סגן חתן התנ"ך העולמי, דביר ברח"ד (במרכז) צילום: איציק בלניצקי
סגן חתן התנ"ך העולמי, דביר ברח"ד (במרכז) צילום: איציק בלניצקי

דביר ברח"ד מקרית אתא – סגן חתן התנ"ך העולמי

דביר ברח"ד, 16, תלמיד הישיבה התיכונית בקרית אתא, זכה לפני דקות אחדות בתואר סגן חתן התנ"ך העולמי בחידון שהתקיים בתיאטרון ירושלים. חתן התנ"ך העולמי הוא גלעד אברהמוף מישיבת בני עקיבא נתניה

פורסם בתאריך: 15.4.21 13:27

דביר ברח"ד, 16, תלמיד הישיבה התיכונית בקרית אתא זכה לפני דקות אחדות בתואר סגן חתן התנ"ך העולמי. חתן התנ"ך העולמי הוא גלעד אברהמוף מישיבת בני עקיבא נתניה. במקום השלישי זכה – בנימין רום ארצות הברית, ובמקום הרביעי זכה עמית אלגזר ישראל ממקיף י"א אשדוד.

החידון התקיים בתיאטרון ירושלים, במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר החינוך, יואב גלנט, יו"ר הכנסת יריב לוין ומנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי.

בחבר השופטים ישבו: יו"ר הכנסת ויו"ר חבר השופטים, ח"כ יריב לוין; ראש מועצת שוהם, איתן פטיגרו, מחבר השאלות; חתן התנ"ך העולמי לשעבר ומחבר השאלות, יואב שלוסברג; יו"ר ברית יוצאי מרוקו ומנהל מרכז דהאן, ד"ר שמעון אוחיון; כלת התנ"ך העולמי לנוער תש"ף, רות כהן; סגן חתן התנ"ך העולמי לשעבר, שי אלוני.

מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל: "ברכות לסגן חתן התנ"ך העולמי, דביר ברח"ד, על זכייתו. בתום שנה מורכבת קיבלו על עצמם התלמידים הזוכים אתגר מחוץ לתוכנית הלימודים ומערכת השעות ועמדו בו בהצלחה מרובה. הלמידה לקראת התחרות מהווה מודל להשראה לנוער חדור מוטיבציה, חולם ומגשים. התנ"ך מאחד את החברה הישראלית כעם, מעשיר ומשמר את השפה העברית, ובונה את עתידנו כאומה. יישר כוח לתלמידים הזוכים, לצוותים החינוכיים, לחמ"ד במחוז חיפה ולמינהל חברה ונוער במחוז חיפה".

 

 

השנה עמד החידון בסימן "שלום עולמי" – "וְנִכְרְתָה קֶשֶׁת מִלְחָמָה וְדִבֶּר שָׁלוֹם לַגּוֹיִם" (זכריה, ט',י').

שר החינוך יואב גלנט אמר בטקס: "אין לנו השראה גדולה יותר מהתנ״ך, אין לנו שורשים עמוקים יותר מאלו הנטועים בתנ״ך, ואין לנו תכלית או תוחלת ללא יסודותיו הערכיים של התנ״ך. עָם הספר הוא, בראש ובראשונה, עָמו של ספר הספרים. עָם אשר מתהווה ומתעצם בין דפי התנ"ך, עָם המגבש לעצמו זהות ומקבל עוּלה של תורה, עָם אשר שיאיו ומשבריו משתקפים היטב גם בסיפורי התנ״ך. וּבדיוק משום כך, יום של קורת נחת הוא לנו. ביום חגה של המדינה, יום העצמאות השבעים-ושלושה לתקומת ישראל, אנו זוכים כמיטב המסורת לשוּב ולצלול אל בין דפיו של הספר המופלא מכל. להתרגש מחוכמתו, להתפעם משפתו ולהתעמק בתובנותיו. מתמודדות ומתמודדי החידון, כולכם מושא להוקרה ולהערכה עבורנו. מָעיינות של ידע בלתי-נדלה, של סקרנות אין-קץ, של שקדנות ושל תבונה. מכנה משותף מחבר בין כל אחד ואחת מכם: אהבתכם האמיתית לתנ"ך ובעיקר למה שהוא מייצג עבורנו – כפרטים וכעם. מכאן, מעל בימה זאת, אני מברך אתכם, משתתפי החידון מכל תפוצות ישראל. אני מקווה כי נזכה בעתיד לראות גם אתכם בונים את ביתכם איתנו, בישראל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אגדות התנ"ך

    התנ"ך הוא אוסף אגדות ילדותיות ולא מוסריות הנטולים ביסוס עובדתי ולכן הוא מוגדר אצלי כ-BOOK OF LIES, מה שמזכיר לי את האבסורד בו לפעמים אנשים נשבעים על ספר אסופת השקרים להגיד את האמת ורק את האמת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר