ההפגנה נגד ביטול ההשעיה של הסטודנטים תומכי חמאס (צילום: חגי מורדכוביץ')
ההפגנה נגד ביטול ההשעיה של הסטודנטים תומכי חמאס (צילום: חגי מורדכוביץ')

סטודנטים מפגינים נגד ביטול ההשעיה של תומכי החמאס

קבוצת ווטסאפ שנפתחה אתמול קראה לסטודנטים באוניברסיטת חיפה להגיע להפגנה נגד ביטול השעייתם של שמונת הסטודנטים שהביעו תמיכה בחמאס: "נפעל בחוכמה ונתחיל שורה של צעדים עד שההחלטה תשתנה. זה הזמן להילחם על הבית שלנו"

פורסם בתאריך: 9.1.24 07:40

הביטול השעייתם של שמונת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה שהביעו תמיכה בחמאס מסעיר את הקמפוס, והבוקר (שלישי) מתקיימת הפגנה נגד ביטול ההשעיה בכניסה הראשית לאוניברסיטה. המפגינים נושאים שלטים שעליהם נכתב "אין כניסה לטרור", "הנהלה – תתעוררו", "אין מקום לטרור באקדמיה" ו"לא נפסיק ולא נשתוק – תומרי טרור מחוץ לחוק".

כפי שפורסם ביום ראשון, השעייתם של שמונת הסטודנטים תומכי החמאס בוטלה בעקבות בקשת הממונה על המשמעת באוניברסיטה ובעקבות הודעת התביעה שהיא אינה מתנגדת להפסקת ההשעיה. נוסף על כך, לאחר פנייה מארגון עדאללה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט בערבי בישראל, הסכימה האוניברסיטה לפנות להליך גישור בעניינם של הסטודנטים.

אתמול בערב נפתחה קבוצת ווטסאפ מחתרתית שבה נכתב: "מחר נירה את יריית הפתיחה בדרך לשינוי החלטת האוניברסיטה. ניפגש בשעה 8:00 ברמזור האחרון לפני הכניסה לאוניברסיטה (כניסה ראשית דניה). אנחנו נהיה שם עם חולצות שלטים ועם כל מה שנדרש על מנת שהנהלת האוניברסיטה תבין את עמדתנו בנושא. אנחנו יודעים שמדובר בשעת בוקר מוקדמת, אך אנא מכם – עשו מאמץ להגיע בזמן כי יש חשיבות להיות בכניסה בשעות הבוקר המוקדמות. זוהי הפגנה/מחאה שלא קיבלה אישור משטרתי או אוניברסיטאי, ולכן צפויים להגיע כוחות שיטור ואבטחה. אנו מבקשים בכל לשון של בקשה לא להתעמת עם אנשי ביטחון ולשמור על ממלכתיות. אנחנו כמובן נעמוד ונישאר שם ככל שניתן. השתדלו להשתמש בשלטים הקיימים על מנת לשמור על אותו קו ולשדר מסר ברור ואחיד. מי שמעוניין ויכול להגיע על מדים – מצוין. בכל שאלה שתעלה ברגע האמת תרגישו חופשי להגיע לאחד מאיתנו, להתייעץ או להיעזר. נפעל בחוכמה ונתחיל שורה של צעדים עד שההחלטה תשתנה. זה הזמן להילחם על הבית שלנו, מצפים לראות את כולכם".

 

 

זעמם של הסטודנטים באוניברסיטה גבר בעקבות מכתב ששלחו אתמול הנשיא פרופ' רון רובין, הרקטור פרופ' גור אלרואי וסגן הנשיא והמנכ"ל שרון זייד לאגודת הסטודנטים, ובו הם ניסו להסביר את הסיבות לביטול השעייתם של תומכי החמאס. "כפי שאתם יודעים היטב, במיוחד משום שהייתם שותפים לחלק מהפעילויות, אוניברסיטת חיפה התגייסה מתחילת המלחמה וסייעה ככל יכולתה לאנשי ולנשות כוחות הביטחון, ללוחמים וללוחמות, למשפחות החטופים והחטופות ולחברה הישראלית כולה", כתבו השלושה, "לא רק שלא 'טשטשנו' דבר אלא אף הצגנו את עמדתנו בבירור, בגאווה ובשורה ארוכה של פעילויות שעשינו ועדיין אנו עושים".

לטענתם, "מיד לאחר השבת הנוראה ב-7 באוקטובר פעלנו בנחישות כלפי סטודנטים וסטודנטיות שהביעו תמיכה בפעולות הטרור המתועבות של חמאס ברשתות החברתיות, והעלינו תשעה מהם לוועדת המשמעת. מדובר בהתבטאויות שלאחר בדיקה מעמיקה ויסודית השתכנענו שאכן אין למחבריהן מקום בקמפוס שלנו. הליכי המשמעת הנערכים לסטודנטים הללו נמשכים ובשום אופן לא הופסקו".

עוד כתבו השלושה כי "פנייה לגישור היא חלק מהליכי המשמעת, ואין כל קשר בין בחירה בגישור למידת החומרה של העונש העתידי. כמו בכל הליך גישור, אם נחליט כי הוא אינו תואם את התוצאה שאליה אנו חותרים, שמורה לנו הזכות להפסיקו ולהמשיך עם ההליכים בוועדות המשמעת. יחד עם זאת, איננו יכולים להשעות את הסטודנטים ללא הגבלה כל עוד ההליך המשמעתי נמשך ולא ניתנה החלטה סופית של רשויות המשמעת. גם כאן אין כל קשר בין עובדה זו להחלטה הסופית ולפסיקה הסופית אם אכן הסטודנטים יימצאו אשמים".

מאיה סבו, סטודנטית למדעי המדינה שנה שנייה, שמשתתפת בהפגנה: "כולנו בטראומה מטורפת מאז 7 באוקטובר. הרבה חברים שלי מגויסים למילואים, הרבה חברים שלי נרצחו בעוטף עזה והרבה חברים שלי נהרגו בקרבות. אנחנו לא מוכנים ללמוד לצד מי שתומך בטרור ומעלה פוסטים שמהללים טרור. אני לא מוכנה ללמוד איתם ולא מוכנה שהם יהיו איתי בהפסקה. אנחנו דורשים שהאוניברסיטה תשעה אותם ותעשה כל מה שצריך כדי למצות איתם את הדין".

נשיא האוניברסיטה ודיקנית הסטודנטים הגיעו למקום ושוחחו עם המפגינים.

 

ההפגנה נגד ביטול ההשעיה של הסטודנטים תומכי חמאס (צילום: חגי מורדכוביץ')

ההפגנה נגד ביטול ההשעיה של הסטודנטים תומכי חמאס (צילום: חגי מורדכוביץ')

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מתביש להיות בוגר

    רק תארו לכם הםוך שסטודנטים יהודים היו מפרסמים דברי שבח חרצח ערבים הרי הם היו מסולקים תוך יום בלי ערעור
    זאת אוניברסיטת חרפה, מוגי לב פחדנים
    מנהליך אותם מוסאווה ועדאללה יהקרן החדשה וזו התוצאה
    קליניקות סיוע למחבלים וקריאות שמחה על טבח ביהודים

  2. מי שקיבל את ההחלטה אין לו מקום באקדמיה בישראל

    מציע לרקטור המביש להתפטר כמו בהארוואד
    הוא אוטו-אנטישמי כמוה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר