אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)
אוניברסיטת חיפה (צילום: Magiorestock/depositphotos.com)

האוניברסיטה השעתה שמונה סטודנטים שתמכו בחמאס

בשבוע שעבר, סמוך לפתיחת שנת הלימודים, השעתה אוניברסיטת חיפה שמונה סטודנטים שהביעו תמיכה בחמאס ברשתות החברתיות עד לתום ההליכים נגדם. ועדת המשמעת קיבלה את דרישת הממונה על המשמעת באוניברסיטה להשעותם על מנת "למנוע תוצאות הרות אסון"

פורסם בתאריך: 2.1.24 07:55

אוניברסיטת חיפה השעתה בשבוע שעבר, סמוך לפתיחת שנת הלימודים, שמונה סטודנטים שהביעו תמיכה בחמאס ברשתות החברתיות. ההשעיה היא עד לתום ההליכים.

ההחלטה להשעות את השמונה התקבלה בעקבות תביעה שהוגשה על ידי הממונה על המשמעת באוניברסיטה לוועדת המשמעת על מנת "למנוע תוצאות הרות אסון". ארגון עדאללה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט בערבי בישראל טען בתגובה כי האוניברסיטה לא פירטה מהן אותן תוצאות הרות אסון שנוכחותם של הסטודנטים בקמפוס עלולה לגרום. עוד טען עדאללה כי ההשעיה טרם קבלת החלטה בעניינם פוגעת ביכולתם להמשיך בלימודים.

 

 

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" בחודש אוקטובר, שישה סטודנטים הושעו כמה ימים לאחר פרוץ המלחמה על ידי הרקטור פרופ' גור אלרואי – בתחילה ארבעה ובהמשך עוד שניים. במכתב ששלח אז אלרואי לסטודנטים נכתב: "לאור התבטאותך ברשתות החברתיות ותמיכתך במתקפת הטרור על יושבי עוטף עזה ורצח חפים מפשע, הנך מושעה מלימודיך באוניברסיטת חיפה עד לבדיקת הנושא". לאחר כשלושה שבועות החלו הליכי המשמעת, והוועדה אישרה את בקשת התביעה.

מהאוניברסיטה נמסר בתגובה: "התלונות נגד הסטודנטים שהועלו לוועדות המשמעת היו חמורות. ההחלטה של הממונה על המשמעת מדברת בעד עצמה, ואנו מכבדים את ההחלטה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בלעד דרדן

    מה עם 25 המרצים אשר דיברו בגנות מדינת ישראל? קיבלו פרס

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר