אביב היינה ויהונתן מימון ז"ל (צילום: אלבום פרטי)
אביב היינה ויהונתן מימון ז"ל (צילום: אלבום פרטי)

הטכניון העניק מלגה לחברתו של לוחם שנהרג

אביב היינה ויהונתן מימון הכירו בתוכנית הרובוטיקה של הטכניון באופקים, האהבה פרחה, והשניים תכננו ללמוד ביחד בטכניון. ב-4 בנובמבר נפל מימון, לוחם בסיירת הנחל, בצפון רצועת עזה, והטכניון במחווה מרגשת העניק להיינה מלגת לימודים לזכרו

פורסם בתאריך: 25.12.23 13:02

אביב היינה, חברתו של סמל יהונתן מימון ז"ל, סטודנט בטכניון שנפל ברצועת עזה, קיבלה בשבוע שעבר מהטכניון מלגת לימודים לזכרו של חברה.

היינה ומימון הכירו בקבוצת עיטי המדבר של תוכנית הרובוטיקה FIRST של הטכניון. מנכ”ל FIRST עדו מזורסקי פגש את היינה בימי השבעה על מימון, ולאחר מכן פנה לפרופ' מנחם כפתורי שהוביל בעבר את פעילות FIRST בטכניון ולנשיא המוסד פרופ' אורי סיון, וכך נולד הרעיון למלגת הלימודים המיוחדת.

"אני משתתף בצערך הכבד על מותו של בן זוגך יהונתן מימון ז"ל, אשר נפל במלחמה להגנת מדינת ישראל", כתב סיון להיינה, "למדתי שחלומך וחלומו של יהונתן היה ללמוד הנדסה ולהשפיע באופן זה על האנושות כולה. מתוך הערכה עמוקה לפועלך ולמנהיגותך ועל מנת לסייע לך בהגשמת החלום, הטכניון החליט להעניק לך מלגת שכר לימוד לשנתיים. אני תקווה שהמלגה תאיר מעט את יומך בשעות קשות אלו ותשמש אות לזכרו של יהונתן ז"ל".

 

סמל יהונתן מימון ז"ל

סמל יהונתן מימון ז"ל (צילום: אלבום פרטי)

 

 

מימון נולד בבני ברק למשפחה חרדית המונה 12 נפשות. כשהיה בכיתה ח' עברה המשפחה לאופקים, והוא נטש בהדרגה את אורח החיים החרדי. אמו ניסתה לסייע לו להשתלב במערכת החינוך, אך הוא עבר ממסגרת למסגרת ללא הועיל. הישיבה התיכונית באופקים קיבלה אותו אף שלא עמד בתנאי הסף, ומנהלת הישיבה סיגלית חדד שהאמינה ביכולותיו פעלה לשילובו בקבוצת עיטי המדבר – קבוצת הרובוטיקה של FIRST באופקים. בקבוצה חברים תלמידי ישיבה, בנות אולפנה ותלמידי תיכון, ושם פגש מימון את היינה.

מנטורית הקבוצה רות נעמני: "יהונתן התקבל על ידי חברי הקבוצה באהבה ובחיבוק ענק. הוא סיפר לי שהידע שלו בחשבון הוא מצומצם מאוד ושהוא לא מכיר את האותיות באנגלית. שאלתי מי בקבוצה מוכן לסייע לו, ואביב, שהיא קפטנית הקבוצה ותלמידה מצטיינת בכיתת מצוינות מדעית, נענתה מיד".

היינה סייעה למימון וחנכה אותו במשך קיץ שלם, ובזכותה הוא חזר למערכת החינוך, ויותר מכך – סיים את התיכון עם בגרות מלאה בפיזיקה ובאנגלית ברמה של 5 יחידות לימוד ובמתמטיקה ברמה של 4 יחידות לימוד. בעיטי המדבר הוא השתלב כראש צוות וכמוביל הכשרות. החברות בין השניים הפכה לאהבה גדולה, אך זו נקטעה ב-4 בנובמבר עם נפילתו של מימון, לוחם בסיירת הנחל, בקרבות בצפון רצועת עזה. בשבוע שעבר, ביום השלושים לנפילתו, של קיבלה היינה את המלגה לטכניון מידיה של נעמני, המנטורית של שניהם.

 

אביב היינה ויהונתן מימון ז"ל

אביב היינה ויהונתן מימון ז"ל (צילום: אלבום פרטי)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר