היכל המשפט בחיפה (צילום: בועז כהן)
היכל המשפט בחיפה (צילום: בועז כהן)

21,460 תיקים ממתינים בבית המשפט לתעבורה בחיפה

לפי עמותת אור ירוק, נכון לשנת 2022 נמצאים במלאי בתי משפט השלום 57,621 תיקי תעבורה - המספר הגבוה ביותר מבין כל התיקים שנמצאים בבתי משפט השלום. המלאי הגדול ביותר של תיקי תעבורה שלא נסגרו נמצאים בבתי המשפט במחוז חיפה - 21,460 תיקים. מנכ"ל אור ירוק עו"ד יניב יעקב: "המצב הזה הוא לא תקין ופוגע במאבק בקטל בדרכים"

פורסם בתאריך: 12.9.23 10:34

בתי המשפט לתעבורה בישראל לא מצליחים לעמוד בקצב התיקים הרב שמצטבר. לפי עמותת אור ירוק, נכון לשנת 2022 נמצאים במלאי בתי משפט השלום 57,621 תיקי תעבורה – המספר הגבוה ביותר מבין כל התיקים שנמצאים בבתי משפט השלום. מנתוני בתי המשפט שהגיעו לידי אור ירוק עולה כי 156,055 תיקי תעבורה נפתחו בשנת 2022 בבית משפט השלום.

המלאי הגדול ביותר של תיקי תעבורה שלא נסגרו נמצאים בבתי המשפט במחוז חיפה – 21,460 תיקים שמהווים 37 אחוז מכל התיקים במלאי. לשם השוואה, מלאי תיקי התעבורה במחוז צפון נאמד ב-10,194 (18 אחוז מכל התיקים במלאי), במחוז מרכז – 8,922 (15 אחוז), במחוז תל אביב – 6,460 (11 אחוז), במחוז דרום – 6,062 (11 אחוז), ובמחוז ירושלים – 4,835 (שמונה אחוזים).

 

 

יצוין כי תיקי תעבורה מתייחסים למגוון עבירות, החל מעבירות חניה הגוררות תשלום קנס בלבד ועד לעבירות חמורות כמו גרימת מוות.

מנכ"ל עמותת אור ירוק עו"ד יניב יעקב: "בתי המשפט לתעבורה עמוסים באופן שעלול להביא לעסקאות טיעון מקלות שפוגעות בהרתעה או שגורמות להתארכות ההמתנה עד למשפט. הסיבה לכך היא מחסור בשופטי תעבורה, כך שלעתים שופט עוסק ביום בעשרות רבות של תיקים. המצב הזה הוא לא תקין ופוגע במאבק בקטל בדרכים. על המדינה להגדיל את מכסת השופטים שעוסקים בתיקי תעבורה כדי לקצר את זמן ההמתנה למשפט. קיצור זמן ההמתנה עשוי להפחית את מספר עסקאות הטיעון המקלות שנסגרו בשל עומס התיקים, לקצר את זמן ההמתנה של עבריינים עד למשפט, לחזק את ההרתעה ואת הצדק, ולשדר מסר לציבור כי מערכת המשפט פועלת לצמצום תאונות הדרכים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שלא יעבדו עליכם ה-בעיה של המדינה זה מערכת המשפט והפרקליטות

    אין משילות. אין הרתעה. בתי המשפט בקריסה.
    וגילדת הגלימות מסרבת לביקורת ורפורמה משפטית חיונית
    נראה שהמדינה באבדון בגלל בגצ ובתי המשפט ולא אף גורם אחר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר