תחנת הדלק סונול בכניסה לדניה (צילום: אביב שילה)
תחנת הדלק סונול בכניסה לדניה (צילום: אביב שילה)

תביעה במחוזי: לסגור את תחנת הדלק בכניסה לדניה

התביעה נסמכת על חוות דעת של משרד הבריאות ולפיה נשקף נזק בריאותי קשה למי שמתגורר במרחק של עד 100 מטר מתחנות דלק

פורסם בתאריך: 21.6.17 15:52

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה השבוע תביעה נגד חברת סונול ונגד עיריית חיפה בדרישה לסגור את תחנת הדלק של החברה בכניסה לשכונת דניה. בתביעה נטען שהתחנה מהווה "סכנה ממשית לשלום הציבור", והיא נסמכת על חוות דעת של משרד הבריאות שהוגשה לאחרונה לבג"צ.

בחוות הדעת נכתב: "בשני העשורים האחרונים הולכים ונחשפים נזקים בריאותיים הקשורים לחשיפה מתמשכת לחומרים המסוכנים הנפלטים מתחנות הדלק עד מרחק של 100 מטר מהתחנה". עוד נכתב כי "הידע המדעי שהצטבר בתחום מעיד באופן נהיר על קשר בין מגורים בקרבת תחנות דלק לבין סרטני דם, הפלות בקרב נשים בהיריון, תגובות אלרגיות, בעיות נשימתיות והפרעות אנדוקריניות".

מגיש התביעה עו"ד אורי שילה כתב בכתב התביעה כי מחוות הדעת של משרד הבריאות עולה באופן חד משמעי שעמדת המשרד היא שהימצאות של תחנות דלק במרחק של עד 100 מטר מבתי מגורים מהווה סכנה ממשית לדיירי האזור, ועלולה לגרום להם לתחלואה חמורה. כמי שמתגורר מול תחנת הדלק הוא טוען כי הוא עצמו ובני משפחתו נמנים עם הדיירים שמצויים בסכנה, כך לפי חוות הדעת. "בשל הסכנה לשלום הציבור שנובעת מהפעלת התחנה במיקום שבו היא נמצאת", נכתב בתביעה, "הרי שאם תחנת הדלק לא נקטה את כל האמצעים הנדרשים למניעת פליטות של החומרים המסוכנים יש להורות על סגירתה לאלתר".

אם תתקבל עמדת התביעה במשפט תהיה לכך משמעות מרחיקת לכת לגבי מיקום תחנות הדלק הפועלות באזורי מגורים ברחבי הארץ, ולחילופין זה ייאלץ את התחנות לנקוט אמצעים משמעותיים למניעת הסכנות הנשקפות מהן.

בתביעה נטען עוד ששלט התחנה אינו חוקי ושהקרקע שעליו הוא עומד היא שטח ציבורי. האור הנפלט מהשלט גורם למטרד לדירות הסמוכות, שנאלצות לסגור את תריסיהן בלילה כדי שהאור לא יחדור אליהן. התובע פנה לעירייה ולוועדה המקומית לתכנון ובנייה כדי לסלק את המטרד, אבל לדבריו לא קיבל התייחסות ראויה.

מחברת סונול נמסר בתגובה: "התביעה טרם התקבלה במשרדנו. לכשתתקבל נלמד את פרטיה ונגיב בבית המשפט".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה שעניין השלט אינו מוכר לה ושלמקום יישלחו נציגי מחלקת הפיקוח כדי לברר את הנושא.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר