטול ביחד עם תרופות מסוימות.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר