המכללה האקדמית גורדון לחינוך (צילום: matter)
המכללה האקדמית גורדון לחינוך (צילום: matter)

האקדמית גורדון מסייעת לאימהות לילדים בעלי צרכים מיוחדים באוקראינה

הפעילות, שכוללת סדרה של הרצאות, החלה עוד לפני הפלישה הרוסית, אלא שלאחרונה התעורר החשש, כי היא תיאלץ להיפסק בגלל המלחמה. למרבה המזל, הפעילות לא נפגעה, וצוות המכללה התאים את הטיפול שהוא מעביר לאימהות למצב הנוכחי באוקראינה. ההרצאות מועברות אונליין בעברית ומתורגמות לרוסית

פורסם בתאריך: 18.4.22 12:30

המכללה האקדמית גורדון מסייעת לאימהות לילדים בעלי צרכים מיוחדים באוקראינה בייעוץ ותמיכה נפשית. האימהות, שחלקן פסיכולוגיות, קלינאיות תקשורת ונשות מקצוע אחרות בתחומים הנוגעים לחינוך המיוחד, מטפלות בילדים שנמצאים במרכז הטיפולי בעיר דנייפרופטרובסק שבאוקראינה. המרכז מטפל בילדים עם מוגבלות שכלית, אוטיזם ושיתוק מוחין.

הפעילות, יש לציין, החלה עוד לפני פלישת רוסיה לאוקראינה, אלא שלאחרונה התעורר החשש, כי המיזם ייאלץ להיפסק בגלל המלחמה. למרבה המזל, הפעילות לא נפגעה, וצוות המכללה אף התבקש להתאים את הטיפול שהוא מעביר לאימהות למצב הנוכחי באוקראינה.

ילד על הרצף האוטיסטי מתקשה להסתגל לשינויים. הוא מעדיף להישאר בעיר שלו ובמקום אותו הוא מכיר, גם אם כרגע הוא מופגז, והסיטואציה מורכבת וחמורה יותר במיוחד במצב של מלחמה. המפגשים עם הצוות מגורדון כוללים הרצאות של מרצים מהחוג לחינוך המיוחד בתחומים שונים, בהם: הכנה לחיים בוגרים, הכוונה עצמית, משחקי למידה, פיזיותרפיה, ויסות עצמי בלמידה, התמודדות משפחה עם ילד עם צרכים מיוחדים, טכנולוגיה ושילוב ופיתוח מיומנויות חברתיות. ההרצאות מועברות אונליין בעברית ומתורגמות לרוסית על ידי מתרגמת המועסקת על ידי המרכז. השנה, אף הוחלט למסד את ההרצאות לקורס, שיכלול את ההרצאות בתחומים השונים. כל ההרצאות מוקלטות.

 

 

שיתוף הפעולה עם המרכז באוקראינה נוצר על רקע הזנחת התחום הטיפולי בחינוך המיוחד בכל הגוש המזרחי בתקופת "מסך הברזל", הזנחה שנמשכה גם הרבה אחרי שנפל. ארגון המוסדות הפילנתרופיים היהודים בבוסטון ביקש עוד בשנת 2002 מהמכללה לקחת חלק בתוכנית ייחודית בעיר דנייפרופטרובסק. התוכנית הבינלאומית מנוהלת על ידי ראש החוג לחינוך מיוחד באקדמית גורדון, ד"ר יפעת רוטנברג-תדמור וראש המחלקה הבינלאומית בגורדון, פרופ' רונדה סופר. התוכנית מקדמת את תחום החינוך המיוחד לילדים באמצעות מרכזים חינוכיים של הקהילה היהודית בעיר. במסגרת שיתוף הפעולה, המכללה שולחת מדי שנה לאוקראינה מומחים בתחומים שונים של חינוך מיוחד, הכוללים מרפאים בדיבור ושפה, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים, מומחי קריאה ומתמטיקה, מטפלים באמנות ופסיכולוגים המארגנים סדנאות אינטנסיביות לצוות המרכז ולאנשי מקצוע רלוונטיים.

סופר: "מערך החינוך המיוחד בישראל הוא אחד המובילים בעולם, והחוג לחינוך מיוחד במכללה האקדמית גורדון מוביל בשיטות ההוראה המתקדמות.  מסיבה זו, שמחנו שניתנה לנו ההזדמנות להמשיך ולתת יעוץ ותמיכה להורים ולצוות החינוכי במקום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר