מתארחים במשחקים של מכבי חיפה | צילום: ראובן פריזי
מתארחים במשחקים של מכבי חיפה | צילום: ראובן פריזי

שמעון סבג למען ניצולי השואה בחיפה

בימים אלה השלימה עמותת "יד עזר לחבר" בראשותו של מנכ"ל העמותה, מר שמעון סבג את בנייתו של המבנה החדש בקריית חסד, שיעניק בית חם ותומך לעוד 16 דיירים חדשים, שורדי שואה, בערוב ימיהם

פורסם בתאריך: 23.6.21 10:24

עמותת "יד עזר לחבר", אשר נוסדה מתוך רצון לסייע לניצולי השואה לחיות בכבוד לאחר ששרדו את התופת, משלימה בימים אלה את בנייתו של המבנה החדש בקריית חסד, שיאכלס בקרוב 16 דיירים חדשים, שיזכו לבית חם ומעטפת תומכת.

קריית חסד, המשתרעת על פני הרחובות קסל, בן שמן ועמק הזיתים, היא מתחם בניינים אותם התאימה העמותה לצורכי המגורים של שורדי השואה. בקריה מעל 17 מבנים, המאכלסים יותר ממאה דיירים, שבעבר חיו מתחת לקו העוני והיום נהנים משלוש ארוחות ביום, צוות אחיות ומטפלות צמוד, שירותי פיזיותרפיה ומערכת עשירה של חוגים ופעילויות לאורך היום במועדון החברתי המפואר במתחם.

על היוזמה המבורכת מופקד שמעון סבג, מנכ"ל העמותה. סבג אף יזם את הקמתו של מוזיאון השואה היחיד בעולם, שנמצא בתוך המתחם וחושף את העדויות האותנטיות של ניצולי השואה.

יד עזר לחבר ברחוב קסל | צילום:

יד עזר לחבר ברחוב קסל | צילום: ראובן פריזי

סבג: "התחלתי עם הפעילות אחרי שלא יכולתי להכיל את סבלם של ניצולי השואה, אנשים שידעו כל כך הרבה כאב ודווקא פה בישראל אינם זוכים לעדנה. מגיע להם הכל. בזכותם אנחנו פה. מגיע להם שסיפורם יישמע ובעיקר, מגיעים להם חיים נוחים, שיידעו שיש מי שדואג להם לארוחות, לכדורים, לטיפולים ולפינוקים. אנחנו עושים מה שניתן כדי שיהיה להם טוב".

בנוסף, מחלקת העמותה מאות ארוחות חמות לניצולי שואה מידי יום וכן, מפעילה את "בית הילד" לילדים ונוער בסיכון.

סבג: "העמותה מבוססת על תרומות, ולאחרונה, נציגים ממשרד הרווחה באים ללמוד את המודל של קרית חסד ולאמץ אותו".

שמה של קרית חסד הולך לפניה ומתנדבים רבים מגיעים לסייע לחברי העמותה בהפעלת המתחם, מבני נוער במסגרת המחויבות האישית ועד לאנשים מהשגרירות הנוצרית, שחלקם גרים במתחם ועוטפים את הדיירים בחום ואהבה. "שזה בעיניי", מוסיף סבג, "הסוד לאריכות ימים".

על מפעל חיים זה זכה שמעון סבג באות יקיר העיר חיפה בתקופת כהונתו של יונה יהב, העמותה זכתה בפרס הארגון המצטיין ובאמתחתה עוד פרסי הערכה רבים.

שמעון סבג צילום:

שמעון סבג צילום: ראובן פריזי

המעוניינים לתרום או להתנדב מוזמנים ליצור קשר בטל' 04-8666-988


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר