פרופ' אורי סיון ופרופ' יוסי מטיאס (צילום: דוברות הטכניון)
פרופ' אורי סיון ופרופ' יוסי מטיאס (צילום: דוברות הטכניון)

"גוגל" חתמה על הסכם שיתוף פעולה מחקרי עם הטכניון

סגן נשיא "גוגל", פרופ' יוסי מטיאס, המכהן גם כראש מרכז "גוגל" בישראל, ביקר בטכניון ונפגש עם בכירי המוסד האקדמי, ובראשם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון. פרופ' מטיאס: "לשיתוף פעולה מחקרי עם האקדמיה יש פוטנציאל משמעותי לקדם את המדע ואת הטכנולוגיה"

פורסם בתאריך: 28.3.22 20:42

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית "גוגל" חתמה לאחרונה על הסכם מסגרת מחקרי לשיתוף פעולה עם הטכניון. במסגרת זו ביקר בטכניון סגן נשיא "גוגל", פרופ' יוסי מטיאס, המכהן גם כראש מרכז "גוגל" בישראל, ונפגש עם בכירי המוסד האקדמי, ובראשם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון. בפגישה הציג מטיאס את מרכז "גוגל" ישראל, היושב בחיפה ובתל אביב ומונה כ-2000 איש.

כמו כן השתתפו בביקור פרופ' אהוד ריבלין, שמוביל את האתר הישראלי של Verily, חברה בת של Alphabet (וחברה אחות של גוגל), המתמקדת במדעי החיים והבריאות, ופרופ' מיכאל אלעד, ראש קבוצת המחקר של החברה, שניהם גם מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון. פרופ' ריבלין אמר: "אני רואה חשיבות רבה בקשר עם הטכניון. מהצד שלנו נפעל להורדת חסמים, כי שיתוף הפעולה חיוני; האקדמיה הישראלית מובילה מחקרית בעולם, אבל צריך לתרגם את זה גם לשטח".

פרופ' מטיאס: "יש לנו היום הזדמנות טובה מאי פעם לרתום את המדע והטכנולוגיה לפתרון בעיות בהיקף עולמי. לשיתוף פעולה מחקרי עם האקדמיה יש פוטנציאל משמעותי לקדם את המדע ואת הטכנולוגיה. כשהייתי חוקר צעיר באקדמיה, הקשר עם התעשייה נתן לי חשיפה ייחודית וחשובה במיוחד לשאלות מחקר בחזית הטכנולוגיה. במרכז החברה בישראל עוסקים בפרויקטים מרכזיים ומשמעותיים מבחינה גלובלית, בהם טכנולוגיות בתחום משבר האקלים ויישומים רפואיים של בינה מלאכותית".

 

 

פרופ' סיון: "אתגרי המאה ה-21 הם אתגרים רב תחומיים המחייבים אותנו להיערך מחדש. לאחרונה גיבש הטכניון תוכנית אסטרטגית לעשור הבא מתוך הנחת עבודה שכל מה שרלוונטי כיום בעולם הטכנולוגי צפוי להשתנות, ואנחנו מבינים שעלינו לשנות בהתאם את דפוסי ההוראה וההכשרה של הסטודנטים שלנו".

לדברי פרופ' סיון, פריצות דרך מדעיות וטכנולוגיות מצריכות כיום מחקר רב תחומי ושיתוף פעולה הדוק בין האקדמיה לתעשייה. "בשנה החולפת פעלנו ביתר שאת לבניית אקו-סיסטם חדש עם התעשייה וקידמנו את המחקר המשותף בקמפוס. אנו מעודדים מרצים מהתעשייה להשתתף בחיים האקדמיים בטכניון, להנחות סטודנטים וללמד – פעילות החושפת את הסטודנטים ואת החוקרים שלנו לקצב השינוי ולשאלות ב'עולם האמיתי'".

בתוך כך, פרופ' מטיאס וצוותו השתתפו בוועדת היגוי של הטכניון בראשות פרופ' דאוד בשותי למתן מלגות גוגל לסטודנטים ערבים מצטיינים הלומדים בטכניון. לדבריו, גוגל עושה רבות להבטחת הגיוון בתעסוקת ההייטק בישראל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר