נעצר לאחר שניסה להצית תחנת משטרה בחיפה (צילום: Nomadsoul1/depositphotos.com)
נעצר לאחר שניסה להצית תחנת משטרה בחיפה (צילום: Nomadsoul1/depositphotos.com)

19 שנות מאסר לאב שאנס את בתו במשך עשור

על אף שחלפו 20 שנה ויותר מאז ביצוע העבירות, בית המשפט המחוזי גזר על אב מהצפון 19 שנות מאסר בפועל לאחר שהורשע בביצוע עבירות מין חמורות בבתו מאז שהיתה בת 3 ועד לגיל 13.5. הפרקליטות: "הנאשם עטף את מעשיו באהבה יתרה וביראת שמים, כאילו מדובר במעשים נורמליים המותרים בחסות האל"

פורסם בתאריך: 3.1.24 15:24

בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר על אב מהצפון 19 שנות מאסר בפועל לאחר שהורשע בביצוע עבירות מין חמורות בבתו מאז שהיתה בת 3 ועד לגיל 13.5.

על פי כתב הכרעת הדין, לנאשם תשעה ילדים, והמתלוננת היא השישית בסדר הלידה. במשך עשר שנים נהג אביה לבצע בה מעשי אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים לעתים קרובות. כתב האישום הוגש ב-24 בינואר 2023, אך בדיון הראשון שהתקיים בתיק, ב-14 בפברואר, התברר כי הנאשם, שלא הוחזק במעצר בעת הגשת כתב האישום, עזב את הארץ יום לפני הדיון. נגד הנאשם הוצא צו מעצר, והוא נעצר באוקראינה והוסגר לישראל ב-11 במאי, ומאז הוחזק מאחורי סורג ובריח.

במסגרת הטיעונים לעונש דרשה הפרקליטות להטיל על הנאשם עונש מאסר ממושך וארוך, באופן שישקף את הנזק הכבד שגרם לבתו המתלוננת ואת סלידתה של החברה ממעשיו המכוערים והמבזים. עו"ד עינת גוסטמן מפרקליטות מחוז צפון הוסיפה בטיעונים: "הנאשם ניצל את תלותה ואת אהבתה של המתלוננת כלפיו כדי לספק את יצריו, את תאוותו ואת דחפיו המיניים, תוך שהוא פוגע בה בביתה ומסב לה כאב פעם אחר פעם. הנאשם הגדיל ועטף את מעשיו, לכאורה, באהבה יתרה וביראת שמים, כאילו מדובר במעשים נורמליים המותרים בחסות האל. בגיל 29, כאשר המתלוננת לא יכולה היתה לשאת עוד את המשא הכבד שרבץ עליה, היא התלוננה במשטרה".

 

 

שופטת בית המשפט המחוזי בנצרת גלפז מוקדי ציינה בגזר הדין, שאליו הצטרפו גם סגן הנשיאה השופט סאאב דבור והשופטת עינב גולומב, כי "העבירות המיוחסות לנאשם בוצעו על ידו באופן מוחלט ובלעדי. הנאשם, בהיותו בגיר, אביה של המתלוננת, אדם אשר שימש בתפקיד דתי, היה מודע היטב לחומרת המעשים ולכיעורם, ויכול היה בכל שלב לאורך התקופה הארוכה לחדול ממעשיו. יתרה מכך, גם הפסקת הפגיעה היתה מתוכננת על ידו".

עוד כתבה השופטת כי "המעשים בוצעו בצל קורת ביתם של הנאשם והמתלוננת, במקום שאמור היה להיות המקום המוגן ביותר עבורה, אשר הפך בבת אחת למלכודת. המעשים בוצעו במשך כעשור בתדירות יומיומית, בימים ובלילות. הנאשם, במעשיו, גזל מבתו את שנות ילדותה, את תמימותה, את הזכות לגדול בביטחון ואת הזכות לשלמות גופה ונפשה, ברוע וללא רחמים, ופגע בה פגיעה קשה אשר באה לידי ביטוי בכל מישורי חייה לאורך שנים רבות".

למרות שחלפו 20 שנה ויותר מאז ביצוע העבירות, בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות שמקומו של הנאשם מאחר סורג ובריח למשך זמן רב והוסיף כי עונש זה "ישקף את סלידת החברה מעבירות מין במשפחה ואת המסר הברור כי יש להגן על קטינים מפני עבירות כאלו ולהעניש בחומרה את מי שבוחר לבצען". כאמור, בית המשפט גזר על הנאשם 19 שנות מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי לבתו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר