משתתפי האירוע בבית הנשיא (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
משתתפי האירוע בבית הנשיא (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

שחקניות תיאטרון חיפה והבימה הופיעו בבית הנשיא

נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח את המופע "נשים יוצרות תיאטרון ישראלי" בהפקה משותפת של התיאטרון הלאומי הבימה והתיאטרון העירוני חיפה, שמטרותיו היו להצדיע לנשים יוצרות ולהעלות על נס את עולם התיאטרון, שביחד עם עולם התרבות כולו ספג מכה קשה בשנת הקורונה

פורסם בתאריך: 8.3.21 08:14

עם פתיחת עולם התרבות ולרגל יום האשה הבין לאומי אירח אתמול (ראשון) נשיא המדינה ראובן ריבלין את המופע "נשים יוצרות תיאטרון ישראלי" בהפקה משותפת של התיאטרון הלאומי הבימה והתיאטרון העירוני חיפה. המופע אשר מצדיע לנשים יוצרות – מחזאיות, במאיות, שחקניות וזמרות – התקיים בבית הנשיא במעמד שר התרבות והספורט חילי טרופר, ומטרתו היתה להעלות על נס את עולם התיאטרון, שביחד עם עולם התרבות כולו ספג מכה קשה בשנת הקורונה.

במופע השתתפו מיקי קם, סנדרה שדה, רובי פורת שובל, אסתר ראדא, רוני דלומי, דפנה דקל, ליהי קורונובסקי, לימור עובד, בוניאל עופרי, רוני הדר, רודי ביינסיין, דניאל אוניאמי, מתן שביט ומור פרנק.

"אם יש דבר שהשנה האחרונה הוכיחה לנו מעל לכל ספק הרי הוא שעולם התרבות והאמנות איננו מותרות אלא צורך נדרש ובסיסי בחייו של כל אדם," אמר ריבלין בנאומו, "השנה הזו גילתה לנו שכמו שאי אפשר לעצור את מהלך החיים ואת נפש האדם, כך אי אפשר לעצור את היוצרים ואת אש היצירה. אני מתרגש לראות את היצירות ואת השחקניות שיופיעו כאן הערב. היצירות שלכן והדמויות שאתן מגלמות נותנות קול לסוגיות בוערות בחברה הישראלית ומביאות נקודת מבט נשית ואנושית אל קדמת הבמה. כל אלו חשובים מאוד בימים שבשגרה ויותר מכך בימי חירום, שבהם נדרשת סולידריות חברתית והירתמות למען מטרה משותפת כדי להבטיח מרחב מכיל ומוגן – פיזית ונפשית – לכל אזרח במדינה".

 

 

הנשיא הוסיף כי "היום, בשנת 2021, אנחנו יודעים כי אין דרך אחת לחגוג נשיות ואין דמות אחת בלבד לאשה. וזוהי גדולתו של התיאטרון שמאפשר להציג את המורכבות שלנו, את הרב גוניות שלנו ואת האנשים שאנחנו בערב אחד על במה אחת. לכן חובתנו היא לוודא שאנו מאפשרים לכל מי שחייה שלובים בעולם היצירה והתיאטרון את הבמה שמגיעה לה, לא רק בגלל היותה אשה אלא בגלל היותה חלק בלתי נפרד מהקול שלנו, האנושי והישראלי".

מנכ"לית תיאטרון חיפה ניצה בן צבי אמרה: "אני נרגשת וגאה להוביל את תיאטרון חיפה בקידום אג'נדה נשית של יוצרות ומבצעות בעולם התרבות. האירוע שנערך בבית הנשיא נרשם בספרי ההיסטוריה של עולם התרבות, וכולי תקווה שהוא יהפוך למסורת שנתית שמצדיעה לשחקניות המשמעותיות בתרבות הישראלית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. 2021 בוחרים נשיאה, צעירה ופעילה ממליץ על איילת שקד

    מקוה לנשיא רציני ולא ריבלינים. ובעיקר נשיאה.
    הוא כל כך אנמי וחסר חשיבות / יוקרה / שאר רוח.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר