אלי פרמינגר (צילום: פטר ויט)
אלי פרמינגר (צילום: פטר ויט)

ג'אז עוטף ישראל שכולו כחול לבן בבית אבא חושי

בבית אבא חושי הגיעו למסקנה שמופע להעלאת המורל יעשה טוב לכולם, ולכן במוצ"ש יבצעו ארבעה הרכבים מהשורה הראשונה של הג'אז בישראל שירים שהם נכסי צאן ברזל בזמר הישראלי, ובהם "שדמתי", "ביתי אל מול גולן", "החולמים אחר השמש" ו"ערב של שושנים", שיעטו גלימה ג'אזית מעודנת

פורסם בתאריך: 26.11.23 08:36

עכשיו, כשחיפה חוזרת לשגרה לצד המלחמה, יתקיים בבית אבא חושי מופע שכולו שיר אהבה למדינה, עם השירים היפים והמרגשים שהם פס הקול של 75 שנות יצירה, הגשמה, בנייה ואהבה לישראל. השירים "שדמתי", "ביתי אל מול גולן", "החולמים אחר השמש", "ערב של שושנים" ועוד רבים שכולם הם נכסי צאן ברזל בזמר הישראלי, יעטו גלימה ג'אזית מעודנת בביצוע של זמרים ונגנים מהשורה הראשונה של הג'אז בישראל – שלישיית החצוצרן אלי פרמינגר, שלישיית הדיוות The Doo-Wop Girls, הפסנתרן גיא מינטוס ותשיעיית עמיקם קימלמן – ובהנחייתו של גדי ליבנה.

פרמינגר, בוגר הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, מודה שזנח את החלילית עוד בבית הספר היסודי אך התאהב בחצוצרה בתיכון. הוא התחבר לג'אז הישן של שנות ה-30 מאוסף תקליטים ישנים שהוריו הביאו כשעלו מברית המועצות. מאז, ברוחו של לואי ארמסטרונג, הוא מביא את השמחה של המוזיקה הזו לבמות הכי מכובדות כמו פסטיבל ישראל ופסטיבלי ג'אז בעולם, אך לא מוותר על הופעות במועדונים קטנים ואפילו על ספסל ברחוב. פרמינגר מנגן עם אמנים בינלאומיים ברחבי העולם ומשמש יועץ אמנותי בפסטיבלים שונים.

שלוש דיוות הקברט Doo-Wop Girls יוצרות הרמוניה קולית במחווה לשנות ה-40 – מופע אנרגטי ושופע הומור שנותן טוויסט לקלאסיקות מוזיקליות בעיבודים מחודשים בסגנון ה-Doo-wop וללהיטים ישראלים. הזמרות הופיעו ברחבי הארץ וזכו להצלחה גם באירופה ובארצות הברית. את הטריו תלווה להקת הנגנים הסמוק משין.

 

 

המוזיקה שמינטוס יוצר שואבת השראה משורשיו המגוונים – עיראקיים, מרוקאיים ופולניים. מינטוס מלחין יצירות המשלבות אלמנטים של מוזיקה קלאסית עם ג'אז, שאחת מהבולטות בהן היא הקונצ'רטו לפסנתרן מאלתר ותזמורת אשר אותו הוא ניגן בהופעת בכורה עם התזמורת הקאמרית הישראלית. אחד מעיסוקיו המרכזיים הוא יצירת עיבודים ליצירות מוכרות של מוזיקה קלאסית, ובהן יצירות של שופן ובטהובן, ושל קטעי אופרה, והוא משתף פעולה עם האופרה הישראלית. מינטוס הוא גם פסנתרן בינלאומי שהוזמן להלחין יצירות של תזמורת המלחינים האמריקאים, התזמורת הסימפונית ירושלים ותזמורת ירושלים מזרח ומערב. הוא ביצע את היצירה "רפסודיה בכחול" עם התזמורת הממלכתית של בוואריה והלחין מוזיקה לסרט התיעודי החדש על "כנר על הגג". נוסף על הופעות הסולו שלו כפסנתרן, מינטוס גם מנגן בטריו שהקים ונושא את שמו.

קימלמן הוא סקסופניסט, מלחין ומעבד, בוגר האקדמיה למוזיקה ע"ש רובין וברקלי קולג' אוף מיוזיק בבוסטון. הוא ניגן, הלחין ועיבד ליהורם גאון, הכל עובר חביבי, אלון אולארצ'יק, שלום חנוך, רמי קליינשטיין, נורית גלרון, מארינה מקסימיליאן ואחרים; הלחין ועיבד לתוכניות טלוויזיה ורדיו ולתזמורת הפילהרמונית הישראלית, כתב מוזיקה לסרט הקולנוע "קיץ אצל אריקה" ולסרטים נוספים; הופיע עם אמני הג'אז לו סולוף, ג'ואן ברקין, ג'ף ברלין ורבים אחרים; והיה חבר מוביל בלהקת הג'אז המיתולוגית משיכת יתר והנהיג את חמישיית הג'אז The Human Factory שעמם הקליט שלושה אלבומים. קימלמן הוא המנהל והמנצח המוזיקלי של תזמורת הג'אז של תל אביב ומייסדו ומנהלו של פסטיבל הג'אז הבינלאומי יפוג'אז. 

בית אבא חושי, אבא הילל סילבר 71. מוצ"ש, 2 בדצמבר, שעה 21:00. 

 

עמיקם קימלמן (צילום: יוסי צבקר)

עמיקם קימלמן (צילום: יוסי צבקר)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר