פרופ' אבי ויגדרזון ונשיא הטכניון פרופ' אורי סיון (צילום: רמי שלוש, דוברות הטכניון)
פרופ' אבי ויגדרזון ונשיא הטכניון פרופ' אורי סיון (צילום: רמי שלוש, דוברות הטכניון)

"הנובל של מדעי המחשב" יוענק לפרופ' אבי ויגדרזון

פרופ' אבי ויגדרזון, בוגר בית הספר הריאלי והפקולטה למדעי המחשב בטכניון, וחוקר במכון למחקר מתקדם באוניברסיטת פרינסטון, זכה בפרס טיורינג המכונה "הנובל של מדעי המחשב". דיקן הפקולטה פרופ' דני רז: "אין ראוי ממנו לקבל את הפרס"

פורסם בתאריך: 11.4.24 10:49

פרס טיורינג, המכונה "הנובל של מדעי המחשב", יוענק לפרופ' אבי ויגדרזון, בוגר בית הספר הריאלי (מחזור 1974) והפקולטה למדעי המחשב ע”ש טאוב בטכניון, וחוקר במכון למחקר מתקדם (IAS) באוניברסיטת פרינסטון בארצות הברית. פרס טיורינג הוא פרס שנתי שמעניק ארגון ACM – האגודה האמריקאית למכונות מחשוב.

ביוני 2023 קיבל פרופ' ויגדרזון תואר דוקטור לשם כבוד מהטכניון "על תרומתו החשובה ועל מנהיגותו בתחומי התיאוריה של מדעי המחשב ובמתמטיקה בדידה, לרבות תורת הסיבוכיות, הצפנה, גרפים מרחיבים ועוד; ולאות תודה על קשריו ארוכי השנים עם הטכניון, שתחילתם בלימודי התואר הראשון".

פרופ’ ויגדרזון נולד בחיפה בשנת 1956. הוא השלים תואר ראשון בפקולטה למדעי המחשב בטכניון, ובשנת 1980 המשיך לתואר שני ולדוקטורט בפרינסטון, שם הוא משמש חוקר במכון ללימודים מתקדמים. במהלך השנים הוא פרסם מאות מאמרים וזכה בשורה של פרסים ומלגות, ובהם מלגת אלון, פרס גדל, פרס קוננט, פרס נבלינה ופרס אבל. כדי להנגיש את תחום הסיבוכיות ואת קשריו לתיאוריה של מדעי המחשב כתב פרופ’ ויגדרזון את הספר "מתמטיקה ומחשוב – תאוריה שחוללה מהפכה בטכנולוגיה ובמדע".

 

 

נשיא הטכניון פרופ' אורי סיון: "אנחנו גאים מאוד בהיותו של פרופ' ויגדרזון בוגר הטכניון ובקשריו ארוכי השנים עם קהילת החוקרים שלנו. בשנה שעברה הענקנו לו תואר דוקטור לשם כבוד על תרומותיו פורצות הדרך בקשת רחבה של נושאים – ממתמטיקה בדידה וסיבוכיות ועד לקריפטוגרפיה. הזכייה בפרס טיורינג מבטאת את ההכרה העולמית בתרומותיו יוצאות הדופן של פרופ’ ויגדרזון, ואנו מברכים אותו על הכבוד הרב ושמחים בשמחתו".

דיקן הפקולטה למדעי המחשב פרופ' דני רז: "תרומתו העצומה של פרופ' ויגדרזון לעולמות המתמטיקה והמיחשוב, שזיכתה אותו בהכרה בינלאומית הובילה כעת לזכייתו בפרס נובל של מדעי המחשב – פרס טיורינג. פרופ' ויגדרזון הוא מופת לבוגרים שלנו – בוגר שסיים את לימודיו ומאז הקדיש את הקריירה שלו לקידום הידע האנושי. כחוקר מבריק בשני התחומים האלה – מתמטיקה ומדעי המחשב – ובממשק ביניהם, אין ראוי ממנו לקבל את הפרס".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בעבר

    פעם בריאלי לימדו פרופסורים ולכן יצרו פרופסורים.
    היום מלמדים ליצנים רפואיים שעשו הסבה לכן מייצרים ליצנים.

  2. בעבר הייתה השכלה ולא רק חרשנות

    פעם בריאלי לימדו פרופסורים ולכן יצרו פרופסורים.
    היום מלמדים ליצנים רפואיים שעשו הסבה לכן מייצרים ליצנים.

  3. מילואימניק

    פעם בטכניון ייצרו פרופסורים,
    כיום מחנכים שם לשנאת מדינת ישראל…..
    * לצערי הרב, טכניון ואוניברסיטת חיפה הפכו למעוזי תמיכה בטרור.
    ואני אפילו לא יכול להזדהות בשמי המלא מחשש להתנכלות מצד ראשי האוניברסיטה כמו שעשו לחבריי!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר