מרחב הבריחה עמנואל. צילום: יח"צ מוזיאוני חיפה
מרחב הבריחה עמנואל. צילום: יח"צ מוזיאוני חיפה

"עמנואל" במוזיאון הימי הלאומי: מוזיאון גרסה 2.0

מוזיאוני חיפה הבינו כי בעולם המוזיאונים טמון פוטנציאל חוויתי עצום שעוד לא מומש. בחג הסוכות הקרוב, הם משיקים את הדור הבא של חווית המוזיאונים בישראל- מרחב הבריחה "עמנואל"

פורסם בתאריך: 2.10.19 13:23

כחובב מוזיאונים וחדרי בריחה, אני מתחבר לחוויה הסוחפת ושוברת השגרה לצד הערך המוסף אותו היא מספקת. במקרה של חדר הבריחה, הייחוד המרכזי הינו פיתוח המחשבה הלוגית והיצירתיות ואילו המוזיאון מעניק לנו קרקע פורייה למחקר ולצבירת ידע חדש.

על סמך כל אלה, אינני רואה סיבה שלא לאהוב את שתי האטרקציות האלו. אולם, מימיי לא העליתי בדעתי שהשניים יכולים להתחבר לכדי חוויה אחת. לכן, כששמעתי על מרחב הבריחה החדש "עמנואל", שייפתח בחג הסוכות הקרוב במוזיאון הימי הלאומי, אמנם הסתקרנתי מאוד אך בו בזמן לא הבנתי כלל כיצד נוצר חיבור בין עולמות כה שונים זה מזה.

התחברתי לרעיון דווקא לאור העובדה שהוא נשמע לא קונבנציונלי לחלוטין, אולם ידעתי שחשוב להפריד בין פנטזיות לפרקטיקה. זה אולי נחמד לדמיין מיזם שאפתני שכזה, אך בשביל לבנות אותו מאפס נדרש מוח יצירתי מאוד. לכן, לא הופתעתי כשאביטל, יוצרת חדר הבריחה הסנסציוני "הג'וב היווני", נבחרה לתכנן את מרחב הבריחה החדש והמסקרן הזה.

עמנואל, החוויה המרתקת במוזיאון. צילום: יח"צ מוזיאוני חיפה

עמנואל, החוויה המרתקת במוזיאון. צילום: יח"צ מוזיאוני חיפה

אודה על האמת, אביטל ואני מכירים לא מאתמול. אני חובב חדרי בריחה לא קטן שכבר ביקר בעשרות חדרי בריחה בארץ ובעולם. במהלך ביקורי בחדר הבריחה הנפלא שלה (שאגב, עדיין שומר מבחינתי על ציון 10 מתוך 10), התפתח ביננו דיון מעמיק על הטרנד המהפכני של חדרי הבריחה ועל המהירות שבה הגיע לפסגת האטרקציות הבינלאומית.

במהלך הראיון עם אביטל נזכרתי במפתיע בשיחה הזו ובן רגע נוצר במוחי החיבור הכל כך מתבקש בין מוזיאון לחדר בריחה. הבנתי כי אמנות ובידור הם שילוב מנצח וכי זהו ההיגיון האמיתי בקשר המוזר לכאורה שנרקם בין מרכז אמנות לאמצעי בידור אולטימטיבי. מצד אחד נהנים ומצד שני שואלים שאלות ברומו של עולם וצוברים ידע. מה עוד אפשר לבקש באטרקציה?

המיזם מספר על "עמנואל", ספינה שנרכשה בדנמרק בתקופת קום המדינה כחלק מחזון להקמת חברת ספנות עברית. הספינה טבעה בדרכה מסיבות לא ידועות ועד היום לא נמצאו עקבותיה. במשחק, אתם וקרובי משפחתכם הופכים לימאים. יחד תעברו הכשרה הכוללת ניווט, קריאת מפות וקשירת חבלים במטרה למצוא את הספינה, כאשר את המיומנויות הללו תרכשו במסגרת המשימות הפזורות ברחבי המוזיאון.

הגאונות של מרחב הבריחה "עמנואל" טמונה בעובדה שניתן ללמוד במהלכו על מיצגיו של המוזיאון הרבה יותר מכל סיור או הדרכה סטנדרטית. השחקנים במשחק מסיירים במוזיאון מבלי לשים לב שהם מטיילים בו, שכן בשיאה של חוויה כה מרגשת ושופעת אדרנלין, המוח סופג ידע חדש באופן האפקטיבי ביותר. כך למעשה, החלל האמנותי הופך לזירה אתגרית, בה תלמדו המון עובדות חדשות על העולם הימי.

"עמנואל" במוזיאון הימי הלאומי חיפה

כתובת: שדרות אלנבי 198

שעות פתיחה בחוה"מ סוכות:

14.10.19  15:00-10:00

15.10.19  17:00-10:00

16.10.19  17:00-10:00

17.10.19  19:00-10:00

18.10.19  13:00-10:00

19.10.19  17:00-10:00

20.10.19  13:00-10:00

כלול במחיר כניסה למוזיאון | הפעילות מתאימה לגילאי 5+

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר