עורכת הדין מיה וייס טמיר. Ingimage
עורכת הדין מיה וייס טמיר. Ingimage

משרד עו"ד מאיה וייס-טמיר: חשוב שתשלוט בעתידך

הכירו את מאיה וייס-טמיר, עורכת הדין החיפאית שלפני עשור פתחה משרד בוטיק בעיר התחתית אשר מעניק טיפול משפטי, אישי ומשפחתי בנושאים הכי חשובים בחיים

פורסם בתאריך: 22.3.20 17:04

כשעו"ד מאיה וייס-טמיר, ילידת חיפה, סיימה את ההתמחות שלה במשפטים לפני 15 שנה, היה לה ברור כי מטרתה היא לעשות שימוש בכלים שרכשה כדי לעזור. החזון שלה, לסייע לאנשים במצבי קיצון ובמצבים שגרתיים, היתרגמו כעבור כמה שנים למשרד בוטיק שפתחה ברחוב העצמאות בעיר התחתית בחיפה, שממנו היא מעניקה כבר עשור טיפול מעטפת שכולל צרכים אינדיבידואליים ומשפחתיים בתחומים שונים.

משרדה של עו"ד וייס-טמיר (41), נשואה ואם לשניים, מעמיד בראש מעייניו את השירותיות ואת המשפחתיות ועמידה על זכויות הפרט הבסיסיות. "כשהתחלנו, זה היה בעיקר בלעזור לאנשים לעמוד על הרגליים, לדוגמה בתביעות פיצויים בעקבות עוולות ותאונות שונות ובענייני ביטוח וביטוח לאומי, ודי מהר התפתחנו למישורים נוספים".

כיום משרד מאיה וייס-טמיר מסייע ללקוחותיו בשלושה תחומים עיקריים: תביעות לפיצויים בגין נזקי גוף ותביעות ביטוח, מימוש זכויות בנושאי מעמד ואזרחות במדינת ישראל (כמו לדוגמה הסדרת מעמד לבן זוג זר של ישראלי או הליכי התאזרחות) ולמבקשי אזרחות אירופאית, ובייעוץ ותכנון משפטי לקראת העתיד בהיבט כלכלי, בריאותי ואישי (באמצעות נאמנויות, צוואות, ייפוי כוח מתמשך ועוד).

עו''ד מאיה וייס-טמיר - צילום: משרד עו''ד מאיה וייס-טמיר

עו"ד מאיה וייס-טמיר – צילום: משרד עו"ד מאיה וייס-טמיר

לתכנן את העתיד ברגישות ובחוכמה

יש נושאים שבאופן טבעי נדחקים מסדר היום, למרות שיש להם השפעה רבה על עתידנו וחייבים למצוא את הזמן לטפל בהם. עו"ד וייס-טמיר מסבירה: "כמשפחה חשוב לתכנן נכון את חלוקת ההון שנצבר, וכאדם חשוב לתכנן מה יקרה במצבים שבהם לא ניתן לבטא את הרצון האישי כמו איזה טיפול נרצה לקבל, מי נרצה שיטפל בנו ועוד". לשאלה מדוע ביטוח, פנסיה או צוואה אינם מספיקים, עונה עו"ד וייס-טמיר כי "אלה רק חלק מהכלים שיש בידינו. צוואה רלוונטית לתקופה שלאחר לכתנו, וחשוב גם להסדיר מה יקרה איתנו בעודנו חיים, שינויים יכולים להיות פתאומיים. כאן נכנס לדוגמה ייפוי הכוח המתמשך וייפוי כוח בריאותי".

ייפוי כוח מתמשך הוא כלי חשוב מאין כמותו. אדם נפגש עם עורך דין שעבר הכשרה והוסמך לכך וחותם על מסמך. חשוב שהאדם יעשה זאת בעודו צלול, וכך הוא ממנה מיופה כוח (אחד או יותר, וגם ניתן למנות מיופה כוח חלופי) כדי שבבוא העת יהיה ברור וידוע מי יטפל בענייניו ומה הוא רוצה. היתרון הוא שבבוא הרגע הקריטי, אין צורך בהליכים משפטיים, ומיופה הכוח אינו פועל כאפוטרופוס שמונה על ידי בית המשפט ונדרש לדווח לאפוטרופוס הכללי.

"מדובר במימוש של זכות אדם בסיסית, לשלוט בגורלך. חשוב שכל אחד יכיר את האפשרות ושיוכל להשתמש בה", מסבירה עו"ד וייס-טמיר. "זו התקדמות משפטית ששמה דגש על מימוש רצון האדם ולא על מימוש מה שבית המשפט תופס כטובתו". לדבריה, עם העלייה בתוחלת החיים, המקרים שבהם ילדים מטפלים בהורים מבוגרים הופכים להיות שכיחים: "זה לא תמיד קל לילד לדעת מה ההורה שלו היה רוצה, ולכן קל יותר אם ההורה מכין מראש מסמך ומביע את רצונותיו. לחילופין, יש הורים שרצוי שיבהירו מבעוד מועד את רצונותיהם ויבחרו מי יהיה זה שיטפל בהם. עריכת ייפוי כוח מתמשך עושה סדר, פותרת דילמות ומסייעת במניעת סכסוכים משפחתיים פוטנציאליים".

ברגישות רבה מלווה עו"ד וייס-טמיר את לקוחותיה בתהליך האישי של הכנת המסמך, אשר מותאם כחליפה לצרכיו של כל אדם, למורכבות התא המשפחתי שלו ולמאפייניו הייחודיים. לדבריה, "אתה לא יכול לדעת מתי ינחת עליך מצב שבו לא תוכל להביע את רצונותיך, ובגלל זה חשוב לי לדבר גם עם צעירים יותר, כדי שיחשבו על עצמם וגם כדי שיכוונו את ההורים שלהם לעשות ייפוי כוח מתמשך".

היא מוסיפה שהנושא הפך לחלק בלתי נפרד מפעילות המשרד, "משום שאני לא יכולה לשחרר לקוח שאני מטפלת בו, אפילו אם זה בנושא אחר, בלי להביא לידיעתו את הנושא החשוב הזה". זהו גם אחד האתגרים שלה – להביא את הנושא לידיעת הציבור, כדי שיכיר את הזכות החשובה שביכולתו לממש, במיוחד לקהילות מוחלשות, לאלו שצריך להנגיש להם את המידע ואת ההליך עצמו. המשרד נענה לבקשות להעביר הרצאות בפורומים שונים על מנת לדבר על הנושא ולהסביר אותו ומעורב בוועדות לשכת עורכי הדין.

המשרד של עו"ד מאיה וייס-טמיר מעניק מעטפת משפטית בכל ההיבטים. הלקוח יודע שיש מי שמכיר אותו ומסיבה זו, כבר שנים מלווים אותה לקוחות מתמשכים, שמבקשים את טיפולה בעניינים שונים, כמו זוגות שהסתייעו בה בהסדרת המעמד (זוגיות), ובהמשך בהליכים בבית המשפט לרישום ילד שנולד להם. "בהמשך הם קנו בית וגם בעניין זה סייעתי להם", היא מספרת, "וכשמאגדים את כל אלה מדובר בטיפול בדברים המשמעותיים, בעמוד השדרה של החיים שלנו". כך בא לידי ביטוי החזון של עו"ד מאיה וייס-טמיר, לסייע לאנשים בצמתים חשובים בחייהם.

מאיה וייס-טמיר, משרד עו"ד וגישור:
טלפון: 04-8584840
כתובת: רח' העצמאות 57, חיפה (בקרבת תחנת הרכבת חיפה מרכז השמונה)
מייל
קישור לאתר
קישור לפייסבוק


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר