משה שובל (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
משה שובל (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

כתב אישום נגד תושב חיפה: חטף פקידת בנק וניסה באמצעותה לבצע שוד

בכתב האישום שהוגש אתמול נגד משה שובל נטען, כי בתחילת החודש חטף פקידה בבנק מזרחי טפחות בהדר והצמיד לגופה מטען דמה, תוך שהוא מאיים עליה שיפוצץ את המטען אם לא תבצע את ההנחיות שלו ותשדוד מהבנק סכום של שלושה מיליון שקל. תוכניתו נכשלה והוא נעצר

פורסם בתאריך: 24.9.21 14:47

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה אתמול (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד תושב חיפה, משה שובל (69), בגין חטיפה, סחיטה באיומים, ניסיון שוד, תקיפה, זיוף, עבירות מין ועוד.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד לנא נעום נאסר, שובל, החליט לשדוד את סניף בנק המזרחי טפחות ברחוב הנביאים שבו היה לקוח. בתחילת חודש ספטמבר, זייף הנאשם תעודה של חוקר פרטי מטעם הבנק, הגיע לביתה של פקידה שעובדת בבנק, וביקש ממנה להתלוות אליו למתקן סודי לצורכי חקירה בעניין מעילת כספים בבנק. הפקידה הסכימה להתלוות אילו ונכנסה לרכב. שובל נסע עם הפקידה, ובדרך אף כיסה את עיניה במסכת בד, תוך שטען בפניה בכזב, כי אסור לה לדעת איפה ממוקם המתקן. הנאשם נכנס למחסן ששכר, הושיב את הפקידה על כיסא כשעיניה מכוסות, ולאחר כמה זמן תקף אותה באמצעות טייזר חשמלי, קשר את שתי ידיה באמצעות אזיקונים לידיות הכיסא, והדביק סלוטייפ על פיה.

בכתב האישום נטען, כי בשלב זה, הציג שובל בפני הפקידה מצג כוזב, לפיו הוא חלק מחבורה של ארבעה אנשים אשר מבצעים מעשי שוד בארץ וכי באמצעותה הם מתכוונים לבצע שוד נוסף בבנק. שובל הסביר לפקידה כיצד יתבצע השוד והנחה אותה מה עליה לעשות תוך שהוא מאיים עליה. לאחר מכן, כך נטען בכתב האישום, הדביק מטען דמה לבטנה של הפקידה.

 

 

עוד נטען, כי בחלוף שלוש שעות, לקח שובל את הפקידה לסניף הבנק שבו עבדה, תוך שהוא מאיים עליה שיפגע בפרטיותה ויגרום למותה בפיצוץ המטען, אם לא תשדוד את הבנק לפי ההנחיות שלו. שובל, שחיכה לפקידה בקרבת הבנק, נתן לה טלפון סלולרי והשאיר אותו מחובר, כדי שתעבירו למנהל הבנק. הפקידה נכנסה לבנק, העבירה את הטלפון למנהל, ושם דרש שובל מהמנהל סכום של שלושה מיליון שקל ואיים עליו, כי אם הוא לא ימסור לידי הפקידה את סכום הכסף המבוקש בתוך שלוש דקות, הוא יפוצץ את המטען המחובר לפקידה ועוד שני מטענים נוספים שהונחו בסניף מבעוד מועד. המנהל התקשר לקצין הביטחון ולמשטרה, ובהנחיית קצין הביטחון הסיר מעל הפקידה את המטען והניח אותו בכספת. לעובדים וללקוחות הבנק הורה להתפנות מהמקום. כששובל הבין שהתוכנית שלו נכשלה, עזב את המקום. בהמשך היום, הוא נעצר כשהיה ברכב בדרכו לתל אביב.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר