עינת קליש רותם ויעקב פיינגולד (צילומים: עופר וקנין, ראובן כהן)

עורך דינו של פיינגולד לקליש: "מכתבך נכתב בחוסר סמכות"

שעות ספורות לאחר שראש העירייה הודיעה לפיינגולד במכתב על הפסקת כהונתו כיו"ר דירקטוריון אתו"ס, שלח לה בא כוחו של פיינגולד מכתב תשובה: "למכתבך אין כל נפקות משפטית או אחרת ועד להחלטה אחרת של מועצת עיריית חיפה, מר פיינגולד ממשיך לשמש יו"ר החברה"

פורסם בתאריך: 6.5.21 17:04

עו"ד רשף חן, בא כוחו של חבר מועצת העיר יעקב פיינגולד, שלח לפני שעה קלה לראש העירייה עינת קליש רותם מכתב תשובה למכתבה מהבוקר לפיינגולד, שבו הודיעה לו על הפסקת כהונתו כיו"ר דירקטוריון אתו"ס.

"מכתבך נכתב בחוסר סמכות, מבטא אי הבנה של הדין הרלוונטי והינו לכן חסר כל נפקות משפטית", כותב עו"ד חן, "כידוע לך, מר פיינגולד נבחר לתפקיד חבר דירקטוריון החברה ויושב הראש שלה על ידי מועצת עיריית חיפה, מכוח סמכותה הקבועה לעניין זה בסעיף 2(א) לתקנות העיריות הקובע כי 'מועצת העירייה תמנה את נציגיה בגוף המנהל של תאגיד עירוני'. מועצת העירייה גם בחרה במר פיינגולד לשמש יו"ר הדירקטוריון, מכוח סמכותה הנלווית לסמכות המינוי כקבוע בסעיף 16 לחוק הפרשנות, המורה כי 'הסמכה למנות גוף של מספר חברים – משמעה גם הסמכה למנות לו יושב ראש ולמנות ממלא מקום לכל חבר שלו'… משכך ברי, כי הסמכות לבטל את מינויו של מר פיינגולד לתפקיד יו"ר הדירקטוריון, כפי שהתיימר לעשות במכתבך, מסורה למועצת העיר ולא לך".

 

 

מוסיף עו"ד חן במכתבו: "לא למותר לציין, כי כראש העירייה את יכולה כמובן להניח על סדר היום של המועצה הצעה בעניין זה, אשר ברי, כי תישקל על ידי חברי המועצה בכובד ראש, לאחר שישמעו ממך את נימוקייך להצעה, וכך לראשונה גם מר פיינגולד עצמו, אשר אולי ירצה להתייחס להצעתך. בשולי הדברים אציין, כי אני מבין שדירקטוריון החברה כולל כיום רק שישה חברים, מהם ארבעה חברי מועצה, כאשר, לשיטתך, את תהפכי לחמישית. תשומת ליבך מופנית לכך שבהתאם לתקנה 2(ב) לתקנות המינוי, דירקטוריון החברה חייב לשמר יחס של שליש חברי מועצה, שליש עובדי עירייה ושליש נציגי ציבור. יחס זה אינו מתקיים כיום בחברה, וסבורני כי חובתך כראש העירייה לפעול לתיקון תקלה זו בהקדם האפשרי. למותר לציין, כי האמור במכתבך יביא להחמרת בעיה זו".

עו"ד חן מסיים את מכתבו: "למען הסר כל ספק, מובהר לך בזאת כי לעמדת מרשי, לפי ייעוץ משפטי שקיבל, למכתבך אין כל נפקות משפטית או אחרת וכי עד להחלטה אחרת של מועצת עיריית חיפה, מר פיינגולד ממשיך לשמש יו"ר החברה".

 


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. התולעים נלחמות על התפוח הרקוב ונזקקות לשירותי עו"ד

    אתוס שמתוס. פעם בלי אתוס ובלי שמתוס הגיעו לחיפה לאונרד ברנשטיין, הפילהרמונית של ברלין ועוד ועוד. היום במקרה הטוב מגיעה לכאן להקת המחול של קירגיזסטן ,תזמורת מכבי האש של ירבאן, ושכחנו את הסירדה הסימפונית עם הזמרים הגריאטרים במבחר שירי נוסטלגיה.

  2. ישראל סביון

    שוב צוקליש !
    פועלת מהבטן !
    עוד החלטה הזויה,לא מקצועית !
    בושה זאת הראש שטובים ותמימים בחרו !
    זה פשוט גדול עליה !
    ענק עליה !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר