מסעדת זית זיתון
מסעדת זית זיתון

הפשע בשוק ממשיך להשתולל, והפעם: פריצה לזית זיתון

פחות משבוע לאחר היריות על קפה ברדא, אתמול בשעה 4:30 לפנות בוקר פרץ אלמוני במסעדת זית זיתון ברחוב סירקין 33 וגנב את הקופה. הבעלים לואי ג'וואברי העביר למשטרה את סרטוני האבטחה, ונמסר לו כי החשוד נתפס ונעצר. ג'וואברי: "אחרי שזה קרה כבר חמש-שש פעמים, למישהו היתה צריכה להידלק נורה אדומה"

פורסם בתאריך: 5.2.23 08:36

אירוע פלילי נוסף התרחש בשוק תלפיות, והפעם במסעדת זית זיתון ברחוב סירקין 33. פחות משבוע לאחר היריות שנורו על בית הקפה ברדא, אתמול (שבת), בסביבות השעה 4:30 לפנות בוקר, אלמוני פרץ למסעדה וגנב את תוכן הקופה וחפצים שונים. לואי ג'וואברי, בעל המסעדה, נדהם לגלות מה התרחש אצלו בעסק, פנה למשטרה והעביר לה את סרטוני האבטחה. ממשטרת ישראל נמסר לו כי החשוד נתפס ונעצר.

ג'וואברי: "המסעדה קיימת שנה וחודש. בתחילה סבלנו מגניבה של כל הדקורציות בחוץ, והצבנו מצלמות אבטחה. שנה לא קרה כלום, הכל היה בסדר, ואתמול ראינו בהן פורץ שהיה במקום במשך רבע שעה. יש לנו סגירת חורף יפה, ורואים במצלמות איך הוא פרץ ונכנס למסעדה. הוא גנב את הקופה וכמה דברים, ויצא. התקשרנו למשטרה, נתנו להם את כל הצילומים, ואחרי הצהריים הודיעו לי שתפסו אותו".

לג'וואברי יש טענות על ההפקרה בשוק תלפיות: "תפסו אותו, אבל זה לא העניין. מחר ומחרתיים – מה יקרה? זה לא פתרון. השקעתי הרבה כסף – אשתי ואני לקחנו חירבה, שיפצנו אותה והפכנו אותה למסעדה. כל תשומת הלב מופנית לצד השני של השוק, ומאיתנו שוכחים. בערב אין תאורה, והמשטרה לא מסיירת שם. לפני חודש וחצי התאספנו בעלי העסקים בשוק ואמרנו שנקים פורום של בעלי העסקים כדי להילחם ביחד בעירייה ובתופעות שאנחנו חווים. אנחנו משקיעים הרבה כסף, הרבה נשמה, ולוקח שנה-שנתיים עד שמתחילים להרוויח. נכון שהשוק מפוצץ בימי חמישי, אבל בשאר הימים אנחנו לא עושים קופות ומסתמכים על משלוחים".

 

הפריצה לזית זיתון

הפריצה לזית זיתון

 

 

לדבריו, "אף אחד לא פותח בשישי בערב, אלו השעות שבהן השוק מת, וזו הזמנה לכל הגנבים לבוא לכאן ולפרוץ. אחרי שזה קרה כבר חמש-שש פעמים, למישהו היתה צריכה להידלק נורה אדומה. כשפורצים רואים שאף אחד לא עושה כלום, הם חוזרים. אז תפסו את הבחור שפרץ אלי, אבל מי ישלם על הנזק?".

ג'וואברי דורש שדברים ישתנו בשוק, בעיקר בחלקו העליון של רחוב סירקין שבו נמצאת מסעדתו. הפתרון, לדבריו, הוא נקודת שיטור או מטה של המשמר האזרחי: "אני דורש קודם כל שתהיה תאורה. יש שני פנסי רחוב באזור שלנו שמאירים על הבניין המקורה, אבל פעם הם עובדים ופעם לא. זה מסוכן מאוד בשעות הערב. צריך שיהיה פה סיור של ניידת כל שעה-שעה וחצי, ושתהיה נקודת שיטור או שיטור קהילתי עבור כל השוק. בכל חיפה יש מקום אחד שהוא דרגה ראשונה של אלימות, וזה שכונת הדר. כולם יושבים בעיר תחתית, בכרמל ובמושבה הגרמנית, ואת הדר שוכחים. בכל מקום בעולם שסובל מאלימות יש מרכז שיטור קהילתי, משמר אזרחי או משטרה. זה פשוט לא הגיוני – אנחנו משלמים מסים ולא מקבלים כלום. אני סוגר את המסעדה שלי ב-17:00 או 18:00 אחר הצהריים כי אין כלום בסביבה שלנו. עכשיו התחלתי לעשות אירועים בימים שלישי, רביעי וחמישי ולפתוח בערב, אבל המלצרים מפחדים לבוא לעבוד".

מהמשטרה נמסר כי היא עצרה בסוף השבוע תושב טורעאן בן 56 בחשד שפרץ למסעדה בעיר, גנב מתוכה כסף מזומן וגרם נזק למקום. בכוונת המשטרה לבקש מבית המשפט השלום בחיפה להאריך את מעצרו.

 

לואי ג'וואברי

לואי ג'וואברי

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. גילה

    מפחיד להתקרב לשוק תלפות. לא רק בשעות החשיכה, גם בשעות היום. נרקומנים בכל פינה, טיפוסים מוזרים.

  2. העסק רקוב וקליש ביטלה סיירת עירונית

    שוק תלפיות עובר פרוטקשן. ירי לעבר שמשות, פריצות וגניבות, קרבות ירי וחיסולים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כן העיר מופקרת, פוליטיקות קטנות פירקו את העיר
    פשוט מבאס

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר