נור ריאן, זירת הרצח בחיפה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א, רשתות חברתיות, על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
נור ריאן, זירת הרצח בחיפה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א, רשתות חברתיות, על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

כתב אישום נגד שני האחים בדרה בגין רצח אמם נור ריאן

כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז חיפה נגד האחים עמר (19) ובכר (20) בדרה בגין רצח אמם נור טאליה ח'טיב ריאן מייחס לשניים עבירה של רצח בכוונה בנסיבות מחמירות. לשני נאשמים נוספים - אחמד אבראהים וקטין מייחס כתב האישום עבירה של סיוע לרצח

פורסם בתאריך: 28.9.23 11:11

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שני האחים עמר (19) ובכר (20) בדרה, תושבי לוד ורמלה, בגין רצח אמם נור טאליה ח'טיב ריאן. נוסף הוגש כתב אישום נגד אחמד אבראהים וקטין תושבי חיפה בגין סיוע לרצח.

לפי כתב האישום שהגישה עו״ד אילנה פיקוס רויטבלט, בשנים שקדמו ל-31 באוגוסט החליפה ריאן, שהיתה גרושה מאביהם של האחים הנאשמים, מספר מקומות מגורים בערים שונות, ובין השאר שהתה במשך תקופה ארוכה במקלט לנשים, על רקע איומים על חייה מצדם של כמה מבני משפחתה, ובהם בניה שביקרו את אורח חייה לאחר הגירושים וצברו כעס רב כלפיה.

אבראהים היה שכן של ריאן, ובגלל סכסוך שכנים הסגיר את מקום מגוריה לשני בניה. השניים תכננו להגיע לדירה, לירות באמם בכוונה לגרום למותה, ולחטוף את אחותם הצעירה או לפגוע בה. האחים יידעו את אבראהים על כוונתם, והבטיחו לו תשלום של עשרות אלפי שקלים תמורת המידע.

ב-31 באוגוסט הגיעו שני הבנים ברכב לדירה ברחוב ארלוזורוב בהדר, שם המתינו להם אבראהים וחברו הקטין. הבן עמר יצא מהרכב כשהוא חובש כובע מצחייה, עוטה על פניו מסיכה ונושא את האקדח הטעון. הוא התלווה לאבראהים ולקטין, כשאבראהים הצביע על חלון חדר השינה של ריאן שדרכו אפשר להתפרץ לדירה. בשלב זה המתין הבן בכר לאחיו ברכב. בדרכו לעבר החלון התקשה עמר להיכנס לחדר בגלל גדר שמותקנת במקום, והקטין סייע לו לטפס עליה. עמר שבר את זגוגית החלון והתפרץ לחדר השינה, שבו שהו ריאן ובן זוגה. עמר ירה בבן הזוג שהצליח לברוח מהחדר ללא פגיעה, ומיד לאחר מכן כיוון את האקדח לעבר אמו שנותרה על המיטה כשגבה מופנה לעברו, וירה בה מטווח קצר לא פחות משבע יריות שפגעו בגבה, בזרועותיה ובירכה.

לאחר שביצע חיפוש בדירה והשתכנע כי אחותו לא נמצאת במקום, עזב עמר את הדירה דרך החלון שממנו נכנס אליה, חזר לרחוב ורץ לעבר הרכב המונע שבו המתין אחיו. בכר פתח בנסיעה מהירה, והשניים נמלטו מהמקום ויצאו מחיפה.

 

 

לפי כתב האישום, כתוצאה מהירי נגרמו לריאן כמה פצעים: פצע ירי מקליע שכניסתו בחיבור שבין הזרוע הימנית לכתף מאחור, יציאתו בשד השמאלי, כניסתו ההמשכית בזרוע השמאלית מבפנים, ויציאתו באמה השמאלית. מעבר הקליע היה דרך הריאה הימנית, עצם החזה ושתי צלעות; שני פצעי ירי סמוכים מקליעים שכניסתם בגב מימין, יציאתם בבית החזה משמאל, כניסתם ההמשכית באמה השמאלית, ויציאתם באמה השמאלית. מעבר הקליעים היה דרך שתי צלעות, שתי הריאות, הוושט, הסרעפת, הטחול והכבד; פצע ירי מקליע שכניסתו בירך הימנית, סמוך לחיבור לאגן בצד החיצון, ללא יציאה, כאשר נותר קליע תחת העור בגב משמאל. מעבר הקליע היה דרך שרירי הירך, העכוז והגב; פצע ירי מקליע שכניסתו במרפק הימני בצד החיצון, ויציאתו בזרוע הימנית; פצע ירי מקליע שכניסתו באמה השמאלית, בשליש התחתון בצד הזרתי, ויציאתו באמה השמאלית בשליש התחתון בצד הקדמי; פצע מעבר שטחי של קליע בגב מימין.

בכתב האישום נקבע כי מותה של ריאן נגרם כתוצאה מהלם תת נפחי בעקבות איבוד דם בשל נזק חמור לריאות ולכבד עקב מעבר קליעים בגב, בשילוב עם קיפוח נשימתי בשל חזה אוויר דם בעקבות מעבר הקליעים בבית החזה. בעת הגעת מד"א לדירה בשעה 13:49 היא אותרה כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ומותה נקבע במקום".

כתב האישום מייחס לנאשמים עמר ובכר בדרה עבירה של רצח בכוונה בנסיבות מחמירות, חבלה בכוונה מחמירה, עבירות בנשק והתפרצות למקום מגורים בנסיבות מחמירות. לנאשם אבראהים ולקטין מייחס כתב האישום עבירה של סיוע לרצח בכוונה בנסיבות מחמירות וסיוע להתפרצות למקום מגורים בנסיבות מחמירות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר