פארי ברסט קרמל וגאנש מוקצף של שוקולד לבן מקורמל (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של ישי אברם)
פארי ברסט קרמל וגאנש מוקצף של שוקולד לבן מקורמל (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של ישי אברם)

זה ילד זה? המאפים של תלמיד כיתה י' בליאו באק

לרגל יום הקרואסון הבין לאומי שצוין אתמול, קבלו את ישי אברם, תלמיד כיתה י' בבית הספר ליאו באק, שהצצה בחשבון האינסטגרם שלו תשכנע גם אתכם שהוא הולך להיות הדבר הבא בעולם הקונדיטוריה. "אני מקדיש לזה את רוב הזמן שלי", הוא אומר, "אבל זה לא בא בלי עבודה קשה"

פורסם בתאריך: 31.1.21 12:54

אתמול (שבת), 30 בינואר, צוין ברחבי העולם יום הקרואסון הבין לאומי. אם הייתם מתבקשים לבחור מאפה צרפתי אחד שיצדיק חגיגה בין לאומית, כנראה שהקרואסון – מאפה הבוקר החמאתי שמתלווה לקפה וממולא בשוקולד, קרם שקדים או ריבה, ואשר ביקור בפריז לא יהיה מושלם בלעדיו – היה זוכה בפער ענק.

אבל, ופה יש אבל גדול, מסתבר שהקרואסון הוא בכלל לא צרפתי אלא גלגול של מאפה אוסטרי בשם Kipferl. האגדה מספרת שהקיפפרל, שצורתו היא חצי סהר, הומצא כדי לחגוג את הניצחון על החיילים העות'מאנים שהגיעו לכבוש את וינה בסוף המאה ה-17. צורתו מחקה את חצי הסהר שמופיע על הדגל הטורקי, ומכאן גם שמו – Croissant – שמשמעותו בצרפתית היא חצי סהר. לצרפת הוא הגיע ככל הנראה עם יזם אוסטרי בשם אוגוסט זאנג, שפתח מאפייה וינאית בפריז בשנת 1840, והוא האופה שאנחנו חייבים לו על כל הטוב הזה.

זה לא באמת משנה מי המציא את המאפה הזה, את יום הקרואסון הבין לאומי אנחנו חוגגים עם קרואסון קווין אמאן (דאבל חמאה וסוכר מקורמל) של ישי אברם, תלמיד כיתה י' בבית הספר ליאו באק. הצצה בחשבון האינסטגרם שלו תשכנע גם אתכם שהוא הולך להיות הדבר הבא בעולם הקונדיטוריה.

איך הגעת לזה?

"זה התחיל כתחביב. אמי יעל היתה מוכרת עוגות לבתי קפה בחיפה עד שנולדתי. הבישול והאפייה תמיד היו סביבי בבית כי כולם אצלנו מבשלים ואופים. עם הזמן החלטתי להתמקצע בתחום. ניסיתי להכין דברים מורכבים, למדתי טכניקות שונות, ואחרי שנתיים הגעתי למה שרואים באינסטגרם שלי".

איפה למדת?

"בעיקר בקורסים אינטרנטיים. הייתי גם בסדנאות אבל לא למדתי באף בית ספר מקצועי לקונדיטוריה. באינטרנט יש הכל ואפשר ללמוד המון, אבל זה מצריך הרבה ניסוי ותהייה. אני מקדיש לזה את רוב הזמן שלי".

 

טארטלט קרם פטיסייר וניל, פנינסייר פיסטוק וגאנש פיסטוק מוקצף (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של ישי אברם

טארטלט קרם פטיסייר וניל, פנינסייר פיסטוק וגאנש פיסטוק מוקצף (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של ישי אברם

 

 

אמא עוזרת לך או שזה המקרה הקלאסי של התלמיד שעלה על רבו?

"הכל שונה מאוד ממה שהיא היתה מכינה, בעיקר הטכניקות, אבל זה לא בא בלי עבודה קשה. כדי להגיע למשל לבצק קרואסון לקח לי 15 פעמים להגיע לתוצאה הכי טובה. עכשיו אני לומד להכין לחמים".

מה אתה הכי נהנה להכין?

"פרלינים, טארטים וכל מה שקשור בבצק רבוך, כלומר פחזניות ואקלרים".

היית רוצה ללמוד בצורה מקצועית או שמספיק לך הידע שאתה רוכש לבד?

"בעתיד הייתי רוצה ללמוד בצורה מקצועית כי זה באמת מעניין אותי ויש לי תשוקה לזה. אני אוהב גם לבשל, אבל את הקונדיטוריה אני אוהב יותר".

לאברם אין תפריט קבוע, וניתן לבחור קינוחים מחשבון האינסטגרם שלו או כל מה שתבקשו והוא יכין על המקום. משלוחים בחיפה בחינם. טלפון להזמנות: 054-3966176.

 

קווין אמאן (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של ישי אברם)

קווין אמאן (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של ישי אברם)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אחת שאכפת לה

    כל הכבוד ישי,על יכולת הלימוד העצמאית שלך, תעלה ותצליח.
    המאפים נראים נפלא !

  2. עמית אטל

    אללה ישי!! ואווווו! אם אין בראשון משהו טעים אני לא באה❤️❤️

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר