חיסון קורונה עד הבית (צילום: דוברות כללית)
חיסון קורונה עד הבית (צילום: דוברות כללית)

כללית החלה לחסן מטופלים המרותקים לבתיהם

אחיות שהוסמכו לכך יוצאות לבתי המטופלים לאחר תיאום מראש, כשהן מלוות באמבולנס עם ציוד החייאה וחובש. עד כה חוסנו כ-470 אלף מבוטחי כללית, שהם יותר מ-80 אחוז ממבוטחי המחוז בעשרות מוקדים

פורסם בתאריך: 8.4.21 14:37

בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי מטופלים כ-20 אלף חולים המרותקים לביתם או למיטתם. מרביתם כבר חוסנו במבצע גדול, שבו דאגה כללית לאמבולנסים שהובילו את המטופלים אל מוקדי החיסונים. אולם, כ-2000 מטופלים טרם חוסנו, בעיקר בשל הקושי הגדול שבהעברתם למוקדי החיסונים, גם באמבולנס. במשך זמן רב נאסר על טלטול חומר החיסון, ולכן נבצר מהצוותים לבצע את החיסון בבתי המטופלים, אך לאחרונה התיר משרד הבריאות הגעה לבית המטופלים עם מנת חיסון מוכנה, ללא טלטול הבקבוק, שבו כל מנות החיסון. מהרגע שבו נמצא פתרון זה, החל מבצע חיסונים מורכב, שבו אחות שהוסמכה לכך יוצאת אל בית המטופלים לאחר תיאום מראש. לקראת סבב הביקורים, היא מכינה מזרקים לפי ההנחיות ומכניסה אותם במנשא מיוחד – כל מזרק בשקית ייעודית נפרדת.

האחות מגיע אל בית המטופלים, כשהיא מלווה באמבולנס עם ציוד החייאה מלא וחובש, כדי שיהיה ניתן להעניק עזרה רפואית דחופה במקרה שחלילה יפתח המתחסן תגובה חריפה, על אף שמדובר בסיכוי נמוך.

 

 

לדברי מנהלת הסיעוד של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי ומרכזת מבצע החיסונים, רות ברוך, המבצע החשוב מחייב היערכות מורכבת ומיוחדת וכן השקעת משאבים רבים, אך חשיבותו רבה, וכללית עושה הכל, כדי להשלים במהירות את הכיסוי החיסוני של המרותקים לבתיהם, שמטבע הדברים נמצאים בסיכון גבוה לסיבוכי המחלה.

מבצע זה הוא שלב נוסף במבצע מרשים ומוצלח שבו כבר חוסנו כ-470 אלף איש, שהם יותר מ-80 אחוז ממבוטחי המחוז בעשרות מוקדים בהנגשה מיטבית. בכללית מציינים, כי הם קרובים מאוד ליעד, עליו הכריזו בתחילת המבצע של מתן חיסון לכחצי מיליון מטופלים בוגרים.

ברוך: "בימים אלה אנו נערכים לקראת השלב הבא של מתן חיסונים לבני 12 ואילך, שיחל מיד לאחר שיתקבל אישור ה-FDA ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. אנו פונים לכל מי שטרם חוסן למהר ולהתחסן באחד המוקדים שלנו – החיסון הוכח כיעיל ובטוח".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר