מרכז החדשנות במדעטק (צילום: מושון תמיר)
מרכז החדשנות במדעטק (צילום: מושון תמיר)

כל מה שרציתם לדעת על אירועי פסח בחיפה 

טיולים, הפעלות, הרצאות, תערוכות, סדנאות, ירידים, מחנות ואפילו מתחם גיימינג - כל אלה מחכים לכם בחג (וקצת לפניו ואחריו). לא צריך לצאת מהעיר 

פורסם בתאריך: 2.4.23 12:37

אירועים קהילתיים 

טרקים על הבר: ערב משותף של קבוצת המעיין – פשוט לנדוד ושל ניו אייג' טרקינג שכולו טיולים במזרח ובמערב אירופה, ובו יתמקדו בטבע של פסגות הבלקן והאלפים האיטלקיים, בהרים ובשילוב עם התרבות המקומית. מדריך הטיולים עומר זיו יספר על רכסים לא מוכרים באלפים האיטלקיים והצרפתיים, על שבילים עתיקים שעוברים בין כפרים ובקתות, על קרחונים, על ציידים ועל חיות בר. מדריך הטיולים עידן אתיה יספר על טרק שעובר במשולש הגבולות של אלבניה, מונטנגרו וקוסובו, על כפרים פסטורליים, על מלחמות העבר ועל העתיד האופטימי. במהלך הערב יימזגו צ'ייסרים לצד אוכל בלקני ואיטלקי. הכניסה חופשית, כולל הצ'ייסרים. 

בר גלים – בר קפה שיתופי, יונתן 3. שני, 3 באפריל, בשעה 19:30.  

Future Of Gaming: עיריית חיפה, בית מילר ומועדון רוטרי חיפה יקיימו אירוע גיימינג שיציג את מיטב החידושים ואת עתיד תחום הגיימינג בארץ ובעולם, ויארח את טורניר הגמר של ליגת ה־esports לבתי ספר בחיפה. באירוע תיחשף חגיגת גיימינג על מסך קולנוע ענק שפותחה על ידי פלאנט סינמה. הפעילויות במקום: מתחם גיימינג עם קונסולות ועם חוויות מציאות מדומה – הכניסה חופשית; תוכנית כושר והעצמה אישית שפותחה בישראל על ידי Fitrix VR ואשר עושה שימוש בטכנולוגיית מציאות מדומה במטרה לפתח כישורי חיים והלך רוח של צמיחה ולמידה בקרב ילדים ובני נוער – הכניסה חופשית; טורניר גמר ליגת ה־Esports החיפאית לנוער, שבו יתחרו תלמידים על תואר אלוף חיפה ב־FIFA לנוער – הכניסה חופשית; אליפות ישראל בקונסולות שבו יתחרו השחקנים הטובים בארץ על הזכות לייצג את המדינה באליפות העולם בגיימינג 2023 שתתקיים בחודש אוגוסט ברומניה – ההרשמה מראש ובתשלום; אליפות ישראל ב־PUBG Mobile שבה יתחרו השחקנים הטובים בארץ על הזכות לייצג את המדינה באליפות העולם בגיימינג, ולראשונה יתקיים באטל רויאל בתוך אולם קולנוע – ההרשמה מראש ובתשלום. הרצאה בנושא גיימינג וחינוך שאותה יעבירו איש התקשורת ודובר עיריית חיפה אלירן טל ומנהל בית מילר משה בכר, המשמש ממונה תקשורת קהילתית בעירייה. 

מתחם פלאנט חיפה, קניון סינמול. שני, 3 באפריל, בשעות 20:00-11:00.  

ירוק במפרץ ובבית: הפנינג סביבה וקיימות שיתקיים בפעם הרביעית בפארק נחל הקישון. ההפנינג הקהילתי מהווה נדבך משמעותי בפעילות של איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה והשותפים להתחדשות מפרץ חיפה ולהטמעת הערכים של אורח חיים מקיים. במסגרת ההפנינג יתקיימו סדנאות בנושאים כמו צריכה מקיימת ומקומית, שמירה על הניקיון, הפרדת פסולת ונחלת הכלל; סיורים לאורך הנחל בהדרכת החברה להגנת הטבע וצפר מוסמך; מתחם משחקייה בחומרי פסולת שנאספו בחופי הים, שבו נבנה רהיטים לעיר העתיד, נלמד כיצד לצמצם בזבוז מזון באמצעות שימור והתססת מזון, נכין חומרי ניקוי ממוצרים זמינים בכל בית, נלמד להקים גינת ירק במרפסת, נשתתף בסדנת סטיילינג מביגוד יד שנייה ונצפה בהצגה "נסיך מפח" של המדיטק חולון. האירוע הוא בחינם, הסעות בחינם מחוצות המפרץ. 

פארק נחל הקישון, מעגן הדיג. שני, 10 באפריל, בשעות 14:00-09:00. 

 

ירוק במפרץ ובבית (צילום: מיכל אגוזי)

ירוק במפרץ ובבית (צילום: מיכל אגוזי)

 

יום רזי הארץ: יום של פעילויות לזכרו של סמ"ר רז מינץ ז"ל – לוחם ומפקד בגדוד דוכיפת שנהרג בפעילות מבצעית בין עופרה לבית אל ב־2 בנובמבר 2001. טיולי משפחות מודרכים, ניווט ספורטיבי עממי, ניווט מיוחד לפעוטות, מתנפחים, הפעלות לילדים, פינות יצירה, איפור ופסיפס, פינת סיפור, ריקודי שורות ועוד. פתוח לקהל הרחב ללא תשלום. 

בית היערן, נוף יער בית קשת (הגעה מכביש 65 או מכביש 77). שני, 10 באפריל, בשעות 14:00-9:00. 

 

כרזת "יום רזי הארץ 2023"

כרזת "יום רזי הארץ 2023"

 

שוק קח-תן בגולדמונד ספרים: השוק יתקיים ביום שלישי, אך אפשר להביא דברים כבר בימים שישי וראשון. בגולדמונד ישמחו לקבל עזרה בסידור ובפירוק של החפצים והבגדים, ומבטיחים לשחרר ביום היריד המון ספרים. 

גולדמונד ספרים, עקרון 6. שני, 11 באפריל, בשעה 12:00. 

 

מוזיאונים 

מחנה הדפס לבני נוער בכיתות ז'-ט': קורס מרוכז שמלמד טכניקות מסורתיות מתחום ההדפס – חיתוך לינולאום, הדפסת פטרנים והדפס רשת על תיקים וחולצות. ביום הראשון ילמדו הילדים את טכניקת חיתוך הלינולאום, יקבלו השראה מאמנים מהתחום ויתנסו בהעברת הדימוי לגילוף. המשתתפים ייצרו חותמת שאותה הם ידפיסו על מגוון ניירות. ביום השני ילמדו המשתתפים על הדפסי ריפיט ועל יצירת פאטרנים. באמצעות הגלופות הם ידפיסו ויכרכו מחברת מעוצבת. ביום השלישי הם ילמדו לפרק דימוי לצורות ולקווים על מנת ליצור שבלונה שאיתה הם ידפיסו בטכניקה של הדפס רשת. כל משתתף ידפיס על גבי תיק גב שרוך (אפשר ומומלץ להביא גם חולצה מהבית ולהדפיס גם עליה). 

מוזיאון הרמן שטרוק, רחוב ארלוזורוב 23. ראשון-שלישי, 4-2 באפריל, בשעות 10:00-13:00. המחיר: 495 שקל. טלפון: 04-6030800. 

 

סדנת הדפס במוזיאון הרמן שטרוק (צילום: חגית הורנשטיין)

סדנת הדפס במוזיאון הרמן שטרוק (צילום: חגית הורנשטיין)

 

מחנה פסח לילדים בכיתות ג'-ו': ביום הראשון נכיר סוגי הדפס שונים, נסייר בתערוכה במוזיאון, נדפיס תמונה של פריחת השיזף ונתנסה בשילוב בין דפוס לקולאז'. ביום השני נתחקה אחר השפה והכתב היפניים, נבקר בתערוכה שעוסקת בשירה ובקליגרפיה, נבקר בחדר יפני מסורתי ונלמד על השפה היפנית ועל מקורותיה הצורניים, ונתנסה בקליגרפיה, בהכנת חותמות וובכתיבת שירה אקראית. ביום השלישי נעסוק בנוף חיפאי ויפני, נצא לטיילת לואי לתרגילי רישום והתבוננות, נצפה בתערוכה של אמנית רישום נוף, נכין יצירת נוף חיפאי בטכניקת הפוקי-אה היפנית ונקנח בסדנת מנגה. 

מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, שדרות הנשיא 89. ראשון-שלישי, 4-2 באפריל, בשעות 13:30-08:30. המחיר: 495 שקל. טלפון: 04-6030800. 

 תעלומה בעקבות הטמפלרים: משחק בריחה במושבה הגרמנית. מוזיאון העיר השיק את המשחק האינטראקטיבי "תעלומה במושבה" – חוויה מלאת הרפתקאות לכל המשפחה שבה נשלחים המשתתפים למשימה מיוחדת במטרה לגלות מסר סודי. המשחק מזמין את המבקרים למשימה משפחתית בין סמטאותיה של המושבה הגרמנית ומשלב רמזים הפזורים במבני המושבה, שיסייעו למשתתפים לפתור תעלומה סודית שהתרחשה בימי ביקורו של הקיסר וילהלם השני ורעייתו הקיסרית אוגוסטה ויקטוריה בארץ בשנת 1898. המשחק מתפרש על פני 11 תחנות, כאשר הפעילות מתחילה ומסתיימת בעמדת צילום למשפחות שהוקמה בחצר מוזיאון העיר. הפעילות היא אינטראקטיבית מהטלפון הסלולרי, מותאמת לכל המשפחה (מומלץ החל מגיל 8), ונמשכת כשעה וחצי. 

מוזיאון העיר, שדרות בן גוריון 11. המחיר לערכה משפחתית: 49 שקל. 

"לגעת בשמים – צלמי האסטרונומיה הטובים בעולם": תחרות הצילום מגיעה לראשונה לישראל היישר מהמוזיאון הימי הלאומי של בריטניה, ותוצג במקביל במוזיאון הימי הלאומי בחיפה ובלונדון. התחרות נערכת מדי שנה, כאשר אסטרונומים וצלמים מרחבי העולם שולחים אליה את תמונותיהם הטובות ביותר. בתערוכה מוצגים כ־70 צילומים, ובהם הצילומים הזוכים בתחרות הצילום לשנת 2022 לצד מבחר תמונות שנכנסו לרשימה המועמדים הסופית. התמונות שצולמו באמצעות ציוד מגוון – מטאבלטים וטלפונים ניידים ועד למצלמות וטלסקופים מתוחכמים – משקפות את המיומנות, את התשוקה ואת היצירתיות של קהילת צלמי האסטרונומיה העולמית. התערוכה מוצגת במוזיאונים ימיים בשל הקשר הבלתי נפרד בין ההיסטוריה של הימאות להבנה של גרמי השמים. המבקרים יפגשו בתערוכה ובשאר חללי המוזיאון הימי הלאומי מוצגים שממחישים את הקשר בין האסטרונומיה להתפתחות הניווט הימי. לאורך תקופת התצוגה של התערוכה יתקיימו אירועים ופעילויות לילדים, לבני נוער ולמבוגרים. 

המוזיאון הימי הלאומי, דרך אלנבי 198. ראשון-חמישי בשעות 18:00-10:00, שישי וערבי חג בשעות 14:00-10:00. בחול המועד הכניסה ללא תשלום. 

 

"לגעת בשמיים - צלמי האסטרונומיה הטובים בעולם" (צילום: ז'יהוי הו, סין)

הזוכה בקטגוריית נופי שמיים "Stabbing into the stars" (צילום: ז'יהוי הו, סין)

 

מדעטק מרכז החדשנות ע"ש משפחת ניושטדטר: מתחם אינטראקטיבי ומתקדם שכולו מרחב למידה חווייתי אימרסיבי, אשר כולל שיטות חדשניות להקרנות ב־360 מעלות בשילוב עם קול להגברת התחושות ולעידוד הסקרנות. המרכז יוקדש לתערוכות מבוססות טכנולוגיה לכל המשפחה, אשר עוסקות ביזמות, בדמיון וביצירתיות חווייתית במטרה לעודד ולעורר מחשבות על העתיד האנושי וקידומו. תערוכת "מחזור הדם" – מסע אינטראקטיבי באולם הקרנה היקפי וחדשני, מלווה במוזיקה מותאמת, לתוך מערכת הדם האנושית. תערוכת "מהגלגל ועד בכלל" – שבה נגלה את התהליכים שאותם עברו ממציאים בהיסטוריה, וניחשף למושגי היסוד החשובים, ובהם זיהוי צורך, המצאה ואימוץ פתרון. פעילויות נוספות: המופע "המדען במסיכה" שבו נזהה את הממציאים לפי רמזים והדגמות מדעיות, מופע רובוטים וסדנאות יומיות לילדים בכיתות א'-ו'. בתשלום נוסף: נס הכימיה, הרובוטיקה, סדנת מייקרים בפאב לאב וסדנת אגרוטק.  

מדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון, שמריהו לוין 25. 15-6 באפריל. לשעות הפעילויות המדויקות יש להתעדכן באתר המוזיאון. 

 

מרכז החדשנות במדעטק (צילום: מושון תמיר)

מרכז החדשנות במדעטק (צילום: מושון תמיר)

 

תערוכות 

"רשמים": תערוכה שלישית בקאבין מבית קולקטיב סירה וחנות מזח בשוק תלפיות. דן שומרוני עוסק באמנות פלסטית, ובעיקר במדיום הציור הפיגורטיבי, ומתעניין בחוש הראייה, אם זה חוקי הפרספקטיבה או תורת הצבע והשלכותיהם על הרגש האנושי. תהליך היצירה תמיד מתחיל מהתבוננות במציאות אך אין לו מתודה אחת לגשת לציור. לפעמים היצירה מתחילה ונגמרת מהתבוננות, ולפעמים הוא ממשיך את הציור בסטודיו מתוך רישומים, צילומים, הדמיות תלת מימד ומשחק על מה שהפוקוס שלו עליו באותו רגע, אם זה משחק בצורניות, בצבעים, בהפשטה או בכל דבר שעליו הוא רוצה לעבוד כדי לשרת את המטרה של כל יצירה. ליאב שופן הוא אמן הדפס ידני חיפאי. לדבריו, הדפס הוא מסע מהרישומים הראשונים ועד הגלופות. הוא כולל חריטה, פציעה, גילוף ועבודה סיזיפית שמכתיבה שפה חזותית שלמה. דרך המסע הזה הוא מתכנס למקומות הכי עמוקים שלו, ודרכם יוצר מרחבים ללא זמן או מקום. 

קאבין, סירקין 21. התערוכה תציג חודשיים. 

 

כרזת התערוכה "רשמים"

כרזת התערוכה "רשמים"

 

קהילת הלהט"ב 

"בגוון מגדרי": תערוכת אמנות לכבוד יום הנראות הטרנסית. ב־31 במרץ חל יום הנראות הטרנסית, וזאת הזדמנות נהדרת להכיר את הקהילה הטרנסית, לחגוג אותה ולראות אמנות טרנסית. במהלך האירוע תהיה שיחה בהנחיית פעילים ופעילות של בית הקהילות על מגדר, על טרנסיות ועל נראות. בשעה 18:00 תיפתח התערוכה, ובשעה 19:30 יתקיים שיח עם חברי וחברות הקהילה. 

הבית הקהילתי, טבריה 15. ראשון, 2 באפריל, בשעה 18:00. 

 

כרזת התערוכה "בגוון מגדרי"

כרזת התערוכה "בגוון מגדרי"

 

תהלוכות חג הפסחא  

תהלוכות חג הפסחא בחיפה יחלו ביום ראשון, 2 באפריל, בתהלוכת חג הדקלים של הכנסייה היוונית-קתולית מאר אליאס ברחוב עין דור. התהלוכה, שתיערך בשעות 14:00-11:00, תצא מהכנסייה ותעבור לאורך הרחובות עין דור, אלנבי, הבנקים ושדרות המגינים, ומשם בחזרה לכנסייה. 

במקביל תתקיים באותן השעות תהלוכת החג של העדה הנוצרית-מארונית שתצא מהכנסייה בסמטת המרוניטים ותעבור ברחובות שיבת ציון, שדרות המגינים ועין דור, ומשם בחזרה לכנסייה. 

ביום שישי, 7 באפריל, יציינו הנוצרים ברחבי העולם את יום שישי הקדוש. בשעות הערב של יום זה יתקיימו בחיפה שתי תהלוכות במקביל – של הכנסייה הקתולית ושל הכנסייה המארונית. התהלוכות יצאו בשעה 18:30, כאשר מסלול התהלוכה של הכנסייה הקתולית יעבור ברחובות עין דור, שדרות הציונות, ח'ורי ושחאדה, ומשם בחזרה לכנסייה, ומסלול התהלוכה של הכנסייה המארונית יעבור ברחובות שדרות המגינים ועין דור, ומשם בחזרה לכנסייה.  

ביום ראשון, 9 באפריל, תקיים הכנסייה האורתודוכסית תהלוכה שתצא בשעה 11:00 מהכנסייה ברחוב הפרסים, ותמשיך לרחובות סנט לוקאס, שדרות הציונות ואלנבי, ומשם בחזרה לכנסייה.  

ביום שישי, 14 באפריל, תקיים הכנסייה האורתודוכסית את תהלוכת יום שישי הקדוש שתצא מרחוב הפרסים, ותעבור ברחובות סנט לוקאס, שדרות הציונות ואלנבי, ומשם בחזרה לכנסייה.  

ביום שבת, 15 באפריל, תקיים הכנסייה האורתודוכסית בשעה 16:00 את תהלוכת האור הקדוש שתצא מהכנסייה ברחוב פל-ים ותעבור ברחובות שדרות המגינים, שדרות בן גוריון, אלנבי והמגינים, ומשם בחזרה לכנסייה.  

ביום ראשון, 30 באפריל, תקיים הכנסייה הלטינית את תהלוכת מריה הקדושה שצפויה להימשך כארבע שעות. התהלוכה תצא בשעה 15:00 ותעבור ברחובות אחווה, שדרות המגינים, שדרות בן גוריון, הגפן וסטלה מאריס. 

במהלך התהלוכות צפויים שיבושי תנועה וייחסמו צירי התנועה שבהם יעברו המשתתפים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שאלה

    כתבתם על כל מיני ארועי תרבות שונים
    אבל אף אחד מהם לא קשור לחג הפסח
    האם בעיריית חיפה החליטו שאסור לחגוג את הפסח?
    לנוצרים העירייה מממנת את תהלוכת חג הפסחא שזה ארוע דתי נוצרי
    למה אין ארועים על חג פסח עצמו לציבור היהודי החילוני?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר