פרופ' אורי סיון (צילום: דוברות הטכניון)
פרופ' אורי סיון (צילום: דוברות הטכניון)

הנדסת תעשייה וניהול OUT, מדעי הנתונים וההחלטות IN

שמה של הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון שונה לפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות. הדיקן פרופ' רן סמורודינסקי מסביר כי בשני העשורים האחרונים שינתה הפקולטה את המיקוד המחקרי ואת תוכניות הלימוד שלה, וכתוצאה מכך שמה הקודם לא שיקף עוד את חלק הארי של הסגל והסטודנטים

פורסם בתאריך: 5.1.23 12:21

פקולטה "חדשה" בטכניון – הפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות. זהו השם החדש של הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון, שנכנס לתוקף ב-1 בינואר. לדברי הדיקן פרופ' רן סמורודינסקי, בשני העשורים האחרונים שינתה הפקולטה את המיקוד המחקרי ואת תוכניות הלימוד שלה, וכתוצאה מכך שמה הקודם לא שיקף עוד את חלק הארי של הסגל, הסטודנטים והבוגרים.

"השם החדש מייצג באופן מדויק את השינוי שהתחולל ב-DNA של הפקולטה, והוא יסייע לנו למשוך סטודנטים מצוינים וחברי סגל צעירים ולייצר שיתופי פעולה עם התעשיות הרלוונטיות", אמר הדיקן.

כיום יש בפקולטה 51 חברי סגל, ולומדים בה יותר מ-1,000 סטודנטים בשלוש תוכניות הנדסיות לתואר ראשון – הנדסת נתונים ומידע, הנדסת תעשייה וניהול והנדסת מערכות מידע. נוסף על כך יש בפקולטה כמה תוכניות מצוינות של העתודה הצבאית.

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון: "אחד מהאתגרים הטכנולוגיים שאליהם מדינת ישראל נדרשת להיערך היא מהפכת הנתונים – מהפכה שמשנה תהליכי עבודה וקבלת החלטות בכל המישורים – תעשייה, פיננסים וביטחון. הטכניון נערך להתמודדות עם האתגר הזה, ושמה החדש של הפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות משקף את תפקידה ההיסטורי בחזית זאת".

 

 

יצוין שהפקולטה הוקמה כיחידה אקדמית נפרדת בשנת 1958, ובשנים הראשונות לפעילותה היא עסקה בהנדסת תעשייה, בחקר ביצועים, בכלכלה, בסטטיסטיקה, בפסיכולוגיה ובסוציולוגיה. מאז חלו שינויים רבים עם הצטרפותם של חברי סגל שעסקו בתחומים אחרים – הסתברות, אופטימיזציה ומערכות מידע, תורת המשחקים, שיווק ומימון, מסדי נתונים ובינה מלאכותית, למידה חישובית, ולאחרונה גם קוגניציה. בשנת 1984 נפתחה התוכנית בהנדסת מערכות מידע בשיתוף עם הפקולטה למדעי המחשב, ולפני כשבע שנים נפתחה התוכנית בהנדסת נתונים ומידע.

בטכניון אומרים שבעשורים אלה חלו גם במשק הישראלי שינויים מפליגים: "אימפריית החקלאות הומרה באומת הסטארטאפ, ומגזר השירותים גדל באופן דרמטי. בעולם פרצו שתי מהפכות גדולות – מהפכת מערכות המידע והמהפכה התעשייתית הרביעית – שחיברו בין ניהול, נתונים, מחשוב ותעשייה. כל אלה מהווים רקע לשינוי שמה של הפקולטה".

סמורודינסקי הבהיר כי בשמותיהם של מסלולי הלימוד ובתוכנם לא יחול שינוי, וכי הפקולטה תמשיך להשקיע משאבים בתחום עיסוקה ההיסטורי – הנדסת תעשייה וניהול.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רון

    מזכיר את מחלקת אחזקה של פעם.. היום נקראים מחלקת לוגיסטיקה.. אבל עדיין מתקנים ומשנעים ציוד ממקום למקום.
    איזה שינוי מיותר.. עזבו שתעשיה וניהול זה שווה ערך למעשיה וטיול… כל פרופ'שמקבל לידיו את המושכות רוצה להשאיר חותם.. אז השיטה של הפרופסור הזה הייתה לשנות שם של פקולטה שאף אחד לא ידע מה המטרה שלה…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר