מכללת אורנים: פותחים שנה ביחידה ללימודי תעודה. צילום: מכללת אורנים
מכללת אורנים: פותחים שנה ביחידה ללימודי תעודה. צילום: מכללת אורנים

לימודי תעודה: המדריך לבחירת מקצוע ולעתיד מבטיח

הגעתם לשלב בו עליכם לבחור שינוי או שדרוג לקריירה, אך באיזו קריירה כדאי לכם? איזה מסלול לימודים ובאיזו מכללה ללמוד? בכתבה הבאה תקבלו מיקוד לשאלות החשובות באמת

פורסם בתאריך: 6.7.20 17:34

יותר ויותר אנשים מבינים היום שכדי להיות רלוונטיים לשוק התעסוקה, לפעמים גם התואר השני לא מספיק ועליהם לרכוש מיומנויות נוספות וידע חדש שרלוונטי לתחום עיסוקם או שיאפשר להם לעבוד בתחומים חדשים.

הידע ניתן לרכישה באופן עצמאי או בעזרת לימודי תעודה המוצעים לרוב ביחידות ללימודי חוץ במוסדות אקדמיים. לימודי תעודה נשענים ברגל אחת על האקדמיה וברגל השניה נשענים על השטח, דבר שמוביל לקורסים קצרים יותר, ממוקדים ומעשיים ומתן מענה מהיר יותר לעולם דינמי שמשתנה ללא הרף.

בחירת מסלול לימודים היא חשובה וקריטית לעתיד קריירה מוצלח. עם זאת, מחקרים מראים בהתמדה כי כ- 80% מהסטודנטים מתחילים ללמוד בלי להיות בטוחים במסלול הלימודים שבחרו לעצמם. בטרם תקבלו החלטה בעלת משקל כה משמעותי להמשך החיים, חשוב לבחון את שאיפותיכם המקצועיות, למקד את הכישורים שלכם ותחומי העניין וכן להיות ריאליים ולבחון את מצב השוק העכשווי והעתידי, אשר יש לו השפעה ניכרת על עתידכם המקצועי.

להלן 5 טיפים חשובים לבחירת לימודי תעודה:

איכות הלימודים

אומרים שהכיתה חזקה בדיוק כמו התלמיד הכי חלש בה. בדקו שתנאי הקבלה במכללה נאותים וכי לא מדובר ב'עסק' שכל מטרתו היא לצופף כיתות. בדקו שמתקיימים ראיונות קבלה אשר לרוב משמשים כסנן. כשמראיינים אתכם, הרגישו חופשי לראיין את המרצים בחזרה ולבדוק את ניסיונם ואת כישוריהם. יתכן שתגלו ש'איכותי הוא יקר', אך הפרשי העלות מוחזרים לרוב במהירות כאשר קיבלתם הכשרה טובה ואתם עובדים בתחום שבו הוכשרתם.

ראייה לעתיד

קחו לעצמכם רגע שקט ודמיינו את העתיד הקרוב, חמש שנים מעכשיו. היכן תהיו? היכן אתם רוצים להיות? האם בחירת הלימודים תעזור לכם להגיע לשם? האם המקצוע יידרש בעתיד? האם הוא ישמש לכם כקריירה מרכזית? קריירה נוספת?

עומס ותיאום ציפיות

החלטתם מה ללמוד ואיפה? העריכו נכון – האם עומס הלימודים מתאים לשגרת חייכם? האם יש מבחנים ועבודות? כמה שעות עליכם להשקיע בבית בנוסף לזמן הלמידה בכיתה? דעו מראש האם היקף ההשקעה הנדרש מתאים לכם. בחירה לא נכונה עלולה לגרום לתסכול ואף להפסד כספי.

פוטנציאל התעסוקה בתחום

יכולת התעסוקה אינה מושפעת מטיב העבודה שלכם בלבד, אלא גם מהיכולת לשווק את עצמכם ומהמוניטין של המוסד והצוות המכשירים בתחום המקצועי הספציפי. אפשרויות הפרנסה בתחום חשובות. לדוגמה, עוד לפני תקופת הקורונה החלה ירידה בביקוש לסוכני נסיעות ועליה בביקוש למקצועות הטיפול הרגשי, הייעוץ והחינוך. אם הנושאים קרובים לליבכם, מומלץ לבדוק.

אופי הקריירה

חשוב לבדוק את אופי הקריירה המצופה בתחום – האם המקצוע יוביל אתכם לתעסוקה כשכירים או כעצמאיים? האם מדובר בקריירה מרכזית או בקריירה נוספת לשעות הפנאי? האם אתם מסוגלים לקדם את עצמכם בתחום לבד? האם מוסד הלימודים מציע, בנוסף לתוכן המקצועי, כלים לקידום עצמי כמו שיווק בסיסי? בהיבט זה זכרו כי הדבר החשוב ביותר הוא הגמישות שלכם והיכולת שלכם לדחוף ולשווק את עצמכם קדימה, אך וודאו כי המוסד בו תבחרו ללמוד יודע להתייחס גם להיבטים האלו של התאמה לעולם התעסוקה.

היחידה ללימודי חוץ במרכז לקהילה, מנהיגות והשראה (ק.מ.ה) במכללת אורנים, מציעה כיום מגוון תוכניות לימוד במכללה הסמוכה לקריית טבעון ובמרכז רותם הסמוך לפרדס חנה-כרכור. התחומים המובילים הם טיפול ופסיכותרפיה, הנחיית קבוצות, NLP, ייעוץ ארגוני, מיינדפולנס, תרגום ועריכה לשונית, מדריכי אמנויות, הוראה מתקנת ועוד.

אם בעבר לימודי התעודה היו ממוקמים בשוליים של הפעילות במכללות ובאוניברסיטאות, היום הלימודים המקצועיים, שלא בהכרח מובילים לתואר אקדמי, הופכים למרכזיים יותר ויותר. ללימודי תעודה ישנה גמישות רבה יותר לשינויים ולעדכונים לכן ניתן להשלים פערי ידע בכל מסלול החיים.

מרבית הלימודים ביחידה הם 'לימודים פוסט- אקדמיים': רוב הסטודנטים מגיעים ללימודי תעודה לאחר תואר ראשון, שני ואף שלישי ונמצאים בשיאם המקצועי.

הכותב הינו יניב ויידגורן, מנהל היחידה ללימודי חוץ במרכז לקהילה, מנהיגות והשראה (ק.מ.ה) במכללת אורנים.

אתר היחידה ללימודי חוץ באורנים


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בוגרת גאה

    בוגרת תואר ראשון, שני ולימודי תעודה באורנים
    מתגעגעת לתקופה, ד"ש למכללה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר