טייטו - אבחון מרחוק | צילומים: דוברות כללית
טייטו - אבחון מרחוק | צילומים: דוברות כללית

מעטפת השירותים הדיגיטליים של כללית

נגיף הקורונה הזניק את הביקוש והצריכה של שירותים רפואיים דיגיטליים. בחודשים האחרונים אנו בכללית חווים האצה בפיתוח ובהטמעת שירותי און-ליין חדשים ובהסרת חסמים בקרב מטופלים ומטפלים כאחד, שהיום נהנים משירות וייעוץ רפואי מרחוק - מבלי להגיע למרפאה

פורסם בתאריך: 7.10.21 22:23

לנוכח המציאות המחייבת הימנעות מהתקהלויות הכללית מתאימה את שירותיה הדיגיטליים לתקופה ופועלת כל הזמן להרחבת השירותים הרפואיים מרחוק כדי ש-4.7 מיליון הלקוחות, בכל גיל, בכל זמן ובכל מקום, יוכלו לקבל מענה לצורכיהם הבריאותיים – גם כאשר הם בבית.

כללית מציעה מעטפת רחבה ומקיפה של שירותים המאפשרים לבצע בדיקות רפואיות מרחוק ולקבל ייעוץ רפואי און-ליין בתחומים רבים ומובילה חדשנות בתחום השירותים הדיגיטליים.

מטופלים רבים מעדיפים היום לבצע ביקור רפואי בשיחת וידאו או טלפון וכ-30 אחוז מהביקורים אצל רופא המשפחה ורופא הילדים נעשים מרחוק.

TYTO שירות בלעדי של כללית – בדיקות רפואיות מרחוק

אבחון של רופא וביצוע בדיקה רפואית מרחוק, מבלי לצאת מהבית, באמצעות מכשיר חדשני קומפקטי ופשוט לשימוש – TYTO. המכשיר מאפשר לבצע בדיקות חום, לב, דופק, ריאות, גרון, אוזניים בטן ועור ושידור המדדים הרפואיים און-ליין לרופא המייעץ בשיחת וידאו צ'ט. הייעוץ מתועד בתיק הרפואי האישי ובמידת הצורך הרופא מנפיק מרשם דיגיטלי או מפנה למיון. המכשיר מתאים לבדיקת ילדים ומבוגרים. השירות הושק לפני כשנתיים בהצלחה גדולה ומדי חודש מבוצעים אלפי ייעוציים ובדיקות מרחוק באמצעות מכשיר ה-TYTO. בחודשים האחרונים נרשמה עליה במספר המכשירים שנרכשו וכללית מצטיידת במכשירים נוספים על מנת לעמוד בביקוש. השירות פועל משעה 08:00 עד 24:00 בכל יום.

תרופות עד הבית – בית מרקחת און-ליין

הזמנת תרופות וקבלתן במשלוח עד הבית עם שליח או באיסוף עצמי מבית המרקחת – בהתאם לבחירת הלקוח.

איך זה עובד? הלקוח נכנס לאזור האישי באתר או באפליקציית כללית, בוחר בשירות "בית מרקחת און ליין" ומזמין את תרופות המרשם, תרופות ללא מרשם ופריטים מהמגוון הקיים בבתי המרקחת. לאחר מכן, מסמנים את הבחירה האם לקבל את תרופות באמצעות שליח או באיסוף עצמי מבית המרקחת. הרוקחים בבתי המרקחת זמינים למענה טלפוני לכל שאלה בדיוק כמו בדלפק בית המרקחת.  בסיום ביצוע ההזמנה הלקוח יקבל הודעת סמס עם מספר ההזמנה ומייל עם פירוט ההזמנה.

תרופות עד הבית: משלוח בעלות 27 שקלים, בהזמנות מעל מ-150 שקלים (לא כולל תרופות מרשם) המשלוח חינם ובנוסף בתקופת הקורונה מטופלים בגילאי 75 ומעלה פטורים מתשלום.  שירות איסוף עצמי מבית המרקחת ניתן ללא עלות. רשימת היישובים ובתי המרקחת בהם ניתן השירות זמינה באתר כללית ומתעדכנת כל העת. השירות ניתן לבעלי הרשאה לחיוב חשבון (בילינג).

ערכה ביתית לבדיקת שתן לאבחון דלקות, לבדיקת רמת חלבון לנשים הרות  ועבור מועמדים לצו ראשון

כללית היא הראשונה בישראל המאפשרת אבחון של דלקות בדרכי השתן באמצעות בדיקה ביתית דיגיטלית מהירה והראשונה לאפשר לצעירים בגיל 16 המיועדים לגיוס לצבא לבצע את בדיקת השתן הנדרשת עבור צו ראשון בבית. השירות ניתן באמצעות ערכת בדיקה חד־פעמית. תוצאת הבדיקה מתקבלת בתוך מספר דקות מרגע ביצועה ונשלחת לתיק הרפואי, לגורם הרפואי המטפל – ולמטופלת או למטופל. פיענוח התוצאה נעשה באפליקציה ייעודית שמדריכה ומלווה את המשתמש/ת לסרוק את מקלון הטבילה במצלמת הסמארטפון. המצלמה "קוראת" את התוצאה מעבירה אותה לעיבוד והאבחנה נשלחת, כאמור, באופן מאובטח לתיק הרפואי של המטופל. תוצאות הבדיקה הביתית זהות באמינותן לבדיקות הנעשות במעבדה.

לצורך אבחון דלקת בדרכי השתן ניתן לרכוש את הערכה בבית מרקחת עם מרשם מרופא בעלות של 24.5 שקלים. בשעות הערב ובסופי שבוע ניתן לפנות לשירותי האון-ליין של כללית ולהתייעץ עם רופא משפחה, אשר במידת הצורך, ינפיק מרשם דיגיטלי לערכת הבדיקה הביתית ובהתאם לתוצאות הבדיקה ניתן לקבל טיפול רפואי בשירותי האון־ליין.

לאחרונה התווספה קבוצה נוספת – צעירים בגילאי 16, המיועדים לגיוס לצבא ונדרשים להגיע ללשכת הגיוס עם תוצאות בדיקת שתן אשר בוצעו בקופת החולים, יוכלו לבצע את הבדיקה מבלי לצאת מהבית. הם יכולים להגיש בקשה לרופא דרך האפליקציה ובאתר כללית  און-ליין לקבלת מרשם עבור ערכת השתן הדיגיטלית, להזמין את הערכה דרך שירות בית מרקחת און-ליין, לבצע את הבדיקה בבית ולהדפיס את התוצאות (בעלות של 24.5 שקלים).

נשים הרות מקבלות את הערכה לצורך בדיקת רמת החלבון בשתן מאחות ליווי היריון, ללא כל עלות.

ביקור בווידאו או בטלפון אצל רופאי משפחה, רופאי ילדים, רופאים יועצים ושירותי תזונה ובבריאות הנפש

שיחת וידאו עם רופא המשפחה ורופא הילדים האישי: רופאי משפחה וילדים מבצעים את המפגש הטיפולי בשיחות וידאו. ניתן לתאם תור בשיחת וידאו עם הרופא האישי באפליקציה או באתר כללית.

ביקור וידאו / טלפוני בבריאות הנפש: ניתן בהתאם לשיקול והמלצה מקצועית.

ביקור טלפוני עם רופאים יועצים: באחרונה החלה גם הרפואה היועצת לאפשר לזמן תור טלפוני לכ־1800 רופאים ב־45 התמחויות שונות. בעתיד הקרוב תתווסף גם האפשרות לזמן ביקור בווידאו לרופאים יועצים.

שירות 'פשוט לבקש': באתר ובאפליקציית כללית שליחת בקשות לרופא ולמרפאה, כולל התייעצות כתובה עם הרופא.

התייעצות און-ליין עם רופאי ילדים, משפחה ועור בשעות הערב והלילה (חינם)

'כללית' מציעה ללקוחותיה שירותי און-ליין ייחודים הניתנים בשעות הערב והלילה בימות השבוע ובסופי שבוע ערבי חג וחג, ללא כל עלות, בשלושה תחומי רפואה מובילים.

רופאי משפחה און־ליין: התייעצות עם מומחה ברפואת משפחה בווידאו-צ'ט מהסמארטפון. השירות ניתן מידי ערב בשעות 16:00-24:00 ובסופי שבוע וחג. הייעוץ ניתן על-ידי מומחים ברפואת משפחה כאשר לרשות הרופא המייעץ גישה לנתונים רלוונטיים של המטופל. סיכום ההתייעצות נשלח ישירות לרופא המשפחה הקבוע על מנת לשמור על רצף טיפולי ולהמשך מעקב וטיפול רפואי. בנוסף, באפשרות הרופא היועץ, בהתאם לשיקולו הרפואי, לתת מרשם דיגיטלי כאשר נדרש טיפול תרופתי או להוציא הפנייה למיון במידת הצורך.

על מנת לעמוד בביקושים הגדולים לשירות, כללית נערכת בימים אלה להרחבת שעות הפעילות של רופא משפחה און ליין כך שיתחילו מהשעה 14:00. זאת בכל ימות השבוע, כולל ערבי חג וחג. הרחבה זו צפויה להתחיל בימים הקרובים.

רופאי ילדים און־ליין: ההתייעצות און־ליין מאפשרת למומחה להתרשם ממצבו של הילד ולתת ייעוץ בזמן אמת. השירות פועל בימי חול משעה 16:00 עד שעה 6:00 בבוקר שלמחרת. בסופי שבוע ובחגים משעה 13:00 ביום שישי (או בערב החג) ועד השעה 6:00 ביום ראשון שאחריו או יום החול שאחרי החג. השירות ניתן חינם להורים לילדים עד גיל 18.

על מנת לעמוד בביקושים צפויים, בכללית נערכים להרחבת שעות הפעילות של רופא ילדים און ליין כך שיתחילו משעה 14:00 בימי חול, בסופי שבוע, ערבי חג וחג.

רופאי עור און־ליין: התייעצות עם מומחה ברפואת עור בווידאו-צ'ט מהסמארטפון. השירות ניתן בימים א'-ה', בין השעות 20:00-24:00, ללא תשלום, ומספק ייעוץ והכוונה רפואית למגוון בעיות עור כמו: אקנה (פצעי בגרות), אסתמה של העור, נשירת שיער והקרחה, דלקות עור, פטרת בעור ובציפורניים, גרד, הפרעות פיגמנטציה, הרפס, עקיצות ועוד.

טייטו - אבחנות רפואיות

טייטו – אבחנות רפואיות

מוקד תמיכה נפשית 2708*

כללית, בשיתוף משרד הבריאות, החלה בהפעלת שירות למתן סיוע ותמיכה נפשית באמצעות שיחות טלפוניות. השירות ניתן בחינם, ללא צורך בהפניה או אישור, על ידי מטפלים מומחים בבריאות הנפש. ניתן לתאם עד 3 שיחות טלפוניות עם צוותים מקצועיים באמצעות מוקד 2708*. השירות ניתן לכל הגילאים ובשפות שונות, ללא עלות.

איך פונים לשירות? מתקשרים למוקד 2708*, הפועל בימי א'-ה', בין 7:00 ל-20:00, וימי ו' בין השעות 07:00 ל-13:00. מתאמים מועד לשיחת ייעוץ והמטפל או המטפלת יוצרים קשר במועד שנקבע. השירות ניתן בכל הגילאים, ללא צורך בהפניה או בטופס התחייבות (טופס 17).

שירותים ללקוחות כללית מושלם וכללית פלטינום

מעבדה עד הבית ב-20 שקלים בלבד: לקוחות שאינם יכולים להגיע למרפאה או רוצים לקבל שירות בבית יוכלו להזמין שירות מעבדה עד הבית בעלות מופחתת. לנוכח העלייה בביקוש לשירות, הוגדל מערך הצוותים המספקים את השירות. מידע על הספקים המעניקים את השירות באתר כללית מושלם.

התפתחות הילד און ליין ללקוחות כללית מושלם: ספקים נבחרים נותנים שירות במסגרת כללית מושלם און-ליין בהתאם לתקנון.

רפואה משלימה און-ליין: ייעוץ און-ליין לגבי הטיפול המשלים המתאים למצבו של המטופל. לפני קבלת טיפול בכללית רפואה משלימה על המטופל לעבור ייעוץ רפואי על ידי רופא המתמחה גם ברפואה משלימה. הרופא, רואה את התיק הרפואי של המטופל, מתשאל אותו ומתאים לו את הטיפול המתאים למצב ולצרכים. שיחת וידאו צ'אט מבוצעת לאחר שהמטופל הוריד אפליקציה ונקבע מועד לשיחה. השירות כולל ייעוץ רפואי, טיפול בנטורופתיה והומאופתיה. בסוף שיחת הייעוץ נקבעת תוכנית הטיפול.

חוות דעת שנייה עם רופא מומחה און-ליין: לקוחות כללית מושלם המבקשים לקבל חוות דעת נוספת מרופא פרטי יכולים לעשות זאת בשיחת וידאו עם עשרות רופאים מרשת הרופאים של כללית מושלם, שנרתמו להעניק שירות בפלטפורמה זו.

עלות הייעוץ 100 שקלים (במקום 150). בשר"פ הדסה עלות הביקור 200 שקלים (במקום 250). רשימת הרופאים המעניקים שירות באון ליין באתר כללית מושלם ובמוקד שירות  2700*.

אימוני כושר וייעוץ תזונה אישי עד הבית

כיסוי חדש ללקוחות כללית מושלם פלטינום, הנותן מענה גם לתקופת הקורונה בה אנו נדרשים לשמור על כללים חדשים, אך יחד עם זאת יאפשר יכולת לשמור על אורח חיים בריא: חבילה של עד 10 מפגשים עם מאמן/נת כושר אשר בונים ומתאימים תוכנית אימון אישית בהתאם ליכולות ולהעדפות האישיות. בנוסף, עד 3 מפגשים עם יועץ/ת תזונה אשר מרכיבים תפריט המתאים לאורח החיים לסגנון ולהעדפות האישיות – והכל במסגרת הבית. השירות ניתן בהשתתפות עצמית של 50 שקלים למפגש, ומיועד ללקוחות מעל גיל 18. השירות ניתן בפריסה ארצית וניתן על ידי נותני שירות שבהסכם.

להזמנת מאמן כושר עד הבית או תזונאית ניתן לפנות בטלפון 03-5688881 או באמצעות האתר.

כללית אקטיב

במסגרת המאמץ להגביר מודעות ואימוץ הרגלי בריאות נכונים כמו פעילות גופנית ותזונה נכונה, כרפואה מונעת, מציעה כללית ללקוחות הביטוח המשלים שלה פתרון חדשני ופורץ דרך: להתחבר לאפליקציית 'אקטיב' המסייעת בניהול הרגלי חיים בריאים, תוך קבלת תגמולים על עמידה ביעדי בריאות כמו עמידה במספר צעדים יומי, שתיית כוסות מים, הפסקת עישון, ירידה במשקל ופעילות מקדמת בריאות.

התגמול מועבר ב"מטבעות בריאות" אותם ניתן לממש בהטבות שונות ורכישת מוצרים מעולם הבריאות, כדוגמת אביזרי כושר, שעון חכם, שוברים לרכישת מוצרי ספורט ובריאות, הנחה  בטיפולי רפואה משלימה ועוד.

התוכנית מופעלת באמצעות אפליקצית 'אקטיב', פותחה בשיתוף חברת יוביטל וחברת מובמנט ((movment, מוצעת ללקוחות 'כללית מושלם' מעל גיל 18 ללא עלות בשנת ההשקה הראשונה. ביצועי המשתמשים יאספו באמצעות האפלקציה דרך מיכשור לביש ודיווחים אישיים של המשתמשים.

שירות DayTwo – איזון רמות הסוכר בדם באמצעות תזונה מותאמת אישי

שירות חדשני לאיזון רמות הסוכר בדם באמצעות תזונה מותאמת אישית. לקוחות 'כללית' יכולים להצטרף לשירות שכולל בדיקה למיפוי וריצוף גנטי של חיידקי המעי, התחברות לאפליקציה אישית לקבלת המלצות תזונה אישיות ושני ייעוציים און־ליין עם דיאטניות של 'כללית'. אם עד כה התאמת הדיאטה לכל מטופל, התבססה על הנחיות קליניות שהיו אחידות לכולם, כעת ניתן לדייק את ההתאמה אישית של התזונה, על בסיס פרמטרים אישיים וקליניים נוספים כמו ריצוף גנטי של חיידקי המעי. המהפכה התזונתית של DayTwo מאפשרת למטופלים לבצע התאמת תוכנית תזונה אישית וליהנות מהיתרונות הרבים הטמונים בכך: שיפור רמות האנרגיה במהלך היום, הפחתת רמות העייפות והתמודדות עם בעיות של סוכר גבוה בדם. לאיזון רמות הסוכר בדם ישנה חשיבות רבה לאור העובדה שבמצב של רמת סוכר גבוהה בדם, הגוף מפריש כמות גדולה של אינסולין. השירות ניתן בעלות מסובסדת של 770 שקלים + 30 שקלים דמי משלוח של ערכת הבדיקה.

אולטרסאונד ביתי להריון בכללית

מבוטחות כללית בהיריון נהנות מעתה משקט נפשי נוסף תודות לשירות חדיש של אולטרסאונד ביתי להריון, פרי פיתוח סטארטאפ ישראלי פורץ דרך, שמאפשר להן לבצע בביתן סריקת אולטרסאונד ולעקוב אחר התפתחות העובר בנוחות, בסביבתן הטבעית.

הסריקה מבוצעת באמצעות מכשיר קטן וקומפקטי שמורכב על הסמארטפון לביצוע באופן עצמאי של סריקת אולטרסאונד לעובר. מסך הסמארטפון משמש כמסך האולטרסאונד והאישה יכולה לראות מייד את תנועות העובר שלה ואת דופק הלב שלו. סרטוני הסריקה משודרים למוקד ייעודי, המאויש ברופאים מומחים וטכנאי אולטרסאונד של כללית, שמפענחים את סרטוני האולטרסאונד ונותנים לאשה ההרה משוב.

בית החולים לנשים בבילינסון בניהולו של פרופ' ארנון ויז'ניצר, משמש כמרכז הארצי התמיכה בשירות האולטרסאונד הביתי להריון .

לקראת השקת המכשיר, נערך בבילינסון מחקר שבמהלכו נותחו למעלה מ־1,300 סרטוני אולטרסאונד ביתיים ונמצא כי האולטרסאונד הביתי מאפשר לצפות באיכות גבוהה בפעילות ליבו של העובר, בתנועות העובר ובנוזל מי השפיר וכי מדובר בפתרון שימושי, בטוח ויעיל לניטור עוברים מרחוק. המטופלות דיווחו על שביעות רצון רבה ביותר מהשימוש ונתנו ציונים גבוהים מאוד על ההתאמה לאורח החיים ועל האפשרות לבצע את הבדיקה במקום ובזמן שנוחים להן, ללא צורך ביציאה מהבית, זימון תור והמתנה. המכשיר קיבל אישור של משרד הבריאות ושל השוק האירופי (CE) ונמצא בהליכי אישור של ה־FDA  וניתן לשימוש כבר מאמצע החודש הרביעי להריון, משבוע 14 ומעלה. בכל סריקה ניתן לשלוח עד 5 סרטוני אולטרסאונד קצרים.

כאשר כל המדדים בבדיקה נמצאו תקינים, נשלחת תשובת הרופא ישירות לתיק הרפואי של המטופלת שמקבלת הודעת SMS עם קישור און־ליין לצפייה בסיכום הביקור. במידה ונמצא מדד שאינו תקין, הרופא יוזם קשר טלפוני עם המטופלת ומנחה אותה כיצד עליה לפעול. במקרה זה, רק לאחר השיחה יישלח סיכום הביקור לתיק הרפואי של המטופלת.

לקוחות כללית מושלם זכאיות לרכוש את מכשיר האולטרסאונד הביתי להריון בהשתתפות עצמית מופחתת של 650 שקלים, כולל משלוח עד הבית. בשלב הראשון המכשיר יהיה זמין לבעלי מכשיר אנדרואיד ובחודשים הקרובים יחל שירות גם במכשירי אייפון.

אולם, יש להדגיש כי האולטרסאונד הביתי מראה רק חלק קטן מהמדדים, אינו מחליף את סקירת המערכות המוקדמת או המאוחרת, בדיקות הריון שגרתיות ובדיקה מלאה שבה ניתן לאבחן את מצב העובר במדויק.

כללית סמייל: ייעוץ לרפואת שיניים דחופה עם רופא שיניים און-ליין

ייעוץ, תמיכה ושירות למטופלים הזקוקים לרפואת שיניים דחופה באמצעות שיחת וידאו און-ליין עם רופא שיניים מקצועי ומכל מקום: מהנייד, המחשב הביתי וזאת כדי לתת מענה מיידי למטופל ולמנוע הגעה שאינה הכרחית למרפאה: במהלך הקורונה, בצל הסגר, מטופלים אשר נזקקו לטיפול קיבלו ייעוץ טלפוני מרופא השיניים.

מבדיקת כללית סמייל עלה כי כ-50 אחוז מהמקרים שטופלו באמצעות שיחות ייעוץ מרחוק, קיבלו את המענה לו היו זקוקים ובכך נמנע הצורך להגיע פיזית ומיידית למרפאה.  לאור הניסיון המוצלח נפתח שירות של רפואת שיניים און-ליין: ייעוץ למקרים דחופים בשיחת וידיאו מבלי להגיע למרפאה ומתן מענה מיידי לבעיה, כמו גם קביעת תור לרופא השיניים להמשך הטיפול בטווח הקרוב.

למי השירות מיועד? ללקוחות כללית, במקרים דחופים שאינם מחייבים הגעה מיידית למרפאה, למשל חתיכת שן שנשברה תוך כדי לעיסה (ולא בנפילה), ללא כאבים נלווים וכאשר השבר אינו מפריע אסתטית, דלקת חניכיים שמחייבת נטילת אנטיביוטיקה, נפיחות בפה שמחייבת אנטיביוטיקה, למשל, ליד שן שעברה טיפול שורש, דלקת סביב שן בינה – ללא נפיחות תחת הלסת, נפילת שן מתותבת או שבר קטן של חרסינה בכתר ועוד.

איך השירות עובד? כדי לקבל הפניה לשירות האון-ליין, יש לענות על מספר קטן של שאלות שמהן יוכל רופא השיניים לקבל תמונת מצב ראשונית על המצב הרפואי, לדוגמה, אחת השאלות היא האם לא ישנת בלילה עקב כאבים. במקרה והכאבים מדירים שינה ההעדפה היא להפנות את המטופל למרפאה בהקדם. כאמור, בהתאם למענה על השאלות מנותבים לייעוץ און-ליין או לתיאום תור הגעה פיזית למרפאה.

מתי יש להגיע פיזית למרפאה? במקרה של חבלות שיניים, במקרה של כאב פועם המעיר משינה, במקרים אלה יש להתייעץ עם המוקד על מנת להגיע מיידית למרפאה.

שעות פעילות: ימים א' עד ה', בין השעות 15:00-08:00. יש להתקשר למרפאת השיניים ולעקוב אחר הנחיות הנתב הקולי.

לדברי ד"ר חגי סלוצקי, מומחה לרפואת שיניים ציבורית והרופא הראשי של רשת כללית סמייל: "בתקופת הסגר למדנו כי ניתן להקל במיידי על המטופלים ומנגד לייתר עבורם את ההגעה המיידית למרפאה, החלטנו כי יהיה זה נכון להמשיך את השירות ולשדרג אותו. הרופאים שייתנו מענה במסגרת שירות ייחודי זה הם רופאי שיניים מהוותיקים בתחום, עם ניסיון של עשרות שנים ומכירים את המקרים הקליניים השונים ויודעים איך לפתור את הבעיה ולהתאים את המשך הטיפול".

ובאופן כללי: ניתן לזמן תור לבדיקות קורונה, תור לחיסון שפעת וכן, לקבל תוצאה בדיקת קורונה באנגלית ליוצאים מחו"ל באתר/אפליקציית כללית.


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר