טקס יום השואה ביד עזר לחבר (צילום: אלה אהרונוב)
טקס יום השואה ביד עזר לחבר (צילום: אלה אהרונוב)

יום השואה הבין לאומי צוין במתחם עמותת יד עזר לחבר (וידאו)

שרים, חברי כנסת, בכירי עיריית חיפה בהווה וראש העיר לשעבר יונה יהב השתתפו בטקס יום השואה הבין לאומי במתחם של עמותת יד עזר לחבר בשכונת הדר בחיפה

פורסם בתאריך: 27.1.19 21:16

עמותת יד עזר לחבר ציינה היום (ראשון) את יום השואה הבין לאומי בטקס שהתקיים במתחם העמותה ברחוב קסל בשכונת הדר בחיפה. בין המשתתפים בכנס היו ראש העיר לשעבר יונה יהב, סגני ראש העיר הנוכחית הרב דובי חיון ודוד עציוני, שר הכלכלה אלי כהן, שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון, סגן השר לאיכות הסביבה ירון מזוז וחה"כ טלי פלוסקוב, מיכאל מלכיאלי, עליזה לביא ושולי מועלם רפאלי. את הטקס הנחה שדרן הרדיו הוותיק מנחם פרי.

יהב שפתח את הטקס ציין את מספר החיילים שנהרגו במערכות ישראל – 23,577 חיילים וחיילות. "אני מציין את המספר הזה משום שזה בדיוק המספר של ישראלים בברלין", אמר יהב, "מישהו בקהל יכול להסביר לי כיצד זה 70 שנה אחרי ששם החליטו להעמיס אותנו על רכבות של בהמות ולשרוף אותנו, כשהאשם היחיד בנו הוא היותנו יהודים, איך יכול להיות שכל כך הרבה ישראלים נמצאים שם?".

 

 

 

בהמשך הטקס הדליקו ניצולי שואה, ובהם שורדי מחנה ההשמדה אושוויץ, את המשואה שבמתחם. את הקטעים המוזיקליים בטקס ביצעו ילדי מקהלת בית הספר יזרעאליה ותלמידי בית הספר כפר גלים. סגן השר מזוז ציין את התקציבים הרבים שמקדישה הממשלה, לדבריו, לניצולי השואה. בלטה בהיעדרה בטקס אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, שמוזיאון השואה שנחנך לפני שנה במתחם קרוי על שם אביה שמואל בן ארצי ז"ל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ניר

    יהב ממשיך לדבר שטויות, היה ונשאר דמגוג. אף מפלגה שרצה בבחירות הקרובות לא מוכנה לצרף אותו לשירותיה.

  2. חיפאי מיואש

    מר יהב אני חושב שמספר עוד יותר גדול של צעירים ברחו מחיפה במהלך שנות כהונתך לטובת מקומות אחרים, לאו דווקא בחו"ל. אולי לזה יש לך הסבר?

  3. חיפאית

    שנה שעברה יהב לא טרח כלל להתייצב לטקס הזה. עד כדי כך הוא היה זחוח ומנותק. מזל שהחיפאים בעטו אותו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר