רכבי יוקרה שתפסו השוטרים (צילום: דוברות המשטרה)
רכבי יוקרה שתפסו השוטרים (צילום: דוברות המשטרה)

החשד: בעל חברת משקאות גדולה קשור לארגון פשע בצפון

החקירה הסמויה הפכה גלויה: שוטרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433 עצרו איש עסקים בכיר בעל חברת משקאות גדולה ובעלי חברות נוספים בחשד לביצוע עבירות בענף המיחזור בהיקף של מיליוני שקלים, הונאה וגניבה מקופת המדינה

פורסם בתאריך: 19.12.23 11:30

היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 עצרה הבוקר (שלישי) איש עסקים בכיר בעל חברת משקאות גדולה ובעלי חברות נוספים, בחשד לביצוע עבירות בענף המיחזור בהיקף של מיליוני שקלים, אשר גרמו לאי סדרים חמורים בענף, הונאה וגניבה מקופת המדינה. לפי החשד, הם קשורים לארגון פשיעה מהצפון.

לפני כמה חודשים פתחו שוטרי יאל"כ בחקירה סמויה משותפת עם חקירות מע"מ ומכס חיפה, בשיתוף עם כוחות מע"מ חיפה, מס הכנסה, מינהלת מודיעין המכס ומודיעין החטיבה הטקטית במג"ב, ובליווי של הפרקליטות לתיקים מיוחדים ברשות המסים, הפרקליטות האזרחית (מחוזות תל אביב וירושלים, היחידה לאכיפה אזרחית), משרד החשב הכללי, המשרד להגנת הסביבה והרשות לאכיפה אזרחית. הבוקר הפכה החקירה לגלויה עם מעצרו של איש העסקים בחשד כי זייף חשבוניות והצהיר הצהרות כוזבות למכס כדי לגרוף מיליוני שקלים מכספי פיקדון הבקבוקים לכיסו הפרטי.

 

 

מהחקירה עולה כי בעל חברת המשקאות חשוד בביצוע עבירות מס ועבירות מרמה כלפי המשרד להגנת הסביבה סביב חוק הפיקדון, כאשר החברה שבבעלותו דיווחה למשרד להגנת הסביבה דיווחים כוזבים על כמות מיכלי המשקה שאספה ושלחה למיחזור, וניסתה לכסות על כך במגוון של שיטות הונאה, ובהן זיוף חשבוניות בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, שהעידו על תשלום לכאורה לחברות שאספו עבורה מיכלי משקה על אף שלא היה איסוף בקבוקים בכמות המדווחת, לא בוצעה פעילות מיחזור, והדיווחים היו כוזבים.

עוד עולה מהחקירה חשד למעורבות של ארגון פשיעה מהצפון במעשי המרמה. היקף המרמה מוערך במאות מיליוני שקלים. בשעה זו מובאים החשודים לחקירה במשרדי היחידה, כאשר בסיומה ובהתאם לממצאיה הם יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון. במהלך חיפושים שנערכו הבוקר נתפסו כסף רב במזומן ומכוניות יוקרה.

 

כסף מזומן שתפסו השוטרים (צילום: דוברות המשטרה)

כסף מזומן שתפסו השוטרים (צילום: דוברות המשטרה)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר