חיים צורי, ציקי אבישר (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, דורון גולן)
חיים צורי, ציקי אבישר (צילומים: ראובן קפוצ'ינסקי, דורון גולן)

קרית מוצקין: דגימות דנ"א יילקחו מצואת כלבים במרחב הציבורי

על פי ההצעה שאושרה בישיבת מועצת העיר השבוע, לבעלים שלא יאסוף את צואת כלבו, יישלח קנס בדואר והוא יחויב בעלות הדגימה. יו"ר האופוזיציה צבי (ציקי) אבישר: "זה לא יותר מעוד ספין שמטרתו להאפיל על הנושאים החשובים יותר שהועלו במועצת העיר. מדובר בפרויקט יקר מאוד ומורכב מאוד לוגיסטית. לא יקרה"

פורסם בתאריך: 16.7.21 01:07

מועצת העיר קרית מוצקין אישרה בישיבתה ביום רביעי הצעת החלטה לבצע בדיקות דנ"א לצואת כלבים, שלא נאספה על ידי הבעלים. בהודעת העירייה שפורסמה אתמול (חמישי), תחת הכותרת  "שמים סוף ל'מוקשים' ועושים סדר" במרחב הציבורי, נאמר, כי בעלי כלבים יידרשו במעמד חידוש רישיון הכלב למסור דגימת דנ"א של כלבם. לבעלים שלא יאסוף את צרכיו של הכלב שלו, יישלח קנס בדואר והוא אף יחויב בעלות הדגימה.

ראש העירייה חיים צורי: "זה הכיוון שהעולם הולך אליו. מדובר בשינוי תפיסה מהותי משמעותי שנועד לשמור על המרחב הציבורי".

בהודעת העירייה נמסר עוד, כי ההחלטה זכתה לתגובות מפרגנות מקיר לקיר. מי שלא ממש מפרגן הוא יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, צבי (ציקי) אבישר ("רוח חדשה במוצקין").

אבישר בפוסט ארוך ומנומק בדף הפייסבוק הרשמי שלו: "ההצעה הוכנה בחופזה והוגשה דקה לפני תחילת ישיבת מועצת העיר. היא לא הוכללה בסדר היום המקורי. יש בה 'העתק הדבק' מהודעה לתקשורת של עיריית תל-אביב (חפשו בגוגל). הרוב הקואליציוני כמובן אישר את ההצעה, וראש העירייה השיג את מבוקשו – לייצר ספין שיאפיל על הנושאים היותר משמעותיים שעלו בישיבת מועצת העיר.

"על מנת שהעירייה תוכל להיות במצב שניתן יהיה לאשר בדיקות דנ"א לצואת כלבים שלא נאספה, עליה קודם כל להתקשר עם מעבדה ייעודית. זה כאמור כלל לא על הפרק. בנוסף, יש צורך להקים יחידה עירונית ייעודית שתנהל את האופרציה המורכבת הזאת ורק כאשר זה יושלם, יידרשו לפחות עוד שנתיים על מנת להשלים דיגום וריצוף דנ"א הכלבים בעיר. פרויקט יקר מאוד ומורכב מאוד לוגיסטית. לא היום, לא בעוד שנה וגם לא בעוד שנתיים.

 

 

"במקביל, העירייה צריכה להתחיל להסמיך פקחים לאסוף ולדגום צואת כלבים, לסמן את הדגימות ולהעבירם בצורה מסודרת למעבדה. זהו נוהל שלם וסדור שמחייב התמקצעות וידע ארגוני. העירייה לא קרובה לשם. המעבדה שהעירייה תשכור את שירותיה, תצטרך, כמובן, לבדוק את הדגימות ולהשוות אותם אל מול מאגר המידע. עלות כל בדיקה מוזלת נאמדת כיום בסכום של בין 50 ל-80 דולרים. מוצקין, שאין בתחומה מעבדה שכזאת, תצטרך, כנראה, לשלם את הרף היקר יותר, כ-80 דולרים, הוצאה כבדה בכל קנה מידה, שחלק ניכר ממנה לא יוחזר בוודאות לקופת העירייה.

"במצב אוטופי, כל בעלי הכלבים שהותירו צואה בשטח הציבורי, יישאו בעלות הבדיקה וגם ישלמו קנס. בפועל, על מנת שהשיטה החדשה תצליח באמת למגר את תופעת 'המוקשים' מהמרחב העירוני (וזו לא תישאר רק הודעת יחסי ציבור) יהיה על העירייה לאסוף מאות, אם לא אלפי, דגימות מדי חודש.

"מהניסיון המצטבר של ערים בעולם שניסו את המיזם הזה, בשנים הראשונות למיזם העירייה תצטרך לספוג ולשאת במימון מאות בדיקות סרק של דגימות צואה, שמן הסתם לא יימצאו במאגר הדנ"א (כלבים משוטטים, כלבים שלא נרשמו אצל הווטרינר העירוני, בעלי חיים מרשויות סמוכות וכו'). בהיעדר כתובת לקקי על המדרכה, מי שישלם את הבדיקה אלה הם משלמי הארנונה.

"שורה תחתונה: מוצקין לא אישרה אמש שום בדיקות דנ"א לצואת כלבים שלא נאספה והקנסות לא יישלחו בדואר בשנים הקרובות, אם בכלל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. קובי חן

    ראש העיר הזה צריך מיזמן לעוף מהתפקיד עוסק בצואה בימקום בחיי בני אדם כבר שנים אני מתריע על מיפגע תחבורתי ליד בתח שעלול ליגדוע חיים של אנשים והוא לא עושה כלום

  2. אור צפון

    פופוליזם של מחזיק רוב אוטומטי. מזלזל בכל שאלה רצינית פשוט כי….יש עדת מריעים אוטומטיים. מזכיר מישהו. כעת הוא באופוזיציה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר