כרזות של החטופים שנתלשו בטכניון (צילום: עומר יריב)
כרזות של החטופים שנתלשו בטכניון (צילום: עומר יריב)

כרזות של החטופים נתלשו מעצים בטכניון

בפוסט זועם תיאר עומר יריב, סטודנט שנה רביעית בפקולטה להנדסת בניין בטכניון, את המראה שנגלה לעיניו אחרי 120 יום במילואים: כרזות עם תמונות החטופים שהיו תלויות על עצים ברחבי הקמפוס נתלשו בברוטליות. יריב: "לא מדובר על לונדון או על הרווארד, לצערי מדובר על הטכניון"

פורסם בתאריך: 5.2.24 09:08

עומר יריב, סטודנט שנה רביעית בפקולטה להנדסת בניין בטכניון, כועס וכואב. הוא הגיע אתמול (ראשון) למוסד שבו הוא לומד אחרי 120 יום של שירות מילואים כדי לגלות שכרזות עם תמונות החטופים שהיו תלויות על עצים ברחבי הקמפוס נתלשו בברוטליות.

שלא כמנהגו, הוא לא הצליח להתאפק והעלה פוסט נוקב לעמוד הפייסבוק שלו. "לכל מי שרואה את התמונות הללו וחושב אולי שמדובר על לונדון או על הרווארד, לצערי מדובר על הטכניון", הוא כתב, "כן כן, אותו מוסד שלפני מספר חודשים השתיק את נושא הטרוריסטים שפרסמו דברים ב-7 באוקטובר ולא העיף אותם מספסל הלימודים. לחזור לאוניברסיטה לאחר 120 יום במילואים וזאת הקבלת פנים שאתה מקבל – זה לא משהו שדמיינתי שיקרה לי ולעוד רבים. גם הפעם לטכניון יש את כל האמצעים לראות מי עשה את זה ולהעיף אותם לאוניברסיטה באיו"ש. לא מדובר בחברים ללימודים אלא בתומכי טרור שמקבלים מימון מהמדינה, וחובתנו היא לגרום לכך שהפעם הטכניון יעשה את מה שצריך על מנת שכולם ירגישו בטוחים יותר בתוך המוסד האקדמי הזה".

 

כרזה נוספת שנתלשה בטכניון (צילום: עומר יריב)

כרזה של החטופים שנתלשה בטכניון (צילום: עומר יריב)

 

אתה יוצא נגד המוסד שבו אתה לומד בלי חשבון.

"נכון, באופן כללי, הפאזה השתנתה בתוך הטכניון מאז 7 באוקטובר. יותר ויותר אנשים רוצים להביע את דעתם ולומר את מה שהם חושבים, מה גם שאני בשנה האחרונה ואני לא חושב שאני צריך לפחד על המקום שלי".

יש סיבה לפחד?

"כן, אני חושב שכן. אין פה סימטריה מהצד של הטכניון בקטע הזה".

 

 

במה זה יכול להתבטא? סנקציות?

"אני חושב שאם אני הייתי עושה דברים אחרים, כבר מזמן הייתי בדין משמעתי אצל הנשיא".

מה היחסים בטכניון בין סטודנטים יהודים לערבים?

"היחסים הם מצוינים, אני לומד בפקולטה שהיא מעורבת מאוד, והתחושה בינינו היא טובה מאוד. ברור שהטכניון יוצא בצורה לא טובה, אבל חשוב לי להדגיש שהטכניון עשה למילואימניקים מה שכל האוניברסיטאות לא עשו ביחד. עם זאת, אני מאוכזב מהגישה שלו לעומת האוניברסיטה בהקשר של הפעולה נגד תומכי הטרור".

בזמנו היתה הפגנה בטכניון בתמיכת אגודת הסטודנטים נגד הטיפול הכושל לטענתם בסטודנטים תומכי טרור. אתם מתכוונים לנקוט צעדים כאלה שוב?

"אני מאמין שעכשיו הפוסט שלי יתפוס גלים, ונראה לאן זה מתקדם מפה. לא דיברתי עם סטודנטים אחרים, כך שאין כרגע התארגנות".

אתה מצפה שהנהלת הטכניון תנקוט פעולה לתפוס את תולשי השלטים?

"חד משמעית. גם אז היתה להם את האופציה לתפוס, גם אז הם ידעו מי עשה את זה, והם טיאטאו את הסיפור מתחת לשולחן. חבל, אני יודע שיותר ויותר אנשים בוחרים לא להמשיך לתואר שני בטכניון בעקבות ההתנהלות".

מהטכניון נמסר בתגובה: "ליחידת הביטחון הוגשה תלונה על תמונה של חטופים שנמצאה על הרצפה בכביש היציאה מהטכניון. הנהלת הטכניון רואה אירוע זה בחומרה, והממצאים יועברו לטיפול המשטרה".

 

כרזת החטופים מושלכת על המדרכה (צילום: עומר יריב)

כרזת החטופים מושלכת על המדרכה (צילום: עומר יריב)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. איש

    מי שבכל הארץ תולש פוסטרים של החטופים הם פעילי הימין שרוצים להקריב אותם לאל המשיחי שלהם

  2. עוד איש

    סתם התלהמות, אם לא ראית אתה לא יכול לשלול שהגשמים והרוחות של הימים האחרונים הם אלה שפרקו את הפוסטרים.

  3. יהודה 1

    מובילי הטכניון לא מוכנים להשלים עם מה שקרה בשבת השחורה מתי תבינו שאסור לבנות לחיות מדינה סמוכה אלינו מחר אלה יהיו הילדים שלכם דיי לעיוורון ומשאלת המוות שלכם.

  4. אנושיות

    כבר חודש לפחות שסביב זיו תלשו תמונות חטופים גם כאלה שהודבקו חזק על תחנות אוטובוס. לא ברור אם זה תומכי טרור או תומכי ביבי בכל מחיר אבל מישהו צריך לתת את הדין על זה,זה חולי בחיפה

  5. חיפאית

    גם בארלוזרוב תולשים כל פעם מחדש את תמונות החטופים, אני מהמרת הימור מלא שמי שתולש הוא לא מאוהבי המדינה

  6. גדי

    אני חדש בחיפה, באוגוסט עברנו מהדרום ומה7/10 אני במילואים……
    ומה7/10 בכול פעם שאני יוצא לבית אני נחשף יותר ויותר לכך שחיפה היא עיר תומכת טרור!!! כי רק בעיר כמו חיפה יש במה לכול שונאי המדינה ומוסדותיה- ואני בכלל לא ימני אז מה יגידו אחרים?!
    חיפשתי דו קיום לא לחיות בתוך הקסבה של לונדון או פריז, מאז ה7/10 לא מסוגל לרכוש מוצרים ממוכרים ערבים- כולל בחנויות של יהודים שמעסיקים ערבים כמו רמי לוי או חנויות בגדים (מעדיף לרכוש בדרום ליד הבסיס אצל ישראלים יהודים כמוני ולא מדוברי שפת עורפי הראשים ואונסי הנשים),
    מנהלי הטכניון הם רק סימפטום ליודנראטים שאיש ממשפחתם לא נטבח ב7/10 ולא הקריבו דבר מהיום הארור הזה וכול מה שמעניין אותם זו זכות הטרוריסט להביא את דעתו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר