אמיר סאבא
אמיר סאבא

הרצח בעין הים: "הכתובת היתה על הקיר"

אמיר סאבא, שנרצח לפנות בוקר בעין הים, היה בעל חברה שעסקה באבטחה ובסלקציה במועדונים ומנע לא פעם כניסה של עבריינים בכירים. לדברי מכריו, עימותים שלו עם עבריינים גלשו בעבר לשימוש בנשק חם

פורסם בתאריך: 21.7.17 15:27

צו איסור פרסום הוטל על פרטי חקירת הרצח ברחוב העוגן בשכונת עין הים בחיפה לפנות בוקר, אבל בשכונה ובקרב חבריו של הנרצח אמיר סאבא, ההערכה היא שהרצח קשור לעבודתו. סאבא היה בעלים של חברת אבטחה שעסקה במשימה הבעייתית של שמירה במועדונים. "הוא היה אדם אמיץ ונועז מאוד", מספר אחד מחבריו, "לפני 15 שנה הוא הקים את חברת האבטחה שלו שעסקה במניעת אלימות במועדונים והיה אחראי על כל האבטחה הקשה שאף אחד לא רצה להתעסק איתה. במסגרת העבודה שלו הוא התעמת פעמים רבות עם עבריינים מהשורה הראשונה, ובמקרים רבים הוא חסם את הכניסה של עבריינים בכירים למועדונים. סביב עבודתו נוצרו עימותים שגלשו לנשק חם. הכתובת היתה על הקיר. זו היתה שאלה של זמן, וגם הוא ידע את זה".

חברו של סאבא מעריך שהוא התכוון לשנות כיוון בגלל הסכנה שבה היה נתון, לעזוב את המועדונים ולהתחיל לאבטח את השוק הסיטונאי, אך למרבה הצער הוא לא הספיק.

כוחות משטרה רבים מקיפים את ביתו של סאבא ומונעים את הכניסה אליו. סאבא היה אדם פופולרי מאוד בעין הים. אחת משכנותיו מספרת שהוא היה אדם נחמד מאוד ועזר לשכנים בכל דבר. לה ולשכנים אחרים חשוב להדגיש שהרצח לא מאפיין את האווירה בשכונה. "אף פעם לא היתה כאן בעיה של אלימות", היא אומרת, "זו הפעם הראשונה שמתבצע כאן רצח. עין הים היא שכונה שקטה ופסטורלית. אנחנו לא טקסס".

יו"ר ועד השכונה פדואה סרוג'י: "סאבא היה אדם חשוב ויקר. הוא לקח חלק בפעילות הביטחון של השכונה. יש קבוצת ווטסאפ שכונתית שבאמצעותה אורגנה סיירת ביטחון, והוא השתתף בה, התנדב ועזר בפעילויות שכונתיות. בזמן האחרון האלימות גוברת במדינה באופן כללי".

אחד מצעירי השכונה שהכיר את סאבא היטב מספר שהוא הותיר אחריו שני ילדים, אחד בן 5 והשני בן כשנה. גם הוא סבור שהרצח קשור לעבודתו. "הוא עבד עם המשטרה שגם היתה צריכה לשמור עליו", הוא אומר, "לא היה לו עבר פלילי, הוא לא ממשפחה עבריינית, אבל העבודה שלו היתה בעייתית". בנוסף הוא מציין: "אמנם לא היה כאן אף פעם רצח, אבל יש בעיה של גניבות. סאבא רצה לשים קץ לבעיית הגניבות ולכן ארגן סיורי ביטחון בשכונה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר