אוניברסיטת חיפה (צילום: מארק ניימן, לע"מ)
אוניברסיטת חיפה (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

10,000 כבר חתמו: עצומה לפיטורי המרצים

בעצומה נכתב: "אנחנו, סטודנטים באוניברסיטת חיפה, דורשים לפטר לאלתר את 25 המרצים החתומים על המכתב שלפיו אין להשעות סטודנטים שהביעו תמיכה במעשי הטבח. אנחנו לא מוכנים לשבת בהרצאות של אותם מרצים, שמשתמשים בתירוץ של 'חופש הביטוי' כהצדקה לתמיכה בטרור רצחני"

פורסם בתאריך: 14.10.23 08:25

יותר מ-10,000 אנשים חתמו על עצומה שפרסמו סטודנטים באוניברסיטת חיפה אשר דורשים לפטר לאלתר 25 מרצים במוסד האקדמי.

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", בתחילת השבוע השעתה האוניברסיטה ארבעה סטודנטים בגלל פוסטים שפרסמו ברשתות החברתיות, ובהם תמיכה במתקפת הטרור של חמאס על ישראל וברצח ישראלים. במכתב ששלח הרקטור פרופ' גור אלרואי לסטודנטים אלה נכתב: "לאור התבטאותך ברשתות החברתיות ותמיכתך במתקפת הטרור על יושבי עוטף עזה ורצח חפים מפשע, הנך מושעה מלימודיך באוניברסיטת חיפה עד לבדיקת הנושא".

בתגובה, בעיצומם של הקרבות המשתוללים בדרום ובעוד ישראל כולה מתאבלת על מתיה, חתמו 25 מרצים בכירים באוניברסיטה על מכתב שמכנה את ההשעיה "לא חוקית". במכתב שנשלח לאלרועי נטען כי "אין לך סמכות להשעות סטודנטים. החלטה כזו מפרה את התקנונים של האוניברסיטה ופוגעת בזכויות אזרח ובזכויות סטודנטים המוקנות להם הן על פי משפט המדינה והן על פי תקנון משמעת האוניברסיטה".

 

 

כעת, לאחר שסטודנטים בחוג למזרח תיכון פנו לאוניברסיטה בדרישה לפטר את המרצים ולבטל את הרשמתם לסמינריונים ולשיעורים המתקדמים שמלמדים שלושה מרצים בחוג אשר חתמו על המכתב, מגיעה גם העצומה.

"אנחנו, סטודנטים הלומדים באוניברסיטת חיפה, דורשים לפטר לאלתר ולצמיתות את 25 המרצים תומכי הטרור החתומים על המכתב שטוען כי אין להשעות סטודנטים אשר הביעו תמיכה במעשי הטבח המזעזעים המתרחשים בימים אלו", נכתב בעצומה שפורסמה באתר "עצומה", "אנחנו לא מוכנים לשבת בהרצאות של אותם מרצים, ולא ייתכן שהאוניברסיטה שממומנת על ידינו, הסטודנטים, תיתן יד להמשך ההעסקה של אותם המרצים שמשתמשים בתירוץ של 'חופש הביטוי' כהצדקה לתמיכה בטרור רצחני, שנחשבת בחוק לעבירה פלילית".

מהאוניברסיטה נכתב בתגובה: "עמדת האוניברסיטה למכתב המרצים היתה ברורה, אך חשוב להדגיש שהמכתב עסק אך ורק בנהלים פנימיים של האוניברסיטה ובשום אופן לא בעמדת הסטודנטים שהושעו. האוניברסיטה, כמו כל החברה הישראלית, עוסקת כעת בהירתמות מלאה לטובת סיוע לתושבי העוטף, לצה"ל ולכוחות הביטחון, וזה הנושא היחיד שמעסיק אותנו כעת".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. דניאל

    זה לא מספיק . אוניברסיטת חיפה כמו הרבה קמפוסים בארץ הם כבר שנים מעוז של שנאת ישראל ובחסות האקדמיה הישראלית שרובה שמאלנית קיצונית . מרצים וסטודנטים שונאי ישראל שבחסות האינטליגנציה והשוויון ( כמובן רק לצד שלהם ) ושלמרות שהם מלמדים ולומדים פה אצלנו ומכספינו מניפים בלי הרף את דגלי הישות המדומה ומקיימים הפגנות תמיכה במחבלים כבר שנים רבות ( במיוחד במצבי מלחמה ) ותחת תמיכה של המוסד עצמו בחופש השוויון ( לד תניף שם דגל ישראל ) . אני בוגר האוניברסיטה בחיפה לפני 30 שנה כמעט גם אז היה ככה , אז בכלל היו היהודים, עשו מילואים ונדפקו עכל הזמן על ידי המערכת בזמן שלבני הדודים אף אחד לא הפריע להם בגיל 18 ללמוד לתואר על חשבון המדינה הם צחקו על כולם וכל זה בחסות המוסדות ( לכו תבדקו את האפליה המתקנת , עוד אקט אפליה בוטה כלפי יהודים במדינה שלהם !! ) וכשביקרתי שם לא מזמן אחרי הרבה שנים ( בגלל הרכבל החדש והמיותר ) הרגשתי שאני לא בארץ אלה ברמאללה. צריך לעשות חריש יסודי באוניברסיטה הזאת ובכל האוניברסיטאות והמכללות האחרות כמו הטכניון , אוניברסיטת תל אביב , ירושלים , באר שבע , תל חי , כינרת , בית ברל , בנגב , בצלאל , שנקר וכל תומך טרור או הישות המדומה , בין אם זה מרצה או תלמיד צריך לעוף לאלתר , להיות מורחק לצמיתות או מפוטר שילכו ללמד וללמוד בביר זית . דגל ישראל צריך להיות מונף בכל בניין בכל מוסד בכל פינה שיהיה ברור מי הריבון ולא להכיל או להתחשב ברגשות של המסכנים , צריכה להיות התחשבות מלאה באלו שעושים מילואים ואם מישהו רק יצייץ על חייל במדים שבא לאוניברסיטה בין אם הוא סטודנט שם או לא צריד לעוף באותה שניה .

  2. בנאדם

    כל הכבוד לחותמים על העצומה לא יתכן שמרצים תומכי טרור מסתובבים
    חופשי באוניברסיטה ומקבלים משכורות מקווה שהנהלת האוניברסיטה
    תעיף אותם מהר

  3. הגיע הזמן לשינויי

    התגובה של האוניברסיטה לעצומה, מגבים את המרצים ונותנים להם הגנה. לא עוד.

  4. אנרכיפאי

    כשלון חינוכי וערכי – הן של האוניברסיטה, הן של מערכות החינוך העבריות בישראל: גידלו 10,000 איש התומכים בדיכוי והשתקה.

    ואולי עליי לומר – "הצלחה" של ממשלות ישראל?

    הדבר מזכיר לי את דברי הפרוטו-פאשיסט הציוני, ולדימיר ז'בוטינסקי: "אנחנו צריכים להקים דור, שלא יהיו לו לא אינטרסים ולא הרגלים. מטיל-ברזל סתם. גמיש – אבל ברזל. מתכת, שאפשר לחשל ממנה כל מה שיש צורך בו בשביל המכונה הלאומית."

  5. חיפאי

    א. המרצים רק דרשו שהנוהל יהיה תקין, למשל לתת לסטודנטים אפשרות לענות להאשמות. הניסוח של העצומה של "הסטודנטים" מעוות את האמת.
    ב. לדעתי הטענה כאילו מדובר בסטודנטים לא נבדקה. כל מי שרצה יכול היה לחתום.

  6. לא עוד תמיכה במקשים לחסל אותנו

    או תומכים בכאלו. סטודנטים או מרצים. נגמרה החגיגה.

  7. סטודנט

    מצבכם טוב, בטכניון אפילו לא השיעו את הסטודנטים.
    לנשיא הטכניון לקח 6 ימים עד שפרסם מכתב על המצב החדש.

  8. אזרחון חמודון

    תקליטו אותם בהרצאות, ותגישו תלונות במשטרה נגד המרצים לפי חוק העונשין פרק ז בטחון המדינה 92. קשר ונסיון -קשר או נסיון לעבור עבירה לפי פרק זה ,דינם כדין מעשה העבירה ואללה נגמרה הבעיה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר