יצחק ורחל נאה ז"ל עם נכדתם אור (צילום: באדיבות משפחת נאה)
יצחק ורחל נאה ז"ל עם נכדתם אור (צילום: באדיבות משפחת נאה)

בחייהם ובמותם לא נפרדו: הקורונה ניצחה את רחל ויצחק נאה

יצחק נאה מקרית ביאליק נפטר מקורונה בקריה הרפואית רמב"ם ביום חמישי האחרון. ארבעה ימים לאחר מכן נפטרה מהנגיף גם אשתו, רחל. נכדתם, אור, מספרת על סבתא וסבא מיוחדים במינם, אנשים חמים ומלאי שמחת חיים, שבמשך השנים אימצו לליבם ולביתם ילדים רבים שהיו זקוקים לקורת גג, חום ואהבה

פורסם בתאריך: 13.7.21 01:14

67 שנים הם חיו זה לצד זו, והאהבה ביניהם מעולם לא הפסיקה לפרוח. 67 שנים מלאות שמחה ומאושרות, ארבעה ילדים, 12 נכדים ושלושה נינים. עד שבאה הקורונה וטרפה את הקלפים. יצחק נאה, בן 86 מקרית ביאליק, נפטר ממחלת הקורונה ביום חמישי האחרון בקריה הרפואית רמב"ם. אתמול (שני), נפטרה מהנגיף גם אשתו, רחל, בת 85.

נכדתם של בני הזוג, אור נאה, כתבה בדף הפייסבוק שלה, ביום מותו של סבה, פוסט מרגש: "היום בבוקר רבים מאיתנו קמו ופתחו את הפלאפון/החדשות וגילו כתבה, מבזק, על גבר בן 86 שנפטר ממחלת הקורונה. אז תרשו לי לשתף. זה סבא שלי, סבא איציק האהוב. זיכרונו לברכה.

"סבא התחסן כבר בחודש הראשון לחיסונים. הוא היה קם כל בוקר ונוהג בעצמו לסופר, קונה ירקות ופירות לכל המשפחה וחוזר הביתה ומבשל. כמעט כל יומיים היינו מקבלים קופסאות של בישולים (הכי טעימים שבעולם, באמת!) ותמיד צנצנת חמוצים. אחרי הבישולים סבא היה יורד לגינה לטפל בעציצים שהוא כל כך אהב, ובזמן הפנוי היה קורא באינטרנט כל כתבה פוליטית שנכתבה.

צפו: יצחק נאה בטיול שורשים לטורקיה לפני כשנתיים | צילום: אור נאה

"סבא עלה לארץ לבדו בגיל 13 מטורקיה. כבר כילד כל כך קטן הוא ידע שאהבת הארץ היא אהבת האמת שלו. הוא עזב את משפחתו והגיע לכאן. מעולם לא היה ספק בליבו שהציונות היא המעלה והאהבה הכי גדולה שיכולה להיות ליהודי.

"את הסרטון הזה צילמתי בטורקיה, ממש לפני תחילת המגפה. שם זכינו המשפחה הקרובה האהובה שלי ואני לבקר איתו במקומות שבהם גדל, לבקר משפחה שהשאיר מאחור ובעיקר להתרגש מכל רגע איתו.

"הדבר שהכי הימם אותי זה שהאיש הנפלא הזה, שהתהלך ברחבי איסטנבול עשרות קילומטרים ביום, לא התלונן ולא עצר (גם כשאני כבר כמעט בכיתי מכאבי רגליים). הוא רק טייל והתרגש ביחד איתנו עם חיוך מאוזן לאוזן.

"סבא היה בריא, מחוסן, חיוני, פעיל ויותר מכל – עם לב זהב. עצום. יהי זכרך ברוך".

אתמול, כתבה הנכדה אור פוסט נוסף: "לא להאמין שלפני ארבעה ימים נפרדנו מסבא, ואת התמונה הזו אני מצלמת עכשיו מהשבעה ובוכה גם על סבתא שהלכה לעולמה לפני כמה שעות. הקורונה ניצחה והשאירה אותנו עם חלל ענק בלב שלעולם לא יתמלא.

"מצד אחד, יש האומרים שזו דרכו של עולם, מצד שני המגפה הנוראית הזו קטפה שני גזעים שהחזיקו משפחה ענקית וחמה, ואף פעם זה לא מספיק.

"סבתא רחל היקרה שלי, אומרים שבני זוג שהולכים לעולמם ביחד הם זיווג משמיים. זכיתם. מאחלת לכל אחד ואחת למצוא ולהוקיר זה את זו כמוכם".

 

 

ל"כלבו – חיפה והקריות" סיפרה אור, כי סבה יצחק, שהיה ציוני נלהב, עלה ארצה לבדו ב-1948 מיד עם קום המדינה. הוא היה שבוע לאחר בר המצווה שלו, כשעלה על ספינה של תנועת בית"ר עם חתימה מזויפת של הוריו. הוא שירת בצה"ל, בחיל הים, ובאחד הערבים, כאשר יצא לבלות, פגש את רחל. מאז, השניים לא נפרדו.

"הם היו אנשים מדהימים", מספרת אור, "אנשים חמים. ביתם תמיד היה פתוח לכולם. במשך השנים הם אימצו כל כך הרבה ילדים. כל מי שרק היה זקוק לקורת גג ואהבה".

לדברי אור, סבה וסבתה חוסנו בשתי המנות עוד בתחילת מבצע החיסונים. גם אביה של אור ודודתה (אחותו), שניהם מחוסנים, חלו בקורונה, ככל הנראה, נדבקו מהוריהם, אולם הם יכלו לנגיף, והחלימו די מהר.

ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי, ספד אמש לבני הזוג נאה: "קיבלתי בצער את הבשורה המרה על פטירתה של רחל. סוף עצוב לזוגיות נפלאה. רחל ויצחק היו זוג אהוב ואהוד על כל מי שהכיר אותם. כל כך מצער שמחלת הקורונה לקחה את רחל ויצחק בהפרש של ימים. מצבו הקשה של יצחק ופטירתו גרמו לרחל לשקוע בעצבות, והיא חדלה להיאבק. העיר קרית ביאליק אבלה על מותם של רחל ויצחק, אזרחיה הוותיקים. אני שולח את תנחומיי לילדים, לנכדים ולנינים. זה אסון נורא עבורם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר