ד"ר מחמוד אבו עקל (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)
ד"ר מחמוד אבו עקל (צילום: דוברות שירותי בריאות כללית)

הכללית פתחה מרפאת אי ספיקת לב בקריית הבריאות זבולון

בשל החשיבות ביצירת כתובת זמינה בקהילה לאיזונם של חולים באי ספיקת לב ולליווי צמוד שימנע את האשפוזים הרבים ויסייע בשיפור של איכות החיים של החולים ובהארכת תוחלת חייהם, שירותי בריאות כללית פתחה מרפאה ייעודית לחולי אי ספיקת לב בקריית הבריאות זבולון

פורסם בתאריך: 24.3.21 09:05

אי ספיקת לב היא תופעה שמופיעה בשני אחוזים מהאוכלוסייה הכללית ומגיעה לעשרה אחוזים באנשים בגיל 70 ויותר. הסיכוי של גבר או אשה בגיל 45 ויותר לפתח אי ספיקת לב במהלך המשך חייהם עומד על 33 אחוז. זו מחלה כרונית שמתפתחת ומחמירה, והיא מאופיינת בתנודות בין יציבות קלינית להחמרה בסימפטומים, כאשר כל החמרה עלולה לגרום לנזק נוסף לשריר הלב ולהתקדמותה של המחלה.

מכיוון שאי ספיקת לב היא מחלה מסכנת חיים, בעיקר בשלבים מתקדמים של המחלה, הסובלים ממנה נדרשים לאשפוזים חוזרים ונשנים, תוך פגיעה חמורה באיכות חייהם. בשל החשיבות ביצירת כתובת איכותית וזמינה בקהילה לאיזונם של החולים ולליווי צמוד שימנע את האשפוזים הרבים ויסייע בשיפור של איכות החיים של החולים ובהארכת תוחלת חייהם, שירותי בריאות כללית פתחה בקריית הבריאות זבולון, בניהולה של ד"ר דליה קסנר, מרפאה ייעודית לחולי אי ספיקת לב שמטרותיה הן זיהוי חולים עם אי ספיקת לב ומתן טיפול הולם.

המרפאה מנוהלת על ידי ד"ר מחמוד אבו עקל – רכז שירות אי ספיקת לב של הכללית במחוז חיפה והצפון וקרדיולוג בכיר במרכז הרפואי כרמל אשר משתלם באי ספיקת לב מתקדמת ובהשתלות לב במרכז הרפואי רבין בפתח תקוה, וד"ר מיכאל גבריאלי – מומחה בטיפול ביתר לחץ דם ריאתי במרכזים הרפואיים כרמל וזבולון. הצוות של המרפאה כולל מנהלים ייעודיים, אנשי צוות סיעודי, תזונאיות ועובדות סוציאליות. בכללית מציינים כי מעטפת זו נועדה לתת את מירב הטיפול בקהילה, למנוע החמרה במצבם של המטופלים ולחסוך מהם אשפוזים בבתי חולים. ההפניה למרפאה נעשית על ידי רופא המשפחה או קרדיולוג של הכללית בהתאם לקריטריונים רפואיים שונים.

 

 

ד"ר אבו עקל מסביר כי אי ספיקת לב היא תסמונת קלינית אשר מאופיינת בסימפטומים כמו קוצר נשימה, נפיחות ברגליים, עייפות וקושי בביצוע מאמצים כתוצאה מפגיעה במבנה הלב או בתפקוד הלב, שגורמת לירידה באספקת הדם לאיברי הגוף או לעלייה בלחצים במדורי הלב. לתסמונת זו יש סיבות מרובות, ובראשן מחלות של העורקים הכליליים (כלומר לאחר התקפת לב), מחלות מסתמיות, הפרעות בקצב הלב, מחלות דלקתיות ונזק טוקסי מתרופות (בעיקר כתוצאה מכימותרפיה). לדבריו, יש היום קשת רחבה של טיפולים לחולים באי ספיקת לב, ובהם טיפול תרופתי בכדורים, עירוי דרך הווריד וטיפול מכשירני הכולל קוצבי לב. במקרים קשים מופנים החולים לטיפולים כירורגיים כגון השתלת לב מתורם או לב מלאכותי.

מנהל הכללית במחוז רונן נודלמן: "אנו דואגים להנגיש למבוטחינו טיפול רפואי איכותי וברמה גבוהה בקהילה עם מומחים שעובדים בבתי חולים באזור. פתיחתה של המרפאה לאי ספיקת לב, שמצטרפת ליוזמה של ניידת עד הבית לחולי אי ספיקת לב, מהווה נדבך נוסף במגוון השירותים שנועדו להגיע קרוב אל המטופל ולהפחית אשפוזים ככל שניתן".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר