בית משפט (צילום: JanPietruszka/depositphotos.com)
בית משפט (צילום: JanPietruszka/depositphotos.com)

כתב אישום: בני זוג הפקידו 390 מיליון שקל בחשבונות פיקטיביים

לבית משפט השלום בחיפה הוגש כתב אישום נגד בני הזוג דריה (29) ואלכסנדר (33) ורלין בגין ביצוע המרות של מטבעות וירטואליים באמצעות חשבונות פיקטיביים. כתב האישום מייחס לשניים עבירה של קבלת דמה במרמה בנסיבות מחמירות, ונגד הבעל עבירות של פעולה ברכוש אסור, שימוש במרמה, עורמה ותחבולה, והשמטת הכנסות

פורסם בתאריך: 11.7.23 09:10

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד בני הזוג החיפאים דריה (29) ואלכסנדר (33) ורלין בגין ביצוע המרות של מטבעות וירטואליים באמצעות חשבונות פיקטיביים.

מכתב האישום שהגישה עו"ד שירי רום עולה כי בינואר 2018 פתח הנאשם חשבון בזירת המסחר Binance, ועד לחודש יולי 2021 הוא ביצע פעולות של המרת מטבעות וירטואליים בתמורה לכסף מזומן ולהיפך, וזאת בתמורה לעמלה עבור לקוחות שונים. ביוני 2019 פתח ורלין חשבון נוסף בזירת המסחר בשמה של אשתו ועל דעתה, תוך מסירת פרטי זהות שלה, במטרה לרמות את זירת המסחר ולמנוע ממנה מלזהות פעילות עסקית חריגה על ידו.

בספטמבר 2019 הוא פתח חשבון שלישי בזירת המסחר על שמו של מכר, תוך מסירת פרטי זהותו. כתוצאה מכך נפתחו שני חשבונות פיקטיביים נוספים שבהם הוא פעל תוך הסתרת זהותו, וזאת במטרה להציג פעילות כספית מופחתת בחשבון הרשום על שמו.

ורלין שלט בחשבונות הפיקטיביים וביצע באמצעותם במרמה פעילויות של המרת מזומן למטבעות וירטואליים ולהיפך, בניגוד לתנאי השימוש בזירת המסחר. כתוצאה ממצג השווא הוא הפקיד בחשבונות הפיקטיביים סך שאינו פחות מ-390 מיליון שקל. נוסף על ההפקדות הוא ביצע פעולות של הוצאת כספים במזומן מהחשבונות הפיקטיביים בסכומים דומים.

 

 

ההכנסות שהפיק ורלין התקבלו בדמות עמלות שהוא גבה מלקוחותיו עבור עסקאות שונות של המרת מטבעות וירטואליים, אך הוא לא ניהל ספרים כמתחייב על פי פקודת מס הכנסה, לא דיווח לפקיד שומה על קבלת הכספים המוזכרים ולא שילם מסים. 

כתב האישום מייחס לשני הנאשמים, דריה ואלכסנדר ורלין, עבירה של קבלת דמה במרמה בנסיבות מחמירות, ונגד הבעל לבדו מייחס בית המשפט עבירות של פעולה ברכוש אסור, שימוש במרמה, עורמה ותחבולה, והשמטת הכנסות. 

מכתב האישום עולה כי בהתאם להוראת סעיף 15א(א) לחוק סדר הדין הפלילי, קיימת אפשרות שלפיה יתבקש בית המשפט להטיל על הנאשמים עונש מאסר בפועל אם יורשעו בתיק זה. לפיכך, מדינת ישראל מבקשת מבית המשפט להורות כי נוסף על עונש שיושת על הנאשמים יחולטו לקרן החילוט שבאוצר המדינה מטבעות טטר, מטבעות ביטקוין ומטבעות אתריום שנתפסו בארנקים הווירטואליים של הנאשם. שווים הכולל במועד התפיסה היה 144,995 שקל.

כמו כן נתפסו בביתם של הנאשמים 809,484 שקל, לרבות כספים ששולמו לשחרור נכס תפוס, 20 מטבעות זהב בשווי כולל של 193,515 שקל וטלפונים ניידים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר