מסיבת סלסה (צילום: Latino-Bit)
מסיבת סלסה (צילום: Latino-Bit)

סטודנטים בטכניון זועמים: "מסיבת הסלסה שתוכננה לערב בוטלה בשל חילול שבת"

שבועות רבים עמלו אגודת הסטודנטים ומועדון לטינו-ביט על המסיבה שתוכננה להערב (שישי). אלא שאתמול התקבלה הודעת ביטול. לדברי סטודנטים, ההנהלה נכנעה לדרישת רב בית הכנסת שנמצא במתחם הטכניון, אך הוא לא רב המוסד. סטודנט: "הרב הזה מחבל לנו באירועים, ולא בפעם הראשונה. רק חסר שהצעד הבא יהיה כיבוי אורות בגלל השבת"

פורסם בתאריך: 22.7.22 12:35

הערב לא ירקדו סלסה בבית הסטודנט בטכניון. למה? כי הנהלת המוסד האקדמי נכנעה לדרישתו של הרב אלעד דוקוב, רב בית הכנסת שנמצא בתחום הטכניון.

על מסיבת הסלסה שהייתה אמורה להתקיים הערב, עבדו זה מספר שבועות מועדון Latino-Bit בשיתוף עם אגודת הסטודנטים בבית הסטודנט שהוא בבעלות הטכניון. הפליירים הודפסו, ההזמנות נשלחו, והכל כבר היה מוכן. אלא שאתמול (חמישי) בצהריים, ניתנה הוראת הביטול, והסטודנטים רותחים.

"אנחנו מאוד מתוסכלים מהמצב הזה, זו לא הפעם הראשונה שזה קורה", אומר ל"כלבו – חיפה והקריות", סטודנט ששמו שמור במערכת, "זו לא הפעם הראשונה שבה הרב, שהוא ממש לא הרב של הטכניון, אלא רב בבית כנסת שנמצא בתחום הטכניון, וזה כל האבסורד. הרב הזה מחבל לנו באירועים, ולא בפעם הראשונה. הפעם זה מהסיבה של 'חילול שבת'. אם את מכירה את בית הסטודנט, אגודת הסטודנטים מפעילה חדרי למידה באותו בניין. הסטודנטים לומדים במקום 24/7 ורק חסר שהצעד הבא יהיה כיבוי אורות בימי שישי בגלל השבת".

אם הוא לא רב הטכניון, למה יש לו כזה משקל?

"אני לא מצליח להבין".

ליאל לזר, מדריך סלסה במועדון Latino-Bit כבר 15 שנה, הוא אחד ממארגני המסיבה. למועדון יש ליין קבוע של מסיבות סלסה שבועיות, שסוחף אליו מאות רקדנים. ההודעה על ביטול המסיבה, תפסה אותו לא מוכן.

"תכננו אותה כבר לפני כמה שבועות טובים, וזו לא הפעם הראשונה שאנחנו עושים מסיבות ביום שישי", הוא אומר, "אבל זו כן פעם ראשונה מאז הקורונה. היו לנו מסיבות כאלה בעבר. יש לנו ליין קבוע של מסיבות סלסה אחת לשבוע, יש לנו קהילה של מאות אנשים ועיקר הפעילות שלנו נעשית בטכניון, אבל לא רק. אנחנו מאוד מוכרים וידועים בטכניון ואני שומע לא אחת על סטודנטים שבוחרים ללמוד בטכניון, כי הם יודעים על פעילות הסלסה".

מתי קיבלתם את הודעת הביטול?

"אתמול בצהריים. דבר המסיבה הגיע אל רב בית הכנסת שנמצא בטכניון, הוא אפילו לא רב הטכניון, הוא פנה למוסד הנשיאות של הטכניון, ומשם זה התגלגל. אנחנו לא קיבלנו הודעה בכתב, אלא הודעה טלפונית שירדה בדרגים עד ליו"ר אגודת הסטודנטים ולשאר נציגי האגודה שהודיעו לנו שהמסיבה מבוטלת. ההחלטה על ביטול המסיבה לא הייתה של הרב, אבל היא בהחלט נעשתה בגלל הפנייה שלו".

הפלייר שהופץ לקראת המסיבה

הפלייר שהופץ לקראת המסיבה

אז הטענות צריכות להיות מופנות נגד הטכניון עצמו.

"חד משמעית. ניסינו להתקומם ולשנות את הגזירה, אבל בסופו של דבר אנחנו המפעיל. אגודת הסטודנטים היא הגוף שמולו נסגרים הפרטים. אנחנו יודעים בוודאות לומר שנציגי האגודה, כולל היו"רית, הסגן ורכזי התפעול למינים התקוממו על זה, בדיוק כפי שהיה מצופה מהם לעשות. אבל בשורה התחתונה, אנחנו קיבלנו מהם את המסר של 'אנחנו לא יכולים ללכת למלחמה הזו'. הם כן אמרו שינסו לדאוג שכן יהיו מסיבות בימי שישי בעתיד, שהם הולכים להיפגש עם הנהלת הטכניון בהמשך השבוע כדי לראות מה אפשר לעשות בעתיד, אבל המסיבה הזו כבר אבודה. היו גם רמיזות מיודעי דבר שלא כדאי לנו להילחם בטכניון בנושא הזה או לתבוע את המוסד או דברים בסגנון, כי זה מסכן את עתיד הפעילות שלנו".

מאגודת הסטודנטים נמסר: "סטודנטים וסטודנטיות העובדים באגודה, ביחד עם Latino-bit עבדו קשה כדי ליצור אירוע שיאפשר לסטודנטים ליהנות גם בתקופת המבחנים העמוסה. לצערנו, באופן תקדימי, הטכניון החליט לבטל את האירוע בגלל שהוא מחלל שבת. הביטול הזה לא מקובל עלינו, ואנחנו נמצאים בשיח מול הטכניון כדי שזה לא יקרה יותר. אנחנו נמשיך לעבוד קשה ולהרים אירועים שוברי שגרה, כיפיים ומעניינים לטובת כלל הסטודנטים גם אם זה בסוף שבוע".

 

 

 

הפורום החילוני הגיב בפוסט בפייסבוק: "האם הטכניון הוא מוסד דתי? הערב הייתה אמורה להתקיים מסיבת סלסה בבית הסטודנט בטכניון, בשיתוף אגודת הסטודנטים. אבל הטכניון הורה לבטל את המסיבה בגלל 'חילול שבת'. אירועים רבים כאלה התקיימו בעבר בימי שישי בערב באותו מקום, אך הפעם, כנראה בגלל מעורבות של אגודת הסטודנטים, הטכניון אסר על קיום האירוע. לטענת המארגנים, המסיבה בוטלה לאחר התערבותו של רב בית הכנסת של הטכניון. זה אותו רב שהסית בעבר נגד חברי הקהילה הגאה בין הסטודנטים בטכניון. זה אותו רב שחתם בעבר על מכתב שכינה את חברי הקהילה הלהט"בית 'סוטים'. אבל הרב לא מעניין. המעניין הוא שמוסד להשכלה גבוהה מפעיל כפייה דתית וכופה על הסטודנטים שלו 'לשמור שבת'. אלה ערכי החופש שמקדם מוסד אקדמי? זה פשוט עלוב".

מהטכניון נמסר בתגובה: "הטכניון מקדם בברכה מסיבות ופעילויות חברתיות של הסטודנטים בקמפוס בכל ימות השבוע. אירוע מהסוג המדובר מחייב לפי חוק היערכות בהיבטי בטיחות, אבטחה, וסדרנות. כשהאירוע נערך בערב שבת, כל אלו מחייבים גם היתר מיוחד לעבודה בשבת והיערכות מקדימה. נשמח לפעול לקבלת היתרים אלו מבעוד מועד מהרשויות המתאימות בתיאום עם אגודת הסטודנטים. אנו מאחלים לכל הסטודנטים שבת שלום ובהצלחה בבחינות הסמסטר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. עצוב

    שקר גס של הטכניון!
    ״ אירוע מהסוג המדובר מחייב לפי חוק היערכות בהיבטי בטיחות, אבטחה, וסדרנות. כשהאירוע נערך בערב שבת, כל אלו מחייבים גם היתר מיוחד לעבודה בשבת והיערכות מקדימה.״

    האגודה הפעילה בעבר פעילויות בשישי ערב.
    ביטחון הטכניון בעל אישור עבודה בשישי ערב.
    היתה היערכות של המון זמן מראש.
    פורסם שהביטול הוא מסיבות חילול שבת ולא מסיבות ביטחוניות כלכליות או ווטאבר.

    שקרנים.

  2. ישראל

    איום ונורא שרב מתערב בהחלטות של מוסד אקדמי חילוני אשר אין לאירוע כל קשר למוסד עצמו.
    אבל חמור יותר שהה הלה נכנעת לדרישה הזו של הרב.

  3. סמי

    מי מגיע למסיבות בטכניון ?! מקום דכאוני אפור וחסר חיים ע ם המון אגו ומעט ידע ודאגה לחינוך

  4. אייל

    מה היה קורה אם המסיבות היו נערכות בחמישי בערב, ומאפשרות גם לציבור מסורתי שומר שבת להנות מהן?
    למה שאלה כזו לא עלתה בכתבה בראיונות עם אגודת הסטודנטים?

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא נורא . תרקדו.. סלסה… בבית !

    אסט יודעים שלא עושים פעילות בשבת בטכניון זה נוגד את התקנון..
    אז לא תרקדו …סלסה ….בטכניון בשבת.
    לא קרה כלום

  6. אטאיסט

    תפגינו מול בית הכנסת כל שבת. שיבחר הרב אם הוא מעדיף הפרעה לתפילה או להפסיק להפריע לכם לחיות את חייכם.

  7. אלי

    לאייל שדואג לציבור המסורתי, אפשר לקיים בכל יום מסיבות. לא חייבים להגיע לכל מסיבה, בדיוק כפי שאף סטודנט אינו מחויב להגיע לבית כנסת.

  8. חן כהן

    כל הזמן לחפש מי לא בסדר ואם זה רב לעשות עליו לאום.
    אולי לא הבנתם שצריך להעסיק בשביל המסיבה שלכם צוות בשכר גבוה יותר ולעדכן מראש כמובן.
    וכדאי להתחשה בכלל הציבור תחגגו במוצש כדי שגם הדתיים שאתם כך כך שונאים יחגגו איתכם.

  9. חילוני

    לחן: "כלל הציבור" תמיד זה הדתיים ואף פעם לא החילוניים שרוצים לנצל את סוף השבוע שלהם לבילוי כדרכם הם. אם באמת היית דואג לדתיים, היית מבקש שיהיו מסיבות גם ביום חול ולא במקום. אחרת זו סתם דמגוגיה.
    לגבי רב הטכניון, אחרי התבטאויותיו האחרונות בנושא להטב"ים הוא זכה בצדק בעלייהום.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר