זירת הרצח בבסמת טבעון (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
זירת הרצח בבסמת טבעון (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

החברה הערבית רותחת: מוסדות החינוך בחליסה יושבתו

היום (רביעי) נרצחו חמישה בני משפחה ביישוב בסמת טבעון. הנרצחים: שני אחים בני 14 ו-17, אשה בשנות ה-40 לחייה, בנה בן ה-25 וצעיר נוסף. ההערכה היא כי הרצח בבסמת טבעון בוצע כנקמה על חיסולו של עאטף אבו כליב הבוקר בצ'ק פוסט. עיריית חיפה הודיעה כי מחר יושבתו מוסדות החינוך בחליסה

פורסם בתאריך: 27.9.23 19:06

חמישה בני משפחה – שני אחים בני 14 ו-17, אשה בשנות ה-40 לחייה, בנה בן ה-25 וצעיר נוסף – נרצחו היום (רביעי) בטבח ביישוב בסמת טבעון בגליל התחתון. תושב בסמת טבעון בן 49, שאשתו ובנו נרצחו באירוע הירי, נפצע באורח בינוני והועבר לטיפול רפואי בקריה הרפואית רמב"ם. לפי החשד, הרצח של החמישה בוצע כנקמה על חיסולו של עאטף אבו כליב הבוקר בחיפה.

חובשי איחוד הצלה מוטי רוטמן ואבי בויאר: "הגענו לזירה קשה מאוד שבה מצאנו ארבעה גברים ואשה אחת מחוסרי הכרה עם פציעות חודרות בגופם לאחר שנפגעו באירוע אלימות. בשל אופי הפציעות הקשות נאלצו הפראמדיקים לקבוע את מותם בתום בדיקות רפואיות. כמו כן הענקנו, ביחד עם חובשים ופראמדיקים של מד"א, טיפול רפואי ראשוני הכולל עצירת דימומים וחבישות לגבר בן 49 עם חבלות חודרות, והוא פונה במצב בינוני להמשך טיפול בחדר הטראומה בקריה הרפואית רמב"ם".

אבו כליב, תושב חיפה בשנות ה-50 לחייו, נורה הבוקר למוות בעת שהיה במכונית באזור צומת הצ'ק פוסט. תיעוד הירי הגיע לידי המשטרה, ובו נראים שני רעולי פנים יורים צרורות מרובים לעבר הנהג באמצע הכביש, ואז נמלטים מהמקום במכונית אחרת. חוקרי המשטרה מעריכים כי הוא לא היה היעד המקורי לחיסול אלא קרוב משפחתו, וכי הפגיעה בו היא נקמה באותו קרוב שאליו לא הצליחו החשודים להגיע.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיע לזירת הטבח בבסמת טבעון ואמר: "נחצה פה קו אדום, מבחינתנו זה פיגוע".

 

 

בעקבות מקרי הרצח בחברה הערבית הודיעה עיריית חיפה כי מחר יושבתו מוסדות החינוך בחליסה בשל המצב המורכב שבו שרויה השכונה.

מהעירייה נמסר: "זוהי החלטה משותפת של העירייה, מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, הנהלת בית הספר והנהלת המתנ"ס בשכונה על השבתת כל מוסדות החינוך בחליסה, וזאת מתוך אחריות לשלומם של הילדים ולמען שמירה על ביטחונם. העירייה והצוותים המקצועיים מקיימים ישיבות הערכה, והחלטות בנושא יתקבלו בהתאם".

עמותת יוזמות אברהם מעדכנת כי 188 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה – 179 אזרחים ותשעה שאינם אזרחים.

מיוזמות אברהם נמסר: "ראש הממשלה חייב לפטר את השר לביטחון לאומי ולהחיל באופן מיידי תוכנית רחבה לטיפול בפשיעה בחברה הערבית. זהו מצב חירום. בתקופה המקבילה אשתקד היו 80 קורבנות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יעקב

    האשמים ברורים :
    -המשטרה איננה מתפקדת בשום תחום שבאחריותה
    -צה"ל מקבל לשירות גם בדואים וגם דרוזים ומלמד אותם, תפעול נשק.
    הנשק משמש לאחר מכן, החל בחתונות ושמחות ועד לעניינים פליליים למיניהם.

  2. לחסל את המוגלה החברתית שנקראת חליסה

    כמו שעשו הבריטים בקסבה בעיר התחתית – להיכנס לחליסה עם בולדוזרים, לפרק את כל השכונה ולפזר אותה בדיור חברתי חדש בשולי שכונות שפרעם, סחנין, נצרת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר