בית שהוא משפחה. "דור כרמל" (צילום: מירב שרוט)
בית שהוא משפחה. "דור כרמל" (צילום: מירב שרוט)

דור כרמל: בית חם באווירה משפחתית

בית הדיור המוגן "דור כרמל" חוגג 27 שנים של מתן מענה איכותי לבני הגיל השלישי באווירה משפחתית, חמה ועוטפת, יחס אישי וליווי רפואי זמין לאורך כל שעות היממה

פורסם בתאריך: 2.7.21 14:02

כולנו רוצים להיות מאושרים, להרגיש שמצאנו מקום שנותן לנו תחושה אמיתית של בית, שנרגיש בו בטוחים, שנהנה מהחברה ומפעילויות מגוונות, ולאחר כל ההתלבטויות והחששות – נדע שעשינו את הבחירה הנכונה.

את כל אלה ועוד הרבה יותר תפגשו בדיור המוגן "דור כרמל", השוכן במרכז שכונת נווה שאנן, טובל בנוף פסטורלי וקרוב למרכז העיר.

כבר בכניסה לבניין עולה תחושה של חמימות נעימה, שתלווה אתכם בזמן הביקור בבית. לובי רחב ידיים מפנק, פרלמנט של גברים ונשים ושיחות חולין עם קפה ומאפה, ברקע תערוכה מתחלפת של ציורים פרי יצירתם של דיירי הבית, פשוט מחמם את הלב.

את הבית מנהל צוות רב מקצועי, כשהמוטו המנחה הוא: "אתם תדאגו לעשות חיים ואנחנו נדאג לכל השאר". הצוות מתנהל באנושיות, סבלנות, זמינות ואהבה רבה לדיירים, צוות שמורכב בעיקר מנשים, שעקרונות של שיתוף פעולה, אוזן קשבת ותמיכה, הן הבסיס לעבודתן עם הדיירים ובני משפחותיהם.

בדקתי מה מיוחד ב"דור כרמל", מה הופך את האנשים בבית למאושרים? הסתובבתי ופגשתי אנשים מחייכים ודיירים ששמחו לשתף אותי בכך שבחירתם ב"דור כרמל" הייתה "הדבר החכם ביותר שעשו".

כששאלתי מדוע ומה מייחד את הבית הדגישו את האווירה הטובה והמשפחתית, תחושת הביטחון, חיי תרבות עשירים וזמינים, מעטפת רפואית 24/7, ובעיקר, הרחבת חוג החברים והתחושה "שאתה אף פעם לא לבד".

שאלו אותי: "איפה עוד תמצאי בריכת שחייה חצי אולימפית שמחוממת כל השנה, ג'קוזי, אולם התעמלות, חדר הכושר עם מדריכי כושר מקצועיים שמתאימים עבור כל דייר תוכנית אישית, הרצאות מגוונות, קונצרטים ומגוון חוגים, שירותי מספרה, מכון לקוסמטיקה, ושירותי בנק שמגיעים אל הדיירים אחת לשבועיים.

ומה יותר נחמד מלסיים הרצאה או קונצרט ולשבת בפנינה של הבית, המרפסת רחבת הידיים, המשקיפה אל נוף הטכניון והמפרץ, בה אנו נהנים לשבת בחברותא".

בנוסף רבים ציינו: "חבל שלא עשינו את הצעד הזה הרבה יותר מוקדם".

הופתעתי לגלות על הקשר המיוחד שנוצר בין הדיירים והצוות, חוסר הרשמיות, התחושה שכל דייר יכול ליצור קשר מידי עם כל אחד מאנשי הצוות, כמעט בכל שעה ותמיד להיענות בחיוך ובסובלנות. "זה מה שמוסיף לתחושת הנועם והביטחון".

תקופת הקורונה הייתה קשה ומאתגרת. הצוות עשה כול שביכולתו כדי לאפשר לדיירים המשך ניהול חיים מלאים בין כותלי הבית. פעילויות התרבות המשיכו להתקיים כמעט במלואן, תוך הקפדה על הכללים.

הקשר עם המשפחות נשמר בעידוד ובדרבון הצוות באמצעות זום, וואטסאפ והעברת תמונות בין הדיירים למשפחות, דבר שגרם לדיירים אושר רב וחיזק אותם בתקופה קשה זו.

אין ספק כי תקופת הקורונה העצימה את תחושת הבדידות והמצוקה ובימים אלה מסתמנת עלייה בביקושים ל"דור כרמל".

דיירי הבית, שהרגישו מוגנים וברי מזל שהם ב"דור כרמל" ולא לבד בבית, שיתפו את חבריהם ולאחרונה מדווח הצוות על כך שרוב המתעניינים הם על סמך "חבר מביא חבר". ובהחלט, ישנה הרגשה של התחדשות באוויר, הדירות החדשות משופצות ברמת גימור גבוהה מאוד, בצבעים מרגיעים, המטבח מצויד קומפלט ומאפשר לדייר לבחור בין אם להמשיך לנהל מטבח פעיל או להתפנק במסעדת הבית במרחק לחיצת כפתור במעלית.

בתוך ההתנהלות המשפחתית, אין לפסוח על שירותי המרפאה המצוינים ב"דור כרמל". מרפאת הבית שמנוהלת באווירה קיבוצית ומבוססת על קשרים אישיים. כל דייר יכול להגיע למרפאה בכל שעה ולקבל פתרון למצוקה. צוות הרופאים זמין 24 שעות.

ראוי במיוחד לציין את מעורבותם של הדיירים ותרומתם לבית. דיירים שמתנדבים ומעבירים שיעורים והרצאות, מתנדבים בספריה, במחלקה הסיעודית, בקליטת דיירים חדשים, בקידוש של יום שישי וגם בפעילות למען הקהילה ועוד אינספור פעילויות שממלאות אותם לצד חיי תרבות עשירים מאוד וגדושים בפעילות מחוץ לבית כמו טיולים, נסיעות לחוף הים או שאטלים למרכז זיו בנווה שאנן. כמובן שמכבדים את הפרטיות וכל דייר בסופו של דבר בוחר את רמת הפעילות שמתאימה לו.

התרשמתי עמוקות מהאמון המלא שנותנים הדיירים בצוות ומהחיוך על הפנים שאומר הכל. כל זה הודות ליצירתיות, הגמישות המחשבתית, החשיבה על כל פרט והרצון המשותף של כולם לעשות טוב. המדיניות בבית היא דלת פתוחה והדיירים פורחים, רגועים, מאושרים, ויש שאף מוצאים זוגיות חדשה. אז מי אמר שאי אפשר להתאהב או להיות נאהב בגיל השלישי?

לובי מפנק ומרווח, טובל בנוף הירוק (צילום: מירב שרוט)

לובי מפנק ומרווח, טובל בנוף הירוק (צילום: מירב שרוט)

"אני רגועה וזה בשבילי הכל"

כרמלה שפיגלר, בת 88, מספרת איך הגיעה ל"דור כרמל" וכמה היא מברכת על החלטתה זו: "הגעתי לכאן בשנת 2017 כאשר בעלי, עליו השלום, אושפז במחלקה הסיעודית. יש לי בן בירושלים ובת בכרמיאל, אך לא רציתי לעזוב את חיפה ובהחלטה של שבועיים פניתי לדיור המוגן. כך נהניתי מיתרונות הבית וסעדתי את בעלי. אני חייבת לציין שמאז שנפטר הצוות עטף אותי בצורה בלתי רגילה, מתעניין בי, מקשיב לי ועשה הכל כדי לעזור לי לחזור למסלול.

"הבוקר הלכתי לשיעור פלדנקרייז, אחר כך השתתפתי  בסדנה לתרגול תאי המוח והזיכרון. אחרי ארוחת צהריים טובה, שאני מקפידה לבשל בעצמי, שלאף שטונדה קצרה מול הנוף הירוק, ומתפנה לפעילות של אחרי הצהריים. הכרתי חברות חדשות, אנחנו בוחרות את הפעילויות יחד או סתם נהנות לרכל לנו על המרפסת. בתקופת הקורונה היה פה מדהים, הקשר עם הצוות, עם המשפחה, לא מובן מאליו.

"יש פה צוות מנצח, זמין, פותר כל בעיה, אני מרגישה שעשיתי את הבחירה הכי טובה בחיים שלי, וזה מגיע לי אחרי שנים רבות של עבודה קשה, אחרי ששרדתי את זוועות השואה, אני שלווה ורגועה".

במהלך חודש אוגוסט חוגגים ב"דור כרמל" 27 שנות פעילות עם הפנינג והופעות, חגיגה כהלכתה לכל המשפחה בבית חם, שמיטיב עם דייריו וזו איננה קלישאה.

ליצירת קשר: "דור כרמל", רחוב גדליהו 1א', נווה שאנן, טל':  04-8297297 


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר