זפת שנסחפה לחוף (צילום: רמי שלוש)
זפת שנסחפה לחוף (צילום: רמי שלוש)

שלב פינוי הזפת מהחופים יוצא לדרך

החברה לשירותי איכות סביבה, שהיא הזרוע הביצועית של המשרד להגנת הסביבה, החלה בשלב האיסוף והפינוי של כ-1,200 טונות של זפת ופסולת שנוקו בחופי הארץ. הטיפול כולל פינוי, מיון, דיגום ואנליזה של הקרקע והפסולת, והעברתה לטיפול ביולוגי או להטמנה

פורסם בתאריך: 24.2.21 13:50

המשרד להגנת הסביבה החל בשלב פינוי הזפת מהחופים. המשרד מפעיל את זרועו הביצועית – החברה לשירותי איכות סביבה – לאיסוף ולפינוי של כ-1,200 טונות של זפת ופסולת שנוקו בחופי הארץ.

כזכור, אתמול (שלישי) אישרה הממשלה את הצעת המחליטים של ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל להקצאה של 45 מיליון שקל המיועדים לשינוע, לטיפול ולסילוק של הזפת מהחופים למתקנים לטיפול בקרקע מזוהמת ולמתקנים לטיפול תרמי בפסולת מסוכנת. התקציב שיועבר לחברה לשירותי איכות הסביבה, לפי אישור הקרן למניעת זיהום ים, הוא עשרה מיליון שקל.

במשרד להגנת הסביבה מעריכים כי יידרש טיפול בכ-1,200 טונות של זפת, חול ופסולת מוצקה כדוגמת פלסטיק, עץ, אצות וצדפים שהזפת דבק בהם. הטיפול כולל פינוי, מיון, דיגום ואנליזה של הקרקע והפסולת, והעברתה לטיפול ביולוגי או להטמנה. הפסולת בחופים נאספה על ידי מתנדבים רבים שפעלו באמצעות הרשויות המקומיות, עמותת אקואושן ורשות הטבע והגנים.

 

 

במשרד אומרים כי זיהום הזפת הוא לאורך כ-160 ק"מ של רצועת חוף – מחוף בצת בצפון ועד לחופי ניצנים בדרום – וכי בתום הערכת מצב קיבלו כל הרשויות המקומיות החופיות התראה להפעיל את תוכניות החירום המקומיות ולהיערך לניקוי. הרשויות המקומיות החלו בפעולות ניקוי הזפת והעבירו אותה לנקודות אחסון מתאימות בעורף החוף.

גמליאל: "מיד אחרי אישור הממשלה פעלנו באופן מיידי להעביר את כל התקציבים והאישורים, כך שהפינוי החל להתבצע היום. אנחנו מודים לאלפי המתנדבים שבזכותם נאספה הזפת ברוב החופים בארץ. כעת אנחנו נכנסים לשלב הבא שיאפשר לציבור לשוב לחופים, ואנחנו מקווים לסיים את הפרויקט האדיר הזה בשבועות הקרובים, כך שניתן יהיה לפתוח את עונת הרחצה בזמן".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נחמד אבל לא מספיק

    ברצועת החוף מחוף הפיק (החוף הצפוני מול מרידיאן) לכיוון צפון עד החוף השקט
    הקרקע היא סלעית ברובה ומשמשת כבית גידול למגוון ביולוגי רחב מאוד שמייחד את האזור
    הימצאות של שאריות זפת בבתי הגידול ימנעו קיום מערכת אקולוגית בריאה ולכן, חובה לבצע תסקיר בשטח
    ולהוציא פעולות ניקוי בהתאם. החיים מתחת למים חשובים לא פחות מהחיים ביבשה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר