שירות רפואי מוקפד (צילום: יח"צ)
שירות רפואי מוקפד (צילום: יח"צ)

מגדלי אלישע: לגור במלון בוטיק במרכז הכרמל

מעל 180 דיירים אינם טועים: "מגדלי אלישע" מתחם הדיור המוגן הגדול בחיפה מספק חיי חברה ותרבות תוססים ברמה מלונאית לאריכות ימים

פורסם בתאריך: 2.7.21 13:10

מאז פרץ נגיף הקורונה, מצאתי את עצמי תרה אחר פתרון מגורים ראוי לאבי, היכן יוכל לקבל שירותים ברמה גבוהה ולהמשיך באורח חיים העצמאי שהוא קנאי לו. הוצפתי בשאלות. איפה כדאי? אבא גר במרכז הכרמל, איך אנתק אותו מהסביבה המוכרת לו? לצד זאת, ההחלטה התגבשה ובשיחה אוהבת החלטנו למצוא מקום בו יוכל ליהנות מאיכות חיים, חיי חברה, השגחה רפואית ובמיקום אטרקטיבי.

כך הגענו למגדלי אלישע במרכז הכרמל. תואם לנו ביקור עם מנכ"ל הבית ישראל נחמנזון, שציפה לי ולאבי בכניסה ללובי המהודר. איזו תחושה נעימה הציפה אותנו כבר מהכניסה. המבט בעיניו של ישראל פוגג בשנייה את החשש וראיתי איך אבא מתרשם ומתחיל לחייך.

דירות מאובזרות לעילא (צילום: יח"צ)

דירות מאובזרות לעילא (צילום: יח"צ)

פתחנו בסיור בין כותלי הבית כאשר ישראל לא פוסח על אף אחד מהדיירים, שיושבים למשחק קלפים מהנה, מברך אותם לשלום ומתעניין בשלומם. מכל חלון רחב ידיים נשקף הנוף הירוק משולב עם הים הכחול, תענוג, מה גם שהקרבה למרכז הכרמל משחקת פה תפקיד מרכזי. אבא יוכל להתנייד בחופשיות, לפגוש חברים ולהרגיש קרוב לסביבה המוכרת.

התחלנו בבריכת השחייה. ישראל מציין כי זו הבריכה הגדולה ביותר בחיפה, מקורה ומחוממת המשמשת גם לחוגים במים, פתוחה 364 ימים בשנה החל מהשעה 5:30 ולצדה חדר כושר מאובזר, מדריכים מיומנים, ג'קוזי מפנק, סאונה, ספא מקצועי ואני רואה איך אבא כבר זומם על הג'קוזי אחרי שחיית בוקר טובה.

אנחנו ממשיכים לחדרי הפעילות, שם אנחנו פוגשים את רכזת התרבות, שמספרת לנו על שלל הפעילויות במתחם מציור, אומנות, מוזיקה, מקהלה שמופיעה באירועי הבית, ועד קורסים בתחומי דעת שונים כמו תנ"ך, היסטוריה, אימונים משפרי זיכרון ובכל ערב הרצאה עם טובי המרצים בארץ. ואני חושבת לעצמי "ואוו, מרשים ואיכותי. מתאים לאבא האינטלקטואל שלי. אני כבר רואה אותו מדלג מהרצאה להרצאה".

בדרכנו למתחם הדירות פורש בפנינו ישראל את שפע השירותים שמציע הבית כמו בנק שמגיע לרווחת הדיירים, מינימרקט, קפיטריה, מסעדה, שירותי מספרה, ספריה, בית כנסת, שאטלים למרכז הכרמל, אכן מתכון מוצלח לאריכות ימים.

חדר כושר מהגדולים בעיר (צילום: יח"צ)

חדר כושר מהגדולים בעיר (צילום: יח"צ)

בהערת אגב, הוא מסבר את אוזנינו כי בתקופת הקורונה לא היה במגדלי אלישע ולו נדבק אחד. דיירי הבית המשיכו בשגרת חיים רגילה, בכל פעילויות שהבית מציע כולל השימוש בבריכת השחייה. "נערכנו למצב החירום בצורה אופטימלית, עבדנו בשיתוף פעולה מול הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות, הקמנו קבוצות תמיכה למשפחות, ודאגנו להיות קשובים לצורכי הדיירים ולמצוקותיהם. היום אנו נערכים לקליטה של דיירים חדשים".

מיד הוא מציע לנו מבצע מעניין לשלושה חודשים. "אבא יכול להגיע אלינו לתקופה של שלושה חודשי ניסיון בחינם בהם יבחן את התאמתו למסגרת ולאחריהם, אם יבחר להישאר, יקבל הנחה על סך 140 אלף שקלים מסכום הפיקדון". נשמע מצוין. נראה לי שאחרי שלושה חודשים במקום הנפלא הזה, שנראה כמו כפר נופש נוסח 'קלאב מד' שמח ומזמין, אבא שלי בטוח יבחר להישאר.

ומה מבחינת ההשגחה הרפואית? אני שואלת, למרות שאבא די בריא ויודע בדיוק מה הוא צריך. אבל אני הדאגנית, מתעניינת. "יש לנו מרפאה, רופא צמוד 24 שעות, מעקב אחרי כל דייר, בדיקות דם במקום, צוות אחיות זמין, עובדים סוציאליים ומטפלות כך שאנו מספקים את הצורך הרפואי באופן מלא, לצד שירותי ניקיון מוקפדים".

אנחנו עולים במעלית לבחון אופציה לדירה מתאימה. ישראל פותח את הדלת לאחת הדירות החדשות. "מהמם". דירה מרוהטת באופן מלא, מעוצבת בצבעים נעימים, חדר שינה ענק ועוד חדר קטן לאירוח – אני כבר חושבת על הנכדים שיבואו לבקר – תחושה של חום מתפשטת בי ואני מחייכת. "חשוב לציין", מוסיף לנו ישראל, "שאנו מבצעים כל תיקון ומתאימים את הדירה לדייר. כמו כן, אנחנו מכבדים פרטיותו של כל אחד. יש שאוהבים להיות כל היום בפעילות ויש שאוהבים יותר את הבית. כל אחד מוצא פה את המינונים המתאימים לו להשתלבות בחי הקהילה התוססים שלנו". ואני חושבת לעצמי שהוא לא יודע עם מי יש לו עסק. אבא צעיר בנפשו, פעיל, נוהג, עוד רגע כבר ינהל פה את כל הבית.

חיי קהילה תוססים (צילום: יח"צ)

חיי קהילה תוססים (צילום: יח"צ)

ומה בעניין הארוחות? הרי אבא לבד מחביתה אינו שולט ברזי המטבח. "יש לנו מסעדה שמופעלת על ידי חברת קייטרינג שהיא חברת בת של רשת מלונות דן, כך שהמזון מגוון וברמה גבוהה, מותאם אישית לדיאטה של כל דייר. הדיירים יכולים לאכול במסעדה, לקחת את האוכל לדירה או להזמין אוכל במשלוח על פי התפריט היומי". אבא מציץ לחדר האוכל, הניחוחות המגרים של ארוחת הצהריים כבר כאן.

את הביקור אנו חותמים בקפה במרפסת הפונה אל הים. ישראל משאיר לנו זמן לשאלות ומסכם כי במגדלי אלישע פועלים על פי מודל ייחודי ואפקטיבי לשמירה על תוחלת חיים איכותית ועל אריכות ימים וכאילו קרא את מחשבותיי הוא מוסיף כי הקשר עם משפחות הדיירים שוטף, הבית פתוח וניתן לבקר בכל שעה.

אחרי כל זה נשארה לאבא שאלה אחת אחרונה: התרשמתי מאוד. מתי אני יכול להגיע? "אתה מוזמן בברכה בכל יום מר אורן".

לא יודעת מה איתכם, עבורנו עונה בהחלט על כל הדרישות והרבה מעבר. מתחם יוקרתי, ברמה של מלון בוטיק, חברה תוססת וצעירה, מה צריך יותר מזה? אהבנו. מקווים שגם אתם.

ליצירת קשר: "מגדלי אלישע", רחוב יאיר כץ 12, חיפה, טל': 04-8309000


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר