סטודנטים בטכניון (צילום: רמי שלוש, דוברות הטכניון)
סטודנטים בטכניון (צילום: רמי שלוש, דוברות הטכניון)

13,336 סטודנטים פתחו את השנה בטכניון

9,061 מהסטודנטים בטכניון לומדים לתואר ראשון, ובהם 2,026 סטודנטים חדשים, ו-4,275 סטודנטים לומדים לתארים מתקדמים. שיעור הנשים מכלל הסטודנטים הלומדים לתואר ראשון הוא 48.2 אחוז - השיעור הגבוה ביותר בטכניון ומאז ומעולם

פורסם בתאריך: 24.10.22 09:10

שנת הלימודים האקדמית תשפ"ג בטכניון נפתחה היום (שני) – יממה לאחר פתיחת השנה במוסדות האקדמיים האחרים בארץ. השנה לומדים בטכניון 13,336 סטודנטים לכל התארים, כאשר 9,061 מהם לומדים לתואר ראשון, ובהם 2,026 סטודנטים חדשים.

שיעור הנשים מכלל הסטודנטים הלומדים לתואר ראשון הוא 48.2 אחוז – השיעור הגבוה ביותר בטכניון ומאז ומעולם. בהנהלת הטכניון אומרים כי האחוז הגבוה הוא פרי מאמץ מתמשך של ההנהלה לעודד תלמידות תיכון ללמוד מקצועות מדעיים ולהגדיל את שיעור הנשים המצטיינות הפונות ללימודי מדעים, הנדסה, אדריכלות, רפואה והוראה.

בבית הספר לתארים מתקדמים לומדים השנה 2,940 סטודנטים לתואר שני (251 מהם לומדים במכון טכניון-קורנל ע"ש ג'ייקובס בניו יורק) ו-1,335 דוקטורנטים – ובסך הכל 4,275 סטודנטים לתארים מתקדמים. הפקולטות המבוקשות ביותר בקרב הסטודנטים החדשים הן הנדסת חשמל ומחשבים, מדעי המחשב והנדסת נתונים ומידע והנדסה ביו-רפואית.

בין החידושים בטכניון ניתן לציין את הרחבת המחלקה ללימודים הומניסטיים ואמנויות. בטכניון אומרים כי מדובר בחלק מתהליך שנועד לחשוף את הסטודנטים לנושאים במדעי הרוח כמו: אתיקה, היסטוריה, אמנות ופילוסופיה: "חשיפה זו תהיה חלק מהחינוך המדעי-טכנולוגי, מתוך אמונה שכדי להכשיר את חוד החנית של מהנדסיה של מדינת ישראל, רופאיה, אדריכליה ומדעניה, יש להקנות לסטודנטים תפישת עולם רחבה שתאפשר להם בעתיד לקבל הכרעות מקצועיות מתוך עמדה חברתית ואתית ברורה". במסגרת זו נפתחה במחלקה כיתת אמן שתזמן לטכניון אמנים שיבצעו ויציגו את יצירותיהם, ינחו פרויקטים וסדנאות ויערכו מחקרים משותפים עם חוקרים ועם סטודנטים.

 

 

4,600 סטודנטים מתגוררים השנה במעונות שבקמפוס הטכניון. לקראת פתיחת שנת הלימודים נחנכו בקמפוס מעונות חדשים – מגדלי הברושים – ובטכניון מציינים שהדירות במעונות החדשים תוכננו בצורה מודולרית המאפשרת להשתמש בהן כדירות שותפים או כדירות למשפחות צעירות. פתיחת המעונות החדשים הגדילה את מספר אפשרויות הדיור בקמפוס ב-390 מיטות נוספות.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון בירך את הסטודנטים: "אתם מצטרפים היום למוסד אקדמי מהמובילים בעולם, אבל בראש ובראשונה אתם מצטרפים למשפחה חדשה – משפחת הטכניון. לצד הגאווה המוצדקת שלכם על קבלתכם לטכניון, האתגר האמיתי מתחיל כעת. אנחנו מצפים מכם לא רק לסיים את הלימודים בהצלחה ולהמשיך את המסורת הטכניונית אלא גם להצטיין, להוביל ולהנהיג. הידע שתרכשו בטכניון נועד בסופו של דבר לשרת את החברה ולשפר את איכות החיים של האנושות על הפלנטה הזאת, למענכם ולמען הדורות הבאים. הטכניון שאליו אתם נכנסים כיום הוא שונה מאוד משהיה לפני 50 שנה ואפילו לפני חמש שנים. המידע נגיש לכל במגוון פלטפורמות, ועל האקדמיה להתאים את ההוראה לימינו כדי להעניק משמעות נוספת לשעות המפגש בכיתות הלימוד ובפורומים השונים. אנחנו שמים דגש רב על איכות ההוראה כדי להקנות לכם את מכלול הכישורים שידרשו לכם בעולם דינמי המשתנה במהירות. אני מאחל לכם המון הצלחה ושנת לימודים פורייה ומוצלחת".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר