פרופ' אורי סיון (צילום: דוברות הטכניון)
פרופ' אורי סיון (צילום: דוברות הטכניון)

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון נבחר לכהונה שנייה

נשיא הטכניון המכהן פרופ' אורי סיון ימשיך לכהונה נוספת של ארבע שנים לאחר שחבר הנאמנים של הטכניון אשרר את בחירתו של הוועד המנהל. סיון: "אני רואה בתפקיד זכות גדולה, שליחות ואחריות להמשיך את מורשתם של קודמיי בפיתוחו של הטכניון למען מדינת ישראל והאנושות"

פורסם בתאריך: 16.6.23 09:40

חבר הנאמנים של הטכניון אשרר את בחירתו של הוועד המנהל בנשיא המכהן פרופ' אורי סיון לכהונה נוספת בת ארבע שנים. כהונתו השנייה של סיון תחל ב-1 באוקטובר 2023 ותסתיים ב-30 בספטמבר 2027. הבחירה נעשתה בהמלצת הוועדה לאיתור נשיא והמליאה האקדמית.

מהטכניון נמסר כי כהונתו השנייה של סיון תיפתח בסימן שנת ה-100 לטכניון ותוקדש להמשך ביסוסו של הטכניון כאוניברסיטת מחקר בינלאומית מובילה הניצבת בחזית המחקר העולמי.

סיון: "אני מודה לחברי חבר הנאמנים, הוועד המנהל, הוועדה לאיתור נשיא והמליאה האקדמית על האמון שנתנו בי. אני רואה בתפקיד נשיא הטכניון זכות גדולה, שליחות ואחריות להמשיך את מורשתם של קודמיי בפיתוחו של הטכניון למען מדינת ישראל והאנושות. 100 שנים לאחר פתיחת הכיתה הראשונה אנחנו מתבוננים לאחור בגאווה בהישגים שרשם המוסד המפואר הזה מראשיתו ועד היום, ומביטים קדימה מתוך מחויבות עמוקה ואמונה בכוחו של הטכניון להמשיך ולהוביל את החברה ואת מדינת ישראל לשגשוג ולרווחה".

 

 

בשנת 1991 הצטרף סיון לסגל הפקולטה לפיזיקה בטכניון לאחר השתלמות במעבדות המחקר של IBM בניו יורק, והוא עומד בראש הקתדרה ע"ש ברתולדו באדלר. הוא נמנה עם חלוצי המחקר בננוטכנולוגיה בישראל, ומחקריו לאורך השנים התפרשו על פני מגוון רחב של נושאים – ממכניקה קוונטית במערכות אלקטרוניות קטנות, דרך רתימת הביולוגיה לבניית התקנים אלקטרוניים ננומטריים, ובשנים האחרונות הוא עוסק בחקר מבנה המים סמוך למשטחים ומולקולות ביולוגיות. הישגיו המדעיים הוכרו בפרסים רבים, וחלק מתוצאות מחקריו יושמו בתעשייה.

מאז כניסתו לתפקיד הנשיא בשנת 2019 פועל סיון לקידום הטכניון במישורים שונים, ובהם הרחבת המחקר הבין תחומי, מיצוב הטכניון מחדש וחיזוק הקשר בין האקדמיה לתעשייה, קידום ההוראה, העצמת הגיוון וההכללה והמשך פיתוח הקמפוס.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר