הפסולת בתחנת המעבר הפיראטית (צילום: המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה)
הפסולת בתחנת המעבר הפיראטית (צילום: המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה)

קנס של 80,000 שקל למפעילי תחנת מעבר פיראטית לפסולת

בית משפט השלום בחיפה הרשיע מפעילי תחנת מעבר פיראטית לפסולת שפעלה באזור התעשייה בקרית אתא ללא רישיון עסק ובניגוד לחוק, וגזר עליהם קנס בסך של 80,000 שקל. השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: "המשרד ממשיך בפעולות אכיפה לסגירת עסקים שפועלים ללא רישיון ומייצרים מפגעים סביבתיים"

פורסם בתאריך: 30.12.20 11:51

בשל חשד שעלה אצל פקח מצוות מחוז חיפה במשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה באשר לפעילות בלתי חוקית שמתרחשת בתחנת מעבר פיראטית לפסולת שפעלה במשך תשעה חודשים באזור התעשייה בקרית אתא, ערכה המשטרה הירוקה פעילות אכיפה במקום, שבמהלכה הוחרמו הכלים של מפעילי התחנה, והמשרד הגיש נגדם כתב אישום.

במסגרת ההליך גזר בית משפט השלום בחיפה קנס של 80,000 שקל על שני מפעילי תחנת המעבר שפעלה ללא רישיון עסק, בניגוד לתקנות רישוי עסקים העוסקות בתחנות מעבר לפסולת, ובניגוד לתקנות למניעת מפגעים העוסקות במניעת זיהום אוויר וריח בלתי סבירים מאתרים לסילוק פסולת. נוסף על כך הרשיע בית המשפט את השניים, לפי הודאתם, בעבירות של השלכת פסולת ברשות הרבים ובפינוי פסולת לאתר שלא נקבע לכך לפי חוק שמירת הניקיון.

לפי פסק הדין, הנאשמים הפעילו את האתר ללא רישיון, בלי שנקטו את האמצעים הנדרשים ובלי שקיימות בו התשתיות הנדרשות. הפסולת הוחזקה באתר במכולות שחלקן היה ללא כיסוי, או נשפכה על גבי הקרקע בתפזורת או במערומים גבוהים שגלשו לעתים לשדה הפתוח ולרשות הרבים מחוץ לשטח המקרקעין.

 

 

השופטת אורית קנטור הרשיעה את הנאשמים בעבירות של ניהול עסק ללא רישיון בניגוד לחוק רישוי עסקים, בניגוד לתקנות רישוי עסקים ובניגוד לתקנות למניעת מפגעים, והרשיעה אותם בעבירות של השלכת פסולת ופינוי פסולת לפי חוק שמירת הניקיון. לאחר שהצדדים טענו לעונש, על כל אחד מהנאשמים הוטל קנס בסך של 40,000 שקל או שלושה חודשי מאסר והתחייבות בסך של 80,000 שקל או ארבעה חודשי מאסר להימנע מלעבור במשך שנתיים עבירה שבגינה הם הורשעו. כמו כן, אחד מהנאשמים, ששימש נהג והופקד על הצד התפעולי השוטף של התחנה, ניתנה פסילה על תנאי לשנתיים מלהחזיק רישיון נהיגה למשך שלושה חודשים, והתנאי הוא שלא יעבור עבירה שבגינה הוא הורשע.

מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה הוציא צו ניקוי לאתר, וצוות של המשטרה הירוקה וידא כי הנאשמים ניקו את הקרקע המזוהמת.

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: "המשרד להגנת הסביבה ממשיך בפעולות אכיפה לסגירת עסקים שפועלים ללא רישיון ומייצרים מפגעים סביבתיים, וזאת לצורך שמירה על מערך טיפול בפסולת יעיל וחוקי לטובת הציבור והסביבה".

 

הפסולת בתחנת המעבר הפיראטית (צילום: המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה)

הפסולת בתחנת המעבר הפיראטית (צילום: המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר