קליש רותם בסיור הבוקר במושבה הגרמנית ובוואדי (צילום: דוברות העירייה)
קליש רותם בסיור הבוקר במושבה הגרמנית ובוואדי (צילום: דוברות העירייה)

יו"ר מוסאוא מאשים את קליש והמשטרה באזלת יד. קליש מבקשת הגדלת כוחות השיטור בעיר

יו"ר ארגון מוסאוא ג'עפר פרח: "קליש רותם נעלמה אתמול ולא ענתה לטלפונים. השיטור העירוני שהופעל שלשום, לצד המשטרה, נעלם אתמול. השוטרים ירו כדורי גומי וגז לעבר הבתים. המשטרה מנעה ממד"א להיכנס לשכונה, והמשיכה לירות לעברנו גז מדמיע וכדורי גומי". גורמים בעיריית חיפה: "ראש העירייה מקיימת מתחילת השבוע ישיבות הערכת מצב יומיות עם צמרת המשטרה וכיבוי אש בחיפה"

פורסם בתאריך: 13.5.21 16:48

יו"ר ארגון מוסאוא ג'עפר פרח תוקף היום (חמישי) בחריפות את ראש העירייה עינת קליש רותם ומאשים אותה באוזלת יד מול מה שהוא מכנה "התוקפנות שחוו אתמול תושבים ערבים מפורעים יהודים". ויכוח סוער בין פרח לקליש רותם התפתח הבוקר במהלך סיור שערכה קליש בוואדי.

מוקדם יותר פרסם פרח פוסט רצוף האשמות שהופנו כלפי קליש רותם והתנהלותה וכן כלפי המשטרה. "בחיפה תקפו כנופיות גזעניות את תושבי המושבה הגרמנית. הם התאספו בשעות הערב במגרש חנייה בקרית אליעזר והחלו, בחסות המשטרה, לתקוף מכוניות, חנויות ובתים של ערבים באזור המושבה הגרמנית", כתב פרח, "קריאות מוות לערבים נשמעו מקרית אליעזר, ובכל זאת המשטרה ליוותה אותם לשכונות המעורבות. הם נכנסו לבתים ותקפו משפחות, הורידו נוסעים ממכוניות ותקפו אותם. המשטרה נהגה בהם בכפפות של משי. ערבים שניסו להגן על עצמם הותקפו בידי שוטרים ופאשיסטים".

הוסיף פרח: "רק לפנות בוקר הצלחנו להגיע למשפחות שריף (לוחמי הגטאות), אבו נסאר (אלנבי), שחאדה (המגינים) ומסעדות אבו יוסף והוואנה בשדרות בן גוריון שהותקפו. ילדות פונו לבית החולים רמב"ם. כל הזמן הזה המשטרה ליוותה אותם. מוקד המשטרה כמעט שלא ענה לקריאות לעזרה. שלשום המשטרה הביאה כ-1000 שוטרים לחיפה, כדי לתקוף הפגנה של האזרחים הערבים. עצרה עשרות והביאה אותם בפני שופט. אתמול הם נעלמו. הפאשיסטים לא נעצרו.

 

 

"ראש עירית חיפה עינת קליש רותם נעלמה ולא ענתה לטלפונים. השיטור העירוני שהופעל שלשום, לצד המשטרה, נעלם אתמול. בכנס שערכה אחר הצהריים בעירייה היא גמגמה משפטים חסרי משמעות על אלימות. בשכונת ואדי ניסנאס התארגנו מאות צעירים כדי להגן על השכונה שלהם מפני הפאשיסטים שאיימו להגיע לוואדי. המשטרה הגיעה לשם ברכבים סמויים, חמושה בכדורי גומי וגז מדמיע. השוטרים ירו  כדורי גומי וגז לעבר הבתים. אישה בהיריון התמוטטה כשצעדה ברחוב שחאדה שלח. תחת מטח פצצות גז מדמיע נאלצנו לפנות אותה ברכב פרטי לבית חולים. המשטרה מנעה ממד"א להיכנס לשכונה, והמשיכה לירות לעברנו גז מדמיע וכדורי גומי".

ל"כלבו – חיפה והקריות", אמר פרח: "אתמול בלילה היא לא עשתה כלום. אני מתקשר אליה בלילה, והיא לא עונה. עכשיו מתחילים להפיץ תמונה שלה עם שכפץ וקסדה. היום בסיור בוואדי שאלתי אותה למה לא ענית אתמול. ביקשנו ממך שתנהגי כמו מצנע וכמו גוראל. אז היא אומרת לי 'לך, תצביע למצנע', 'לך, תצביע לגוראל'. נחשון צוק אומר לי: 'אתה בן אדם אלים'. אמרתי לו:" נחשון, זה לא מה שאמרת כשבאת להתחנף אצלי במשרד, אתה ועינת בשביל שאני אשכנע אנשים להצביע עבורכם'".

גורמים בעיריית חיפה דוחים על הסף את הטענות של פרח. ל"כלבו – חיפה והקריות" אמרו אותם גורמים, כי ראש העירייה מקיימת מתחילת השבוע ישיבות הערכת מצב יומיות עם צמרת המשטרה וכיבוי אש בחיפה. אתמול היא ערכה מפגש של יהודים וערבים בלשכתה, והיום סיירה במשך כמה שעות בוואדי ובמושבה הגרמנית, שוחחה עם סוחרים ונפגשה יהודים וערבים שנפגעו מהפרעות אמש בעיר".

מהמשטרה עדיין לא התקבלה תגובה לטענות.

במקביל, הבוקר, פנתה קליש רותם, בפעם השנייה השבוע, במכתב לראש הממשלה נתניהו שבו היא מבקשת את חיזוק מהממשלה והגדלת כוחות השיטור והביטחון בעיר. "ביום שחיפה תאבד את יכולתה לחיות חיים משותפים, ביום זה תיאלץ מדינת ישראל להכריז על אובדן תקווה סופי לחיים משותפים כאן. חיפה היא סמל לדו קיום… אחזור על בקשתי מאמש – אנא הגדילו את כוחות השיטור והביטחון בעיר, אנא דאגו שהכוחות הללו, שעושים עבודת קודש ובתנאים לא פשוטים, יבחינו בין פורעי החוק ובית הנורמטיביים. אין כאן ימין ושמאל, אין כאן יהודים וערבים, יש אנשים אלימים ופורעי חוק, ויש אנשים נורמטיביים שרוצים לחיות את חייהם בביטחון ובשקט. האבחנה צריכה להיות ברורה. ביום שהאור ייכבה על חיפה, באותו היום האור ייכבה על מדינת ישראל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ימני

    קליש מינתה סגנית משלהם, בקושי נוגעים בהם, כל הזמן מוצי פוצי והם ממשיכים להתלונן.

  2. זו האמת.עצוב

    חסרה מנהיגות חזקה.אין ביטחון לתושבים היהודים.לא רק לערבים מר פרח.אז קח אחריות במקום להתלונן הגיע הזמן שתקחו אחריות די עם הבכי והנהי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר