אוניברסיטת חיפה (צילום: מארק ניימן, לע"מ)
אוניברסיטת חיפה (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

הסטודנטים הערבים דורשים לאסור הכנסת נשק לאוניברסיטה

תא הסטודנטים של חד"ש דורש מהנהלת האוניברסיטה למנוע את "תופעת נשיאת נשק בקמפוס מכיוון שהאוניברסיטה הפכה להיות יותר דומה למחנה צבאי. הנשק הוא כלי הפחדה ודיכוי שלא הגיוני שיימצא במרחב האקדמי". עוד דורש התא תמיכה נפשית לסטודנטים הערבים "שסבלו וסובלים ממסעות הסתה והפחדה"

פורסם בתאריך: 10.1.24 07:44

המתיחות בין יהודים לערבים באוניברסיטת חיפה מגיעה לנקודת רתיחה, וכעת דורש תא הסטודנטים של חד"ש מהנהלת האוניברסיטה לעצור את תופעת הנשקים בקמפוס, כאשר הכוונה היא לסטודנטים-חיילים שמגיעים עם נשקם ללימודים.

אתמול (שלישי), הפגינו עשרות סטודנטים נגד החלטה של האוניברסיטה לבטל את השעייתם של שמונת הסטודנטים תומכי חמאס, והסכמתה של האוניברסיטה לפנות להליך גישור בעניין לאחר פנייה מארגון עדאללה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט בערבי בישראל. כעת נוסף שמן למדורה בעקבות פוסט שפרסם תא חד"ש ובו נדרשת הנהלת האוניברסיטה לעצור את תופעת הנשקים בקמפוס.

בפוסט נכתב: "אנו דורשים מהאוניברסיטה לספק ביטחון לסטודנטים הערבים באוניברסיטה, לעצור את תופעת הנשק בתוך הקמפוס ולספק מרחב אקדמי המבוסס על זכויות בסיסיות של הסטודנטים, ובראש ובראשונה חופש הביטוי. אנחנו קוראים לאגודת הסטודנטים הלא דמוקרטית להחזיר את ההתאחדות לסטודנטים ולהימנע מאמירותיה הגזעניות והמסיתות".

עוד נכתב בפוסט: "פנינו לאוניברסיטה ולגופים הרשמיים שלה בכמה בקשות בסיסיות לאור חזרת הסטודנטים ללימודים, ובמרכזה מניעת תופעת נשיאת נשק בקמפוס מכיוון שהאוניברסיטה והכיתות שלה הפכו להיות יותר דומות למחנה צבאי. אנו מדגישים שאין מקום לנשק בתוך הקמפוס וכי נשק אינו אמצעי לימוד או מחקר שחייב להימצא בתוך המרחב האקדמי, אלא הוא כלי הפחדה ודיכוי שלא הגיוני שיימצא במרחב האקדמי. כמו כן הדגשנו את החשיבות במתן מרחב אקדמי השומר על שוויון זכויות לכולם, החל מחופש הביטוי ועד לזכויות הבסיסיות של כל סטודנט. כמו כן ציינו את החשיבות במתן תמיכה נפשית לסטודנטים הערבים שסבלו וסובלים ממסעות הסתה והפחדה. סטודנטים ערבים מהווים כמחצית ממספר הסטודנטים הכללי באוניברסיטת חיפה, ועל המוסד להעניק תמיכה חומרית ללא תנאים לסטודנטים הערבים שניזוקו כתוצאה מהמלחמה".

 

 

עוד נכתב בפוסט כי בפנייתו להנהלה הדגיש תא חד"ש "את חשיבות חזרתה בה של הנהלת האוניברסיטה מהשעייתם מהלימודים של שמונה הסטודנטים, אנו קוראים לה לדין וחשבון עם האנשים המסיתים שרודפים אחרי סטודנטים ערבים ופועלים ליצירת אווירה מתוחה ומגבירים אותה בגזענות ושנאה, שתיקת ההסתה כלפי הסטודנטים הערבים היא מתן לגיטימציה ומרחב לטעינת האווירה ולפגיעה בזכויות של הסטודנטים הערבים. בעניין זה אנו מזהירים מפני הקולות הימניים הקיצוניים אשר מנצלים את המלחמה כדי להסית, לאיים ולהפחיד את הסטודנטים הערבים. אנו קוראים לסטודנטים שלנו להיות אחראים ואמיצים, ומאחלים להם שנה אקדמית מוצלחת ופורה".

חד"ש גם קוראת "לאגודת הסטודנטים שלא נבחרה ושאינה דמוקרטית להשיב את האגודה לסטודנטים הערבים והיהודים, ולהפסיק את פעולות ההסתה והאיום כלפי הסטודנטים הערבים. אולי ההנהלה הלא נבחרת הזו שכחה שהסטודנטים הערבים מספקים 50 אחוז בקירוב מהכנסותיה השנתיות (דמי חבר). אנו קוראים לסטודנטים שלנו להתקבץ סביב התא וסביב ועד הסטודנטים המשותף של הסטודנטים הערבים אשר משמיעים את קולו של הסטודנט הערבי ומציעים אלטרנטיבה אמיתית וברורה".

הפוסט הסתיים בקריאה לסטודנטים ולמרצים, ערבים ויהודים, "לפעול יחד נגד תופעת ההתחמשות, מדיניות סתימת פיות והמעקבים, ולהתאחד ליצור אלטרנטיבה אמיתית שתספק מציאות טובה יותר לכולנו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

48 תגובות
  1. יהוד

    אז תצאו מהאוניברסיטה הזאת, אולי סוף סוף יפסיקו לקרוא לה אוניברסיטת ג'נין, תגישו מועמדות להרווארד או פנסילבניה בטוח תתקבלו, אולי תשיגו בסוף גם ויזת תושב ולא תסבלו פה כל כך הרבה, תגישו תלונה לאום, בטוח יבוא גינוי.

  2. דוד

    ערבים מסריחים אתם מיותרים עופו למינהרות יש מיבצע של חיסול הטינופות של היקום,תגיעו בהמונכם יש הרבה מנהרות להרוס,זבלות

  3. יגאל

    לא תלכו עם נשק הם יתפסו אתכם עם המכנסיים למטה. אל תפלו שנית לאלו שלפני רגע תמכו בטווח ובפעם הבאה יהיו חלק ממנו

  4. יהודי

    מה הקשר לערבים? אני יהודי וחושב שזה טירוף ומסע חימוש שייגמר רע.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    להעיף את הסטודנטים תומכי חמאס – 8 שהושעו
    להוציא את עדאללה ומוסאווה ושאר עמותות ההסתה המשפטית נגד ישראל מחוץ לאוניברסיטה
    לסגור את הקליניקה לסיוע למחבלים רוצחים שמתנהלת בפקולטה למשפטים עם העמותות האלו
    לסגור את תאי חד"ש ובל"ד על הפצת הסתה נגד המדינה
    ולהעלות את גיל הכניסה של סטודנטים ערבים כך שיהיה זהה לאלו של היהודים המשרתים בצה"ל (20 לבנות, 22 לבנים)

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל מוסד אקדמי היה מתייחס למכתב הזה כמכתב הסתה והמרדה של הסטודנטים הערבים
    צריך לסגור את תא חד"ש ובל"ד המסיתים ואת כותבי המכתב לזמן לשימוע על המרדה

  7. דן5

    אפשרות נוספות לשלול אזרחות ולגרש את כל מי שמביע תמיכה בטרורהואז יהיו הרבה פחות סטודנטים ערבים

  8. לאמור את האמת

    סטודנטים ערביים לא מנהלים את המדינה! נראה לי שאוניברסיטת חיפה (ביר זית) מעוניינת שהם ינהלו את החיים בקמפוס.

  9. עם הנצח לא מפחד

    שיהיו בשקט ויגידו תודה ששומרים גם עליהם מהמחבלים של השביעי לאוקטובר. אם הם באמת כאלה תמימים, לא צריך להיות להם חשש שיפגעו בהם…

  10. אל מוכתאר

    יודעים להפגין נגד חיילי ישראל שיפגינו נגד החמאס שלהם נראה אותם!

  11. יותם

    גם ערבים בצבא עם נשק, וגם ערבים באזרחות נרצחו בידי חמאס.
    כולל רופא מהצפון, מאיכסאל מהעמק.

  12. .

    רגע מה לעזעל קראתי עכשיו
    למה שהם ירגישו מאויימים?
    אנחנו לא כמו החאמנסניקים המזדיינים שלהם שיורים ביהודים בכל רגע אפשרי שלא ידאגו

  13. שלום

    נו ,מובן ,הם לא רוצים לקבל התנגדות מצד יהודים חמושים ,כאשר יעשו פוגרום בקמפוס.

  14. סי

    וכשהם מדברים רק ערבית ביניהם או נושאים שרשראות של מפת ישראל כפלשתין או משמיעים מוסיקה פוליטית אגרסיבית זה לא מעצבן? חברים גם לכם לא חסר באו לא ניתמם

  15. קול שפוי

    התחילו להרים את הראש קצת יותר מדי הערבושים האלו, צריל להבהיר להם מי שולט במדינה הזאת ומי אזרח אורח פה, כל אחד שירים את הראש ימצא את עצמו על מונית ספיישל בדרך החוצה

  16. מוטי

    לא הבנתי, למה יש תאי טרור בתוך האוניברסיטה? ולמה הם דורשים דברים מהנהלת האוניברסיטה?
    משהו פה לא מסתדר לי.
    הם דורשים אפלייה נגד חיילי צה"ל שמקריבים את חייהם כדי שהם יוכלו ללמוד בשקט באוניברסיטה?
    הגיע הזמן לעשות סדר שם, דגלים של יחידות צה"ל ברחבי הקמפוס.
    מי שלא מתאים לו שלא יגיע ללימודים, יותר טוב לכולנו.
    יש אחלה אוניברסיטה ברמאללה שמעתי

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא להאמין שאנחנו מממנים להם את התואר ועוד נותנים להם העדפה מתקנת. בושה, ערביי ישראל אתם בושה. מכל הערבים שאני מכירה (למעט הנוצרים) לא שמעתי גינוי אחד לטבח ה7 באוקטובר, מעניין למה, אולי כי בלב הם שמחים? צריך לעבור למודל של אזרחות רק עם נאמנות

  18. יוסי מחיפה

    מבחינתי זאת עמדה מצויינת של הסטודנטים / הערבים המוסלמים / החמאסניקים דאעש / הרוצחים האנסים, הם אלו כוווווווולם שמגדירים את עצמם חמאס-דאעש, ומדינת ישראל חפצת החיים צריכה לשפוט את כוווווולם על בגידה בזמן מלחמה, ויאללה לסוריה, שם חייכם יהיו טובים יותר, בוגדים נאלחים אנסי קטינות ושוחטים

  19. יהודה1

    מבחינתנו אתם מיותרים כאן בארץ היהודים זה כאן לידיעתכם בגץ מפנק אותכם על חשבון היהודים הייתי שולח אותכם לסוריה נבלות תמיד אתם תירקו בצלחת שמאכילה אותכם.

  20. מירית

    אז הם דורשים- שיקפצו. לא מתאים להם שילכו ללמוד בעזה. חוצפנים!!

  21. אורי

    תתעוררו חדש תומכת בחמאס = חמאס רוצח יהודים בדם קר ואתם בכלבו עוד מעלים את המכתב שלהם כאילו הוא לגיטימי כנראה שהאתר הזה הוא חלק מהם אנחנו ננצח אתכם! מדינת ישראל תתקיים במלאו הדרתה

  22. ליאור נדיבי

    עד כמה הם צבועים?
    הם מבקשים לאסור כניסת סטודנטים-חיילים עם נשק, אבל אף מילה על מערך המאבטחים #החמושים, בכניסות לאוניברסיטה וברכבי הסיור, שמגינים עליהם ושומרים על חייהם.זה מראה שהם לא "נגד נשק" אלא נגד החיילים!
    לא טוב להם, שילכו ללמוד ברמאללה.

  23. אנונימי

    בתור סטודנטית באוניברסיטת חיפה ,אל תלכו ללמוד שמה זה טעות של החיים !!!רובם שונאי ישראל ואת נמצאת בכפר ולא באוניברסיטה !! ההנהלה לא עושה כלום ולא איכפת להם .זה קורה לא רק באוניברסיטה גם במכללות חוויותי גזענות במדינה שהיא שלנו !

  24. ויגו

    הסטודנטים הערבים דורשים פה כבר יותר מדי… מישהו פה צריך להכנס לפרופורציות

  25. יוסף

    פשוט בדיחה הסטודנטים הערבים,למה הם לא דורשים בכפרים שלהם איסור הכנסת נשק לא חוקי,כי לא שמעתי או ראיתי אותם מעיזים להתנהג כך לחמולות שבכפרים שלהם,אבל כך זה ערבים משחר ההיסטוריה מי שמגן עליהם הם מתהפכים עליו ומי שדורך עליהם הם פשוט רועדים ממנו

  26. קיבוצניק ימני

    הגירה מרצון זה הפתרון, אזרח ישראלי משרת את המדינה- ערבי שלא משרת את המדינה, מקומו לא כאן. קדימה הגירה לעזה. שם תרגיש בטוח.

  27. להנהלת האתר

    למה אתם נותנים להם במה ומעלים את הכתבה הרדודה הזו.
    ככל שנותנים להם צומת לב הם טוענים יותר דברים מטורפים במצח נחושה.
    הם רוצים חופש ביטוי:
    חופש ביטוי = אנטי ציוני ואנטישמיות.

  28. הכל בהתאם למציאות

    בשוויץ אין סיבה להסתובב עם נשק. פה יש מספיק סיבות.
    לאזרח נורמטיבי בישראל אין סיבה לחשוש.

    מי שחושש זה רק האויב.

  29. תוציאו את הערבים לא את הנשק

    גיס חמישי שכל אחד מהם הוא מחבל בפוטנציה. ולא, זאת לא גזענות. יש סיבה למה כל אחד מהם עובר חיפוש קפדני בנתב"ג. הם יצרו את החשד כלפי עצמם.

  30. יהודה

    אם לא טוב לכם הסטודנטים הערבים (חמאס) ,מוזמנים לעוף מהמדינה שלנו לא נרגיש בחיסרונכם.
    אפילו הודה לכם אם תעופו מפה

  31. דר סלע

    ערבים תתעוררו!! ישראל מקום של יהודים וערבים שמוכנים ליצור חיים חדשים ביחד להביא ילדים לערבב תרבויות. יהודים חילונים ומוסלמים חילונים תעשו ילדים!!!
    הנשקים חיוניים זו הפגנת כוח והגנה הכרחית. כל הערבים הפרימיטיבים והפחדנים והחסרי ערך לחיי אדם ולכבוד למרות שהם באים מתרבות של כבוד. בחיאת תרגיעו תרימו ליהודים תעשו שלום ותפסיקו להתנהג כמו עדר של קבוצת מיעוט מקופחת, אתם כבר מזמן לא קבוצת מיעוט. קיבלתם מישראל מה שערבים במזרח התיכון היו מתחננים לקבל. אלוהים תעזור לנו.
    כל כך כואב לי אין לי חשק לחיות יותר ככה. בבקשה תבחרו בטוב ובשלום.

  32. בלעד דרדן

    נראה לך הגיוני שמחבלים לומדים באוניברסיטה כלשהיא ימנעו ממני מלהגיע עם נשק ללימודים אבל הם יכולים לבוא עם מטעניי חבלה וסכינים ארוכות לקילוף תפוזים? מגיע עם נשק כי מותר לי- ואם יש לך בעיה אז בבקשה אונברטיסת ביר זית מחכה לך אבל שם תשלם

  33. ענת

    כלבו, למה אתם מלבים אש? אין שום מתח בין הסטודנטים. האוניברסיטה מתנהלת על מי מנוחות. וגם אין כזאת תוםעת נשקים. מנסים להבעיר תשטח?? סתמו תפה.

  34. שרון

    לא צריך ימין קיצוני שיבית נגדכם. אתם עושים עבודה מצויינת לבד לגמרי. הנשק אגב, הוא כדי להתגונן מכם, שלא תשחטו אותנו כמו ב-7 באוקטובר

  35. נועה

    ברור, כי רק לערבים בכפרים מותר לשאת נשק כדי לרצוח
    בלי הבחנה, למילואימניקים שמגינים עלינו אסור.
    קודם שידאגו לנשק שמסתובב,ללא אבחנה בכפרים לפני שמדברים עלינו…
    אחרי ההלם הראשוני, הצביעות והשנאה של ערביי ישראל מרימות ראש. אתם כבר לא עובדים על אף אחד והפתרון היחידי הוא שתפסיקו לחיות פה

  36. דרור

    בני בליעל חוצפנים.
    מה הם עשו למען המדינה?
    בזמן שהחיילים שלנו מגינים עלינו הם חוגגים על הדם.

  37. גיל

    וואו אין גבול לחוצפתכם. אבל רק בקטנה קחו- חחחחחחחחחחח הצחקתם אותנו. אנחנו עם נשק ברישיון לא כמוכם עם גניבות הנשק הכפרים שלכם מלאים בנשקים . הגיע הזמן שאתם תחששו לחייכם אז אולי לא תירו כל קפצון אפסי שנכנס בו הג׳ננה ומחליט לרצוח יהודים. אוכלוסיה דרעק אתם רק מקבלים מהמדינה ולא תורמים לה כלום . תשתקו בכפרים שלכם. כשאתם תהיו שותפים אמיתיים אולי תהיה לכם זכות תגובה .

  38. אלדד שכבר לא מאמין בשום ערבי

    נשק כן בוגדים לא. קודם להוציא מהאוניברסיטה ואז נקבא 2

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר