אמבולנסים ליד מוקד החיסונים במרפאת רש (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
אמבולנסים ליד מוקד החיסונים במרפאת רש (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

הכללית: מבצע לחיסון של חולים המרותקים לביתם

במחוז חיפה וגליל מערבי של שירותי בריאות כללית יש 20,000 חולים שמרותקים לביתם. על מנת לחסנם נגד קורונה מועברים החולים באמבולנסים אל מוקד החיסונים הקרוב ביותר, ושם מוסע החולה באלונקה לעמדת החיסון או שאחות יוצאת אליו ומחסנת אותו בתוך האמבולנס

פורסם בתאריך: 10.2.21 08:52

שירותי בריאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי יזמה מבצע לחיסון נגד קורונה של 20,000 חולים שמרותקים לביתם, ובהם 500 מטופלים ביחידה להמשך טיפול ומעקב.

בכל מבצעי החיסון האחרים, כמו חיסון נגד שפעת, מגיעים אחים ואחיות ממרפאות הכללית אל בתיהם של המטופלים ומחסנים אותם, אך את חיסון הקורונה לא ניתן לטלטל ולכן לא היתה עד כה אפשרות להגיע לבתיהם. הפתרון הלוגיסטי שנמצא הוא העברתם של החולים באמבולנסים אל מוקד החיסונים הקרוב ביותר. שם מוסע החולה באלונקה לעמדת החיסון, ואם הדבר אינו מתאפשר יוצאים אח או אחות אל האמבולנס ומחסנים בו את המטופל.

 

 

מהכללית נמסר כי מדובר בחולים שרובם הם קשישים במצב בריאותי מורכב ביותר, ובהם 94 מונשמים. חולים אלה נמצאים בסיכון גבוה לפתח מחלה קשה אם יידבקו, גם אם סכנת ההידבקות היא נמוכה יחסית מכיוון שהם שוהים בביתם ואינם חשופים לאחרים. עוד נמסר כי במטרה להגן על חולים אלה חיסנה הכללית כבר בתחילת מבצע החיסונים את המטפלים שלהם, כולל עובדים זרים, מכל קבוצות הגיל.

מנהל הכללית במחוז רונן נודלמן: "אנו מפעילים במחוז 39 מוקדי חיסון. הפרישה הנרחבת מאפשרת לנו להשלים את מבצע החיסונים למרותקים תוך זמן קצר, גם למי שמתגוררים ביישובים קטנים ומרוחקים. עד כה חוסנו יותר מ-75 אחוז ממרותקי הבית, ובימים הקרובים יושלם מבצע החיסון החשוב הזה, שבו בחרה הכללית להשקיע משאבים ייחודיים. אנו עושים הכל כדי למקסם את הכיסוי החיסוני של כל קבוצות הגיל – מקבוצות הסיכון, כולל החולים המרותקים, שבהן הגענו לאחוזי חיסון גבוהים מאוד, ועד לבני ה-16 ויותר, שאצלם ההיענות היא נמוכה יותר, ואנו מחפשים דרכים יצירתיות כדי לעודד אותם להתחסן".

 

אחות מחסנת מרותקת בית בתוך אמבולנס (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

אחות מחסנת מרותקת בית בתוך אמבולנס (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר