חוקרי הטכניון עם ד"ר אלברט בורלא (צילום: ניצן זוהר)
חוקרי הטכניון עם ד"ר אלברט בורלא (צילום: ניצן זוהר)

הטכניון ופייזר חתמו על הסכם שיתוף פעולה

במהלך ביקור בטכניון חתמו בכירי חברת פייזר, ובראשם היו"ר והמנכ"ל ד"ר אלברט בורלא, והמדען הראשי והנשיא ד"ר מייקל דולסטן, על הסכם מסגרת לאיתור הזדמנויות לשיתוף פעולה ולהאצת פריצות דרך מדעיות בממשק שבין בינה מלאכותית לפיתוח תרופות

פורסם בתאריך: 15.1.23 10:21

הטכניון וחברת הביו-פארמה פייזר חתמו על הסכם מסגרת לאיתור הזדמנויות לשיתוף פעולה ולהאצת פריצות דרך מדעיות בממשק שבין בינה מלאכותית לפיתוח תרופות. הסכם המסגרת גובש במהלך ביקור של בכירי פייזר בטכניון, ובראשם יו"ר ומנכ"ל פייזר ד"ר אלברט בורלא, המדען הראשי ונשיא פייזר ד"ר מייקל דולסטן וסגנית הנשיא ומנהלת דיגיטל וטכנולוגיה לידיה פונסקה. נציגי פייזר נפגשו עם נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון, עם חברי ההנהלה הבכירה של הטכניון ועם חברי סגל מהפקולטות מדעי החיים וההנדסה.

פייזר העצימה בשנים האחרונות את השפעתה על בריאות האדם עם פיתוחם של חיסונים המגינים מפני נגיף הקורונה. נוסף על פעילותה בפיתוח תרופות וחיסונים מקיימת פייזר שיתוף פעולה הדוק עם תעשיית הביוטק ועם האקדמיה כדי לאתר טכנולוגיות ומחקרים שעשויים לחולל פריצות דרך מדעיות.

"בריאות האדם היא מהאתגרים העיקריים הניצבים בפני האנושות במאה ה-21", אמר פרופ' סיון. "פריצות דרך מדעיות וטכנולוגיות, בדומה לאתגרי ענק אחרים, מצריכות מחקר רב תחומי ושיתוף פעולה הדוק בין האקדמיה לתעשייה. לאחרונה השקנו את Tech.AI – מרכז המאגם את פעילות הביומד הטכניונית בתחום ה-AI ומנגיש עבור חוקרים מכל היחידות בטכניון את המחקר ואת היישום בחזית ה-AI. השותפות עם התעשייה, שבה נגלים האתגרים הגדולים, היא חיונית להצלחתה של יוזמה זו, ואין לי ספק שפייזר תתרום רבות להצלחה זו".

 

 

בביקורם פגשו אנשי פייזר חוקרים מובילים מהטכניון הפועלים בתחום הבינה המלאכותית בהקשר של בריאות האדם – פרופ' שי שן-אור מהפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט, פרופ' תומר שלומי מהפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב, ד"ר דביר ארן מהפקולטה לביולוגיה ומהפקולטה למדעי המחשב ע"ש טאוב, ד"ר נגה רון-הראל מהפקולטה לביולוגיה וד"ר אורי שליט מהפקולטה למדעי הנתונים וההחלטות.

לדברי פרופ' שי שן-אור, "הטכניון, כמוסד מוביל בתחום ה-AI, דורג במקום הראשון באירופה בתחום זה על ידי CS ranking. מרכז Tech.AI מאגם את כלל הפעילויות בטכניון בתחום זה. אנו נרגשים מאוד מההסכם עם פייזר שיאפשר לחוקרי הטכניון לעבוד באופן צמוד עם התעשייה על אתגרים ממשיים בפיתוח תרופות, יסייע בזיהוי יישומי AI פוטנציאליים בחקר תרופות ובפיתוחן, וירחיב את יכולתו של הטכניון במחקר יישומי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עצוב

    אחרי שהתגלו הנזקים החמורים של "החיסון" נגג קוביד 19 מתוצרתם, אחרי שה CDC וה FDA אומרים שהתרכיב שמכרו מזיק, פוגע בלב ושאר פגיעות נוירולוגיות ופריון, לא הייתי ממהר לעשות איתם עסקה. עליבות ערכית ומוסרית בשביל בצע כסף. עצוב !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר