צוות מיון קהילתי של כללית במרכז הרפואי לין | צילום: דוברות כללית
צוות מיון קהילתי של כללית במרכז הרפואי לין | צילום: דוברות כללית

המרפאה סגורה ואתם חושבים לפנות למיון? ישנם מספר דברים שאתם חייבים לדעת

מבוטחי כללית נהנים מכתובת זמינה לטיפול רפואי מבוקר עד לילה, כולל סופי שבוע: מענה המשלב את השירות המרפאתי ומיונים קהילתיים עם מוקד רפואי הפועל בתוך מתחם המרכז הרפואי כרמל

פורסם בתאריך: 7.10.21 22:50

חלק ניכר מהפניות לחדר מיון ניתנות לטיפול במסגרת הקהילה ללא צורך בהגעה לבית חולים, שמכבידה על החולה וגם תורמת לעומס מיותר בחדרי המיון. על כן, דואגת כללית להרחיב את המענה הטיפולי כדי לאפשר גם בשעות הערב והלילה לקבל טיפול ללא צורך להגיע לחדר המיון, אלא אם מדובר במצב רפואי המחייב זאת.

כללית מעניקה למבוטחיה שירותי רפואה דחופה ומענה זמין עד שעת לילה מאוחרת, כולל סופי שבוע. כללית פתחה בתוך מרכז רפואי כרמל, המהווה כתובת למטופלים בנוסף למאות מרפאות כללית בכל יישוב ושכונה ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי.

המוקד בכרמל, הפועל בשטח בית החולים בנפרד מחדר המיון, הוא מתכונת ראשונה מסוגה. המוקד ממוקם באתר אשפוז יום, שעבר שיפוץ מקיף בסטנדרטים גבוהים, עם צוות מבית החולים וממרפאות כללית בקהילה של רופאים איכותיים ומנוסים ברפואת משפחה או פנימית, ילדים וטראומה ואחיות מיומנות. שילוב זה מבטיח רמה מקצועית גבוהה במיוחד ואמצעי אבחון וטיפול המצויים באתר, כמו רנטגן, מעבדה דחופה, אפשרות להשהות את המטופל למספר שעות לשם מעקב, מתן עירויים, אינהלציות ועוד.

בשעות היום פועל חדר מיון קהילתי במרכז הרפואי לין. חדר המיון ממוקם בקומת הקרקע של לין, שעברה שיפוץ מקיף, במתחם ייעודי, עם כניסה נפרדת, בצמוד למחלקת התאונות.

במערך משולב טיפול בבעיות פנימיות דחופות עם טיפולי טראומה, כולל 12 עמדות טיפול ובדיקה הכוללות מיטות וכורסאות. בעת הצורך, ניתן להשהות את המטופלים, למשך מספר שעות, למעקב ולמתן אינהלציות, חמצן, עירוי נוזלים למניעת התייבשות ועוד.

צוות חדר המיון הקהילתי בלין מאויש על ידי רופאים מומחים מבתי החולים כרמל ורמב"ם, בעלי ניסיון רב בחדר מיון ולרשות הצוות תשתית לביצוע בדיקות עזר, כגון מכון ההדמיה בלין בו מבוצעות בדיקות להשלמת הבירור.

השירות נתמך בצוות גדול של יועצים מומחים המאיישים את המרכז הרפואי לין, כמו קרדיולוגים, מומחי סוכרת, נשים ועוד שמסייעים באבחון ובטיפול בחולה השוהה במיון הקהילתי. כמו כן, במידה והמטופל מקבל מרשם מהרופא, לרשותו בית מרקחת במרכז הרפואי לין.

ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי של כללית פרוסים חדרי מיון קהילתיים בעכו, נהריה, כרמיאל וסח'נין. במרכז הרפואי כרמל קיים מוקד לרפואה דחופה בשעות הערב והחל מהחודש גם בקריית הבריאות זבולון, בקרית ביאליק. המוקד ממוקם בבניין מספר 1 של זבולון, בקומה 1. המוקד ישמש כמוקד רפואי לאחר שעות פעילות המרפאות ועד 23:00 מידי יום, כולל סופי שבוע וחגים.

הצוות הרפואי מורכב ממומחים בתחומי רפואת משפחה, ילדים, פנימית וטראומה וייתן מענה רחב ללקוחות כללית כולל צילומי רנטגן, אק"ג, שרותי מעבדה נרחבים, תפירות, גבס.

"מדובר בשירות חשוב, בעיקר במציאות כיום בה בתי החולים עמוסים. המטופלים של כללית נהנים מצוות רפואי איכותי, הרצף הטיפולי נשמר ורופא המשפחה מיודע באשר לאבחון והטיפול שניתן למטופל שלו גם לאחר שעות פעילות המרפאה במסגרת פעילות המוקד. שירותי הרפואה הניתנים במוקדים, קרוב לבית, חוסכים למטופלים זמן המתנה יקר והם מקבלים מענה אבחוני וטיפולי טוב במקום ושבים לביתם במהרה", מסבירה ד"ר לילך צולר, המנהלת הרפואית של מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית.

רונן נודלמן, מנהל מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית משתף ש"האווירה במוקדים הקהילתיים רגועה וידידותית יותר מזו שבהמולת חדר מיון ואין צורך במכתב הפניה. זהו פתרון מנצח, הן עבור המטופל והן לצוותי חדרי המיון בעיר שבתקופה זו  לעיתים עמוסים פונים כשמרביתם לא נזקקים באמת לתנאי בית חולים ובעייתם הרפואית יכולה לבוא על פתרונה הטוב בקהילה".

שעות הפעילות במיון הקהילתי בלין הן בימי חול בין השעות 08:00-18:30 ושישי עד 11:30.

שעות פעילות המוקד בכרמל בימי חול בין השעות 19:00-23:00, שישי וערבי חג 14:00-23:00, שבת וחגים 12:00-23:00. למבוטחי כללית בלבד ומיועד למטופלים בני 16 ואילך.

מתי פונים למיון?

למיון פונים כאשר ישנם מקרים המחייבים פינוי וכשהמרפאה סגורה. מומלץ לפנות למיון כאשר יש כאב המלווה בתחושת לחץ בחזה, עם/בלי זיעה קרה, קוצר נשימה או בחילות, שיתוק או חולשה בצד אחד של הפנים או הגוף עם/בלי הפרעה בדיבור או בלבול, קוצר נשימה חריף, הקאה דמית או יציאה דמית אדומה או שחורה, כאב בטן חריף, כאב ראש חריף, תגובה אלרגית קשה – המלווה בתחושת קוצר נשימה או חנק או בצקת בפנים או בלשון, חדירת גוף זר לדרכי הנשימה או לעין, חבלה המלווה בדימום חמור שאינו נעצר, חשד לשבר בעצמות או חוסר יכולת להניע גפה פגועה, חבלת ראש המלווה בהקאה ובלבול, פרכוס לראשונה בחיים, דימום מהאף שנמשך למעלה מרבע שעה או שמתחדש לאחר שפסק, בליעת חומר רעיל, הכשת נחש, כוויה חמורה ומפושטת, התייבשות חמורה ותינוקות עד גיל חודשיים עם חום מעל 38.


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שילת

    השתמשנו לאחרונה בשרות המוקד היה עמוס אבל מיקצועי יעיל וטוב. רק בריאות !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר