אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)
אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)

סטודנטים דורשים לפטר את המרצים ש"תמכו בתומכי טרור"

סטודנטים בחוג ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת חיפה שלחו מכתב לרקטור פרופ' גור אלרואי בדרישה לפטר את המרצים מהחוג "אשר הביעו תמיכה בסטודנטים שתמכו בטרור" ולבטל את הרשמתם לסמינריונים ולשיעורים המתקדמים שמרצים אלו מלמדים: "דורשים שתמצו את הדין איתם"

פורסם בתאריך: 13.10.23 07:06

סטודנטים בחוג ללימודי המזרח התיכון והאסלאם באוניברסיטת חיפה שלחו מכתב לרקטור האוניברסיטה פרופ' גור אלרואי ובו הם דורשים לפטר את המרצים מהחוג "אשר הביעו תמיכה בסטודנטים שתמכו בטרור" ולבטל את הרשמתם לסמינריונים ולשיעורים המתקדמים שמרצים אלו מלמדים. המכתב מופנה לרקטור, לראש החוג פרופ' און וינקלר ולמינהלנית החוג קרן בנטו, וחתומים עליו 11 סטודנטים משנה ג' אשר לומדים בחוג וסטודנטים נוספים משנה ב' שביקשו לא להיחשף.

כפי שפורסם ביום רביעי ב"כלבו – חיפה והקריות", 25 מרצים בכירים באוניברסיטת חיפה יוצאים נגד החלטתו של אלרואי להשעות מהלימודים שישה סטודנטים, לנוכח פרסומים שלהם ברשתות החברתיות שבהם הם הביעו תמיכה בחמאס וברצח ישראלים, ומכנים את ההשעיה "לא חוקית".

נציגת החוג גל קרסנטי כתבה: "כידוע לכם, אנו נמצאים כיום בימים קשים מנשוא לחברה הישראלית. כולנו נחשפנו למראות הזוועה ולפשעי המלחמה שהתחוללו בשבת האחרונה, שבהם נטבחו ונרצחו רבים – משפחות שלמות שנמחקו, תינוקות, קשישים, נשים, ילדים וחסרי ישע. ביניהם נמצאים שמות של רבים שכולנו מכירים – בני משפחה, חברים ומכרים. כל פשעי האנושות האלו נעשו על ידי מרצחים, בני עוולה וטרוריסטים, אשר קיבלו תמיכה בקרב מספר סטודנטים הלומדים באוניברסיטה. אי לכך, ברצוננו להביע תמיכה בהחלטתו של הרקטור פרופ' גור אלרואי להשעות לאלתר את הסטודנטים שהביעו תמיכה בטרור".

 

 

באשר למרצים שהתנגדו להשעיה כתבה קרסנטי: "כמי שמגויסים בימים אלו למאמץ המלחמתי ומסכנים את חייהם עבור המדינה באומץ רב, וכמי שאיבדו את יקיריהם בעקבות מעשי הזוועות, פשעי המלחמה והלחימה בעזה, איננו מסוגלים להמשיך ללמוד אצל המרצים שהביעו תמיכה באותם הסטודנטים. בחוג שלנו יש שלושה מרצים כאלו, ואנו דורשים כי תמצו את הדין איתם, וזאת בהמשך למכתבו האחרון של שר החינוך יואב קיש לטפל במרצים שהביעו תמיכה בטרור. בתור התחלה, אנו החתומים מבקשים לבטל את הרשמתנו לסמינריונים/שיעורים מתקדמים שמרצים אלו מלמדים".

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמרה קרסנטי: "התייעצנו בינינו לפני שכתבנו את המכתב. אנחנו מדברים על חוג הכי רלוונטי למה שקורה עכשיו, ולא הגיוני שאותם מרצים שמלמדים בחוג מגבים סטודנטים שאמרו במפורש שהם תומכים בטרור. הם אמרו זאת מפורשות ברשתות החברתיות. זה פשוט לא מתאים. האוניברסיטה מצאה לנכון להשעות אותם בגלל הסיבות האלה, והם אומרים 'למה אתם מאשימים את אותם סטודנטים בתמיכה בטרור?'. אלו מרצים שמחזיקים בדעה מסוימת מאוד ואנחנו יודעים בדיוק מהי. אנחנו חוג קטן ומכירים את כולם. כל מי שחתם על המכתב ביקש לבטל את ההרשמה שלנו לסמינריונים ולשיעורים המתקדמים שלהם ולפטר אותם. אנחנו מגבים את החלטת הרקטור להשעות את הסטודנטים הללו ב-100 אחוז".

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה: "עמדת האוניברסיטה למכתב המרצים היתה ברורה, אך חשוב להדגיש שהמכתב עסק אך ורק בנהלים פנימיים של האוניברסיטה, ובשום אופן לא בעמדת הסטודנטים שהושעו. האוניברסיטה, כמו כל החברה הישראלית, עוסקת כעת בהירתמות מלאה לטובת סיוע לתושבי העוטף, לצה"ל ולכוחות הביטחון, וזה הנושא היחיד שמעסיק אותנו כעת".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. איילון

    צריך להפסיק את המימון לשופרים של החמאס ונקוט בהליכים משפטיים כתמיכה בגופי טרור.
    בזמן שמיטב בננו מחרפים נפשם לשמור על שלום המולדת, הם מרשים לעצמם דברים שיודעים היטב מה הדין היה במדינה אחרת במזה"ת.
    ראוי לטפל במרצים מיד.

  2. יעקב

    סטודנטים לא צריכים לדרוש שום פיטורין.
    על המממן—הממשלה—להפסיק מיידית כל מימון לאוניברסיטה.

  3. עופר "המפנה" חיפה

    חחחחחח בוקר טוב יום שבת 7.10.23
    לכל הסטודנטים היהודים הציונים שאוהבים את המדינה ובשביל לא להיות "חסרי תרבות" שמרו על איפוק מול ההפגנות תמיכה בחמאס באוניברסיטת חיפה לאורך השנים – הנה לכם הנחש Trump reads " The Snake" .
    בוקר טוב .

  4. לי

    אותם סטודנטים הם קן צרעות שפועל באוניב' חיפה. מקבל מלגות בניגוד לילדי שהיו קצינים בצבא ומשלמים את התואר.
    מקבלים גיבוי ממרצים, על אי הגשת משימות ( מקבלים הארכה או פקטור) ואחכ מוציאים את דיבתנו בעולם וקוראים לעצמם פלסטינאים.
    סוף סוף תגמר החגיגה שלהם!

  5. אבי ובר

    לא יודע אם לקרוא למכתבם בגידה או סכין בגב.מה שבטוח זה ההתנהלות,שאפשר לכנותה מזלזלת או מופקרת, בציונות ובמדינה שגרמה לכך,ולא רק בחיפה, שמרצים דוחפים לנו הציונים ’אצבע בעין’ ועולם כמנהגו נוהג.זה נגמר !!!!

  6. חוצפה!

    לא לתת תעסוקה למרצים שתומכים ומעודדים טרור! שיילכו להרצות בעזה…שם מקומם!

  7. טליע

    לפטר את המרצים מיידית להשהות את הסטודנטים
    הינו צריכים להפסיק את זה לפני שנים,
    ניראה לי לקחו את חופש הביטוי רחוק מדי,
    יש זכות גם לדמוקרטיה להגן על עצמה

  8. יעל

    תשלחו את הרשימה של הבוגדים הללו… שונאי ישראל. ה' יקום בכם- מרצים חולים בראש

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר