אבישי כהן (צילום: חברת יפה נוף)
אבישי כהן (צילום: חברת יפה נוף)

המשטרה גיבשה תשתית ראייתית נגד אבישי כהן

פרשת השוחד ברשויות המקומיות: המשטרה גיבשה תשתית ראייתית נגד מנכ"ל תאגיד יפה נוף לשעבר אבישי כהן, המשמש היום מנכ"ל עיריית טירת כרמל, בעבירות של ניסיון לקבלת שוחד והפרת אמונים בתמורה לקידום ענייניו האישיים. נגד ראש העיר קרית אתא יעקב פרץ לא התגבשה תשתית ראייתית

פורסם בתאריך: 16.8.20 18:49

משטרת ישראל גיבשה תשתית ראייתית נגד מנכ"ל התאגיד העירוני יפה נוף לשעבר אבישי כהן, המשמש היום מנכ"ל עיריית טירת כרמל, בפרשת השוחד ברשויות המקומיות. ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 הסתיימה חקירה שכללה כמה פרשיות בעניינם של המתווך אברהם קוגמן, ראש העיר קרית אתא יעקב פרץ, ראש הוועדה הקרואה בתל מונד שמואל סיסו ששימש בעבר ראש העיר קרית ים, דורון אביטן ששימש בעבר יועץ השר להגנת הסביבה, כהן ואחרים. החקירות עסקו בחשד למעורבות בעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית.

במסגרת החקירה נבחנו כמה אירועים שבהם עלה חשד כי בעלי חברות הנדסה ותשתיות שילמו שוחד בהיקף של מיליוני שקלים לקוגמן  – החשוד המרכזי בפרשה – בתמורה לקידום ענייניהם והשפעתו של קוגמן על עובדי ציבור ועל נבחרי ציבור ברשויות מקומיות ובחברות ממשלתיות לפעול לטובתם.

החקירה הגלויה החלה ב-4 בנובמבר 2019 בשיתוף עם יחידת יהלום ברשות המסים ובליווי של פרקליטות מחוז מרכז, ועם סיומה גיבשה המשטרה תשתית ראייתית לכאורה נגד כמה מהחשודים: קוגמן בעבירות של שוחד והלבנת הון, בחשד שקיבל לכאורה בהזדמנויות שונות ובאירועים שונים טובות הנאה – כסף – מבעלי חברות הנדסה ותשתיות במטרה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם ולקדם את ענייניהם ברשויות מקומיות וממשלתיות; אביטן בעבירה של מרמה והפרת אמונים, בחשד שפעל לכאורה לקדם את ענייניו של קוגמן וחברה הנדסית לביצוע עבודות תשתית עבור חברה ממשלתית בתמורה לקידום ענייניו האישיים; כהן בעבירות של ניסיון לקבלת שוחד והפרת אמונים, בחשד שפעל לכאורה לסייע לקוגמן בקידום מכרזים שבאחריות יפה נוף עבור חברה הנדסית לביצוע עבודות תשתית בתמורה לקידום ענייניו האישיים. כמו כן התגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד מעורבים נוספים בעבירות של שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ועבירות מס.

 

 

לא התגבשה תשתית ראייתית מספקת להוכחת החשדות שנחקרו נגד פרץ, ולא נמצאה תשתית ראייתית נגד סיסו בעבירות מתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית.

תיק החקירה הועבר לפרקליטות לצורך עיון והחלטה.

פרץ מסר בתגובה: "מהיום הראשון לחקירה אמרתי כי אני מאמין במשטרה וביכולתה להגיע לחקר האמת. אני שמח שהמשטרה הוכיחה כי לא היו דברים מעולם וכי כל פועלי הוא למען קרית אתא ותושביה".

 

יעקב פרץ

יעקב פרץ

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דידי

    בליצבלאו ושאר חברים בדריקטוריון שתמכו באבישי לאורך כל הדרך ובעיניים עצומות הניחו המפתחות ועזבו את הדריקטוריון ומיד לא מתאים לכם להיות חברים בדירקטוריון כשומרי הסף! בגללכם עשרות עובדים יילכו הביתה בליצבלאו היחיד שהביא את היושר הנו יואב רמתי ובו אתה נלחם? הלואי והיית מיקצוען וישר כמוהו.

  2. ישראל ישראלי

    צריך לשבת בכלא אבישי, די לקומבינות, חייב לשלם בכמה שנים טובות בפנים.
    אךךךך איזה כייף מלאכתם של צדיקים….

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר